3048
Sök

Plugga gummislang kylsystem?

2 Inlägg
18 juni 2016
Trådstartare
Hej,
Ska lyfta ur det värmeaggregat som sitter under soffan i min folkvagnsbuss för att sätta in en dieselvärmare där. Behöver plugga befintlig gummislang 2 st (ytterdiam 20 mm) som ansluter till kylsystemet i samband med detta. Men vad för prylar använder jag för att plugga igen slangarna? Har ingen erfarenhet av detta.

Vettemannen
19 juni 2016
vwt3 skrev:
Hej,
Ska lyfta ur det värmeaggregat som sitter under soffan i min folkvagnsbuss för att sätta in en dieselvärmare där. Behöver plugga befintlig gummislang 2 st (ytterdiam 20 mm) som ansluter till kylsystemet i samband med detta. Men vad för prylar använder jag för att plugga igen slangarna? Har ingen erfarenhet av detta.

Mät innerdiametern istället. Ska du koppla ihop slangarna eller bara proppa igen dom?
Koppla ihop: Stoppa i en rörbit och ta 2 slangklämmor.
Proppa: Ta 2 slangnipplar med utvändig gänga och 2 lock med packning som har samma gänga samt 2 slangklämmor.

/Benny

2 Inlägg
19 juni 2016
Trådstartare
Tack! Gängade slangnipplar verkar ju hur bra som helst. Har faktiskt också funderat på om det är en konstant cirkulation genom det där elementet och alltså bör kopplas ihop istället för att pluggas. Min tanke har varit att proppa igen.

Sök