Bilträffar - ett utdöende fenomen?

MeepMeep Finraggare
11 juli 2016 · 2 381 Inlägg

Börjar bli lite ledsen för jag ser min hobby på väg att dö ut känns det som

Västeråsträffarna har lagt ner, Arningeträffarna har lagt ner och idag går Power Meet - jänkbilträffarnas urmoder - ut med att de lägger ner.

Vad är det som händer? När jag började hänga på träffar var det småträffar flera dagar i veckan, det fanns alltid någonstans att åka för att snacka skit och visa upp vad man byggt på de senaste veckorna, men nu verkar det bli allt torrare mellan träffarna. Denna sommaren känns som Barkarby < långt uppehåll > barkarby

Vad finns det för BRA träffar kvar i mellansverige egentligen?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
caromania Forummoderator
11 juli 2016 · 9 296 Inlägg

Tyvärr ligger det en del i det. Det finns en hel del nere i södra delarna, och även i Dalarna, men i Mälardalen verkar torkan obotlig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
MeepMeep Finraggare
11 juli 2016 · 2 381 Inlägg

Mimer kör ju fortfarande, gottröra på torsdagar och brostugan på onsdagar - men de större träffarna verkar ha blivit för skräpiga, för mycket fylla och för svåra att kontrollera.

Blir bara ledsen.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
IceEyes Varningar: För många..
11 juli 2016 · 2 552 Inlägg

Sundsvall har nu i slutet av månaden. Det brukar vara rätt hygglig uppslutning smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
MeepMeep Finraggare
11 juli 2016 · 2 381 Inlägg

40 mil enkel resa med 3.92 på slutväxeln blir outhärdligt. Har funderat att köpa trailer så man kan åka på lite fler träffar som man inte orkar köra till, men är kluven. Det skall ju vara själva f-n att inte mälardalen kan ha större evenemang.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 juli 2016 · 14 061 Inlägg

Jag hoppas verkligen inte att PBM läggs ner. Samtidigt skulle det vara kul att det skulle finnas större träffar i Mälardalen förutom PBM och Barkaby. Det finns givetvis många små cruisingar runtom Mälaren. Förresten är det någon som vet nåt om Cruising Runt Mälaren i år?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MeepMeep Finraggare
11 juli 2016 · 2 381 Inlägg

Norrtälje i helgen, men mer än så har jag inte hört... Vi kan ju PM varandra om vi hör något om cruising runt mälaren

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 juli 2016 · 14 061 Inlägg

kameramannen skrev:
Norrtälje i helgen, men mer än så har jag inte hört... Vi kan ju PM varandra om vi hör något om cruising runt mälaren

Ska försöka komma ihåg.
Vi har ju Persåker på onsdagarna och Eskilstuna, Vilsta på torsdagarna.

Vid fint väder har både Persåker och Vilsta c:a 100 bilar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MeepMeep Finraggare
11 juli 2016 · 2 381 Inlägg

Brostugan onsdagar och Gottröra torsdagar är närmare för mig - men det är ändå små tillställningar.

Vilka är med på att starta en Jänkträff i Stockholm smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
it_mutt Avstängd
11 juli 2016 · 10 388 Inlägg

kameramannen skrev:
Börjar bli lite ledsen för jag ser min hobby på väg att dö ut känns det som

Västeråsträffarna har lagt ner, Arningeträffarna har lagt ner och idag går Power Meet - jänkbilträffarnas urmoder - ut med att de lägger ner.

Vad är det som händer? När jag började hänga på träffar var det småträffar flera dagar i veckan, det fanns alltid någonstans att åka för att snacka skit och visa upp vad man byggt på de senaste veckorna, men nu verkar det bli allt torrare mellan träffarna. Denna sommaren känns som Barkarby < långt uppehåll > barkarby

Vad finns det för BRA träffar kvar i mellansverige egentligen?

Inget svar på frågan...egentligen...men det är inte just så att det är lite problemet? Det finns 50-11 träffar. Vet ställen runt om i landet där det stundtals funnits -minst- en träff/dag alla veckans dagar inom en radie på låt säga 5 mil under perioden Maj - September.


Gällande BPM är jag tveksam till att de lägger ner. Däremot kan det väl mycket väl vara som Kjell gått ut och sagt; att han åtminstone inte tänker arrangera det längre i Vås. Det lämnar det ju något öppet för tolkning iaf; Dels att om det ska arrangeras i Vås blir det inte av Kjell, men också att resterande träffar mycket väl kan få finnas kvar. Men det är givetvis bara ren spekulation från min sida.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MeepMeep Finraggare
11 juli 2016 · 2 381 Inlägg

Här i Stockholm är det ganska dött faktiskt, eller så är det bara jag som inte har en tillräckligt bra evenemangskalender...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Cupra_
11 juli 2016 ·

kameramannen skrev:
Mimer kör ju fortfarande, gottröra på torsdagar och brostugan på onsdagar - men de större träffarna verkar ha blivit för skräpiga, för mycket fylla och för svåra att kontrollera.

Blir bara ledsen.

Jag håller med där..
Jag åker aldrig på de större träffarna runt stan längre. Fylla, tjafs och folk som inte kan bete sig är min erfarenhet när det blir för stort. ELMIA sög för övrigt purjo i år det med (Mässan, inte övriga aktiviteter). Det kändes rätt avslaget tyckte jag och mycket av samma gamla skit man redan sett.

Brostugan är i min smak, ett lagom event. Ganska mycket bilar och folk vid fint väder och alla brukar kunna uppföra sig. Inte för mycket folk så det blir stökigt.

Senast redigerat av Deception (11 juli 2016)

dasboot
11 juli 2016 · 441 Inlägg

På måndagar är det mariefred träffen, onsdagen brostugan, fredagar träff i port 73 och coop Västberga och i Jakobsberg (rätta mig om jag har fel) lördagar är det kungens kurva träffen. Så i sthlm så lever det vidare.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 juli 2016 · 14 061 Inlägg

kameramannen skrev:
Här i Stockholm är det ganska dött faktiskt, eller så är det bara jag som inte har en tillräckligt bra evenemangskalender...

http://www.evenemangskalender.se/

http://www.fuzzydice.se/calendar.html

http://www.wheelsmagazine.se/artiklar/a … ern-norden


Tre kalendrar men de kanske du redan har.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
11 juli 2016 · 7 290 Inlägg

om nu pbm lägger ner kanske det beror på att det blir för mkt fylla, å olagligheter i samband med träffen/crousingen,, min teori,, kan absolut ha fel

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
caromania Forummoderator
11 juli 2016 · 9 296 Inlägg

granadadr skrev:
om nu pbm lägger ner kanske det beror på att det blir för mkt fylla, å olagligheter i samband med träffen/crousingen,, min teori,, kan absolut ha fel

Eller så beror det på rånet? Jag tror det är ganska lätt att tappa sugen då. Oerhört trist. Jag är ingen jänkebilsälskare men Power Meet är ganska coolt.  Extra synd eftersom en bekant till mig skulle komma över med sin Charger från USA nästa år. hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 juli 2016 · 14 061 Inlägg

Detta kan man nu läsa på vlt.se :
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406022 … ar-allvar-

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
11 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:
Detta kan man nu läsa på vlt.se :
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406022 … ar-allvar-

/Benny

Och tidigare prata han enligt media om att inte en jäkel vill ta över.
Men de är färska nyheter. Om någon yngre förmåga har lust så kommer de absolut kunna leva vidare.  Men de bör ha kortbetalning och banka mindre mängder kontanter per gång istället.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 juli 2016 · 14 061 Inlägg

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:
Detta kan man nu läsa på vlt.se :
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406022 … ar-allvar-

/Benny

Och tidigare prata han enligt media om att inte en jäkel vill ta över.
Men de är färska nyheter. Om någon yngre förmåga har lust så kommer de absolut kunna leva vidare.  Men de bör ha kortbetalning och banka mindre mängder kontanter per gång istället.

Enligt Kjelle Power så är anledningen till kontantbetalning följande: Det skulle bli outhärdliga köer om en massa människor ska hålla på med swish eller kort p.g.a. att många redan har intagit rusdrycker så alternativet är cash för att få rotation på köerna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
11 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:
Detta kan man nu läsa på vlt.se :
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406022 … ar-allvar-

/Benny

Och tidigare prata han enligt media om att inte en jäkel vill ta över.
Men de är färska nyheter. Om någon yngre förmåga har lust så kommer de absolut kunna leva vidare.  Men de bör ha kortbetalning och banka mindre mängder kontanter per gång istället.

Enligt Kjelle Power så är anledningen till kontantbetalning följande: Det skulle bli outhärdliga köer om en massa människor ska hålla på med swish eller kort p.g.a. att många redan har intagit rusdrycker så alternativet är cash för att få rotation på köerna.

/Benny

Jo han säger det. Men har han prövat det?   Nu när jag såg öppettiderna så bör väl ändå människorna vara någorlunda stadiga vid öppettiderna? 

Hur som haver,  1 miljon på fickan för att banka är lite väl smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang