hål i avgasröret

skylinx
31 december 2006 · 31 Inlägg

Tja

Är en rätt så nybliven bilägare så jag är inte helt med i gamet, så ni får ursäkta mina n00b frågor;)

Jo det är så att jag har ett litet hål i avgas röret, eller ja det röret som går från kat? till ljuddämparen, nu undrar jag vad det är som gäller. Måste jag byta ljudämpare + det röret eller kan man bara byta röret?, eller kan man kanske täta hålet med nån pasta eller dyl.? om det nu skulle bli så illa att jag måste byta ljuddämpare + rör vad brukar verkstäderna ta för ett sånt arbete?

Snart är det även dags för besiktning kan ni ge några tips som kan "försköna" bilens värden? Har hört nått om k-sprit i tanken innan man besiktigar men kan det stämma? och hur ska man gå till väga isf?

Kan tillägga att det är en bmw 316i från 92 en riktigt pärla förutom rost vid högra bakskärmen, så om nån kan ge tips på nån relativt billig snubbe som fixar sånna skador i malmö området så blir jag väldigt tacksam smile

Senast redigerat av skylinx (31 december 2006)

dallelito med lem
31 december 2006 · 1 147 Inlägg

om du vet vart läckan på avgasröret e så e det bara till o lägga på avgas bandage, o sen låta bilen stå på tomgång.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
chrille_P924
31 december 2006 · 67 Inlägg

är det inget stort hål går det självklart med lagningspasta men jag hade ju smackat på ett komplett system från ferrita !!!!

K sprit ska rena insprutningen(tror ja) fungerar kanske har inte testad det !!!!!!

Senast redigerat av chrille_P924 (31 december 2006)

Porsche
LKWdriver
1 januari 2007 · 15 Inlägg

stämmer bra k-sprit funkar men metanol e bättre ha ca 10 liter soppa i tanken o slå i ett par liter metanol besiktigade min bil fick för hög co vid 2500 rpm met metanol i tanken så gick de kanon på spb vad gäller ditt avgassystem så håller jag med föregående svar satsa på ett ferrita

YeahLow OutRage DriftTeam
1 januari 2007 · 181 Inlägg

Om du inte vill byta hela avgassystemet så tycker jag du ska se över ditt system om det är rostskadat på fler ställen och om du tror att resten av systemet håller längre än ett år om du lagar bara det hålet. Annars är det lika bra att byta ut avgassystemet mot ett sportsystem vilket oftast är billigare än original också plus ett råare ljud

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
dallelito med lem
1 januari 2007 · 1 147 Inlägg

fast eftersom du vill ha det relativt billigt så...laga..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Germax
2 januari 2007 · 12 086 Inlägg

Sök upp någon mindre mek på din ort, ingen BMW verkstad=P.. gärna någon hemmamek om du känner någon, be han loppa på en plåtbit över hålet. Kan inte kosta mer än någon hundring lr två om han är schysst. Absolut bästa sättet.

Bergquist
2 januari 2007 · 7 Inlägg

LKWdriver skrev:
stämmer bra k-sprit funkar men metanol e bättre ha ca 10 liter soppa i tanken o slå i ett par liter metanol besiktigade min bil fick för hög co vid 2500 rpm met metanol i tanken så gick de kanon på spb vad gäller ditt avgassystem så håller jag med föregående svar satsa på ett ferrita

Rc metanol eller tog du direkt från metanol drag bilen på baksidan av huset? sen kan man ju undra hur tomgången blev o sen hur mår kolvar osv pga bristande smörjning? eller du kanske menade E85? etanol vad vet jag.... dock så funkar e85

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang