5120
Sök

Säljråd: Har någon använt sig av värderingsföretag på nätet och får man rätt värdering?

Avstängd
3 Inlägg
19 juli 2016
Trådstartare
Jag ska sälja min bil en Mercedes-Benz C220 D Combi och kikat på dessa värderingssidor på nätet som ger gratis värdering av bilar och fordon. Min fråga är om någon testat sälja sin bil genom dessa forum och ger dem rätt värdering?? De jag kollat på är viköperdinbil.se, säljdinbil.se och SäljaBilen.nu och undrar vilken sida som ger rätt värdering och eventuellt försäljning till rätt pris?? Skulle vara tacksam för svar!
Senast redigerat av RSJ1 (19 juli 2016)

Vettemannen
19 juli 2016
RSJ1 skrev:
Jag ska sälja min bil en Mercedes-Benz C220 D Combi och kikat på dessa värderingssidor på nätet som ger gratis värdering av bilar och fordon. Min fråga är om någon testat sälja sin bil genom dessa forum och ger dem rätt värdering?? De jag kollat på är viköperdinbil.se, säljdinbil.se och SäljaBilen.nu och undrar vilken sida som ger rätt värdering och eventuellt försäljning till rätt pris?? Skulle vara tacksam för svar!

Rätt adress: www.vikoperdinbil.se
Rätt adress: www.saljdinbil.com/

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (19 juli 2016)

Avstängd
3 Inlägg
19 juli 2016
Trådstartare
Tack för rättningen, såg inte det.

4 261 Inlägg
19 juli 2016
RSJ1 skrev:

Vet inte varnånstans du bor men sålde precis för några månader sen min 525 03a genom KVD i stockholm och för min del gick det hur smidigt som helst( kanske tur, ingen aning) det kom en ung snubbe från malmö efter att han vann auktionen, kom och betalade och drog med den. Kolla på hemsidan bilpriser eller kvds hemsida, kanske inte världens bästa värdering på nätet men inte heller jättelångt borta. Pröva om du vill.

mvh

Evildan
19 juli 2016
Jag är av den uppfattningen att dylika sidor aldrig stämmer med marknadens prissättning.
Vill du veta vad du på ett ungefär kan sälja din bil för så kika på landets största annonssight. Då får du en fingervisning. Men tänk på att begärt pris inte ät det samma som försäljningspris.
Förmodligen får du bäst betalt om du säljer bilen på egen hand.

Sök