Hjälp råd om montering av strålkastare fram.

robin__87
10 augusti 2016 · 184 Inlägg

Hej hoppas allt jag är i rätt forum  men hoppas på det.

Men jag har en liten fråga.  Har köpt en ny strålkastare  höger fram till min bil o vill byta ut den. Tänkte kolla om någon  vet hur man byter den? Då jag har hört att man måste ta bort hela stötfångaren. Tycker  att det bara borde vara att skruva ut den. Uppskattar alla svar.

Mvh robin

Low
10 augusti 2016 · 3 306 Inlägg

https://youtu.be/qhgbHmPJ-Ew

Youtube är bra :-)

robin__87
10 augusti 2016 · 184 Inlägg

Hittade inget där direkt.  Men kan kolla  igen.

Muttley
10 augusti 2016 ·

robin__87 skrev:
Hittade inget där direkt.  Men kan kolla  igen.

Om du kollade på länken så hade du sett.

Men ja du måste av med fronten.  Möjligtvis om du har tur kan du bara lossa halva fronten för att kunna byta lyktan.  Prova dig fram om du ska göra de själv.

robin__87
10 augusti 2016 · 184 Inlägg

Vad jag menade var förut. O såg inte att du skickat en länk faktiskt.  Ska kolla på det.  O ok då blir det lite jobbigt att göra det själv.

Muttley
10 augusti 2016 ·

robin__87 skrev:
Vad jag menade var förut. O såg inte att du skickat en länk faktiskt.  Ska kolla på det.  O ok då blir det lite jobbigt att göra det själv.

Är du lite händig är de inte jobbigt alls.  Jag byter 1 lykta på 40 minuter på en passat där de är samma procedur. Möjligtvis lite mer än timmen om man tar båda och måste ha av allt smile

Läs på så fixar du de galant.  Verkstäder vill ofta ha löjligt mycket för det jobbet.

robin__87
10 augusti 2016 · 184 Inlägg

Lite är jag men inte så mycket jag  vill.  Ok det var bra. Men jag har ingen stans att vara på o jobba.   O ja att lämna in är dyrt men har kanske inte något val sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang