Volvo v60 nya facelift/strålkastar problem

V60/ polestar
  • 5 Följare
  • 3 312 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 september 2016
yero
26 augusti 2016 · 3 Inlägg

Har en v60 r design  från 13
Har fått iden att göra om de så den ser ut som en polestar det jag ska börja med är att byta ut fronten så har fixat allt men när jag kopplar in de nya strålkastarna så funkar allt förutom abl å nivå reglering.
Någon här på forumet som vet om det går att koppla om i strålkastaren eller lösa de på något annat sätt.

V60Black
9 september 2016 · 1 Inlägg

Du ska byta till facelift-fronten alltså? Jag är inne på samma sak. Hur har det gått för dig? Blir väl byte av huv och framskärmar också då förutom front och strålkastare?

yero
12 september 2016 · 3 Inlägg

Just nu så har jag lakt projektet på is då jag inte har fått abl å nivå reglering i strålkastarna att funka 😕
Där i mot så jag har gjort massa annat byt till de nya inredning å byt till nya diffusering å avgassystem.

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 september 2016 · 2 571 Inlägg

Det du skulle tagit reda på från början är ifall ABL ens går att eftermontera. Jag vet att på tidigare Volvo-modeller så går det inte, möjligt att det är samma på V60. Nivåreglering borde väl din bil ha från fabrik antar jag? Vad hade du för lyktor innan?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
yero
14 september 2016 · 3 Inlägg

Jag har samma funktioner på strålkastarna som sitter sitter på bilen och på dom som jag skulle montera, men själva styrenheten på dom gamla strålkastarna sitter i själva bilen på 2013 modellen men på 2014 å framåt så sitter dom i själva strålkastarna de är där de verkar krocka med varan 😓

Senast redigerat av yero (15 september 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang