2857
Sök

Tips o råd rega om opel rekord 66 med rover v8

3 182 Inlägg
9 september 2016
Trådstartare
en arbetskollega har en opel rekord 1700 66a som han är intresserad av  att slänga i en rover v8a i, är det nån som vet om det äns är möjligt att få igenom det igenom en reggbesiktning.

847 Inlägg
9 september 2016
Enklaste du kan göra är att ringa någon på SFRO http://sfro.com/ och ställa frågorna direkt. De brukar bli bäst svar. Håller själv på att regga om min honda crx från framhjulsdrift till awd med turbo. Vilket jag fick grönt ljus på. Dock så är det massa grejer dom är noga med. Jag får ha max 200hk i motorn har jag för mej (beroende på bilens orginalvikt) Jag slutade på 199.1 hästar i motorn efter mappning. Jag är dock inte helt klar med min bil genom sfro men han har sagt att mitt bygge är möjligt om jag följer alla dess regler dom har. Så vore jag din arbetskollega hade jag ringt och kollat direkt med sfro så får han beskriva vad han ska göra. Bästa svaret kommer från sfro. Då vet du vad du får göra och inte får.. Inte värt och börja bygga och sen ringa och få ett nej. Har svårt tro att han bara kan slänga i en v8 & köra in på en vanlig reggbesiktning. Så mitt bygge går till är det iallafall såhär:
1. Ringa till sfro. Beskriva vad man ska göra, fråga om det är möjligt.
2. Börja bygga. Ring när du vet hur allt ska gå till och du börjat bygga så kommer dom och kollar lite hur allt ser ut och hur allt ska fungera.
3. Gör bilen färdig,(inkl mappa & allt som gör bilen 100% körklar) gör en slutbesiktning hos sfro. Blir det godkänt ->
4. Då ska du in på en vanlig reggbesiktning
5. Och till sist en vanlig kontrollbesiktning.

Hoppas du blev lite klokare på dessa tipsen! // Kristoffer
Senast redigerat av Crxkoffe (9 september 2016)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Sök