Efter mycket om och men så byggs den nu, en Volvo 740 med T5:a från en 1994 års 850. Det blir motorrenovering, ZF låda, rostlagning m.m, reggning osv osv.
Förresten, såhär ser stegen ut i stora drag vad som kommer göras. Har uppdaterat förstainlägget för er som inte sett.
[x] Lyfta ur motor från donatorbil [ ] Renovera motor samt allt som hör till för att rakställa/passa 740 [ ] Köpa 740 [ ] Ur med motor och allt som inte behövs från 740 [ ] Renovera, om det behövs [ ] Växellåda, siktar på 5 växlad Zf från Bmw [ ] Montera ALLT i 740 [ ] Regbesikta!
jag tvätta mitt i en diesel tvätt och de krävdes ju en hel del gnuggande men de var för allt var igen koxat men de blev bra resultat
Härligt! Vad tror du om lacknafta vs diesel?
hmm funkar nog asså har bara tvättat i diesel och avfettning men de skulle funka med avfettning med och gnugga allt handlar nog om hur mycket tid man är villig att lägga
jag tvätta mitt i en diesel tvätt och de krävdes ju en hel del gnuggande men de var för allt var igen koxat men de blev bra resultat
Härligt! Vad tror du om lacknafta vs diesel?
hmm funkar nog asså har bara tvättat i diesel och avfettning men de skulle funka med avfettning med och gnugga allt handlar nog om hur mycket tid man är villig att lägga
Jag ska prova diesel för att jämföra har kört en kolv me lacknafta och gnugg, funkar men tar fan tid :p
Går sakta men säkert som man säger. Inte så mycket kul att visa heller. Men alla kolvar är rengjorda och färdigmonterade ihop med stake.
Blocket börjar väl bli rent (även om det verkligen inte ser så ut) jävla mycket gnugg..
Har honat cylinderloppen. Blev väl bra för att va första gången. Tyckte jag fick till 45 graders linjerna i "slipningen". Omöjligt att få bra bilder (mobilkamera + lysrör), det ser inte riktigt ut som irl om man säger så. Men här före och efter på håll iaf.
villsjälv hitta en vit 740 helst kombi, men finns typ inga i mitt län än haha, men har en 245 för tillfället iallfall, men tanken är att hitta en 740 som 18 årsbil, men ha den seriöst och inte köra sönder den(:
villsjälv hitta en vit 740 helst kombi, men finns typ inga i mitt län än haha, men har en 245 för tillfället iallfall, men tanken är att hitta en 740 som 18 årsbil, men ha den seriöst och inte köra sönder den(:
Ja det är svårt att hitta fräscha vita verkar det som, och många sönderkörda tyvärr.. Låter som en bra idé tycker jag
Nya ramlager monterade. Veven rengjord och inoljad och monterad med ny packbox. Rollat på Volvos rosa och monterat ihop mellanstycket med block och momentdragit.
Rollern äter en del av det dyra..
Härnäst ska kolvar och stakarna i. Måste bara mäta ringgap igen, sen så.