Går lite segt nu, men har ivarje fall svetsat ihop lite på bash baren och ställt upp den mot bilen för att se hur det ser ut. Hoppas på att kina komma ut en sväng i veckan som kommer och få fortsätta.
Efter att att man haft ryggskott och att julen nu har varit, så fick man lite tid ute i garaget. Så då vart det lite mera bygge ut av bashbar:en fram, råkade kappa lite ramben också...........ojdå. Så här ser det ut nu då, ska byggas lite fästen till kylaren sen ska den hel svetsas också.
Sen råkade man komma över lite plast skärmar fram till ett bra pris, några behöver lite kärlek. Men det är bättre än inget, och så kanske man kan ändra dom lite
Nu var det ett tag sen man skrev här, har inte riktigt haft tid att vara i garaget. På grund ut av renovering hemma i huset, och samtidigt har det varit lite sjukdomar i familjen. Men nu så är allt det avklarat hoppas vi, och man åter kan koncentrera sig på bilen.
Vart nere hos en kompis i Göteborg här i januari, och fick med mig från FORMA Development en prototyp av den nya växelspaken som är tänkta att ha.
Prov montering
Så då har man varit ute i garaget då och fixat, vart inte riktigt nöjd men festerna till bash baren fram. Så dom blev skrotade, samtidigt vart det att fixa till rören för kylarfesterna. samt bygga kylar fästen och montera kylare för att se att det passa.
Lite nya festen på basch baren till kofångaren vart det också.
Då har det blivit en sväng till garaget igen, börja med att svetsa fast bash baren igen. Sen så vart det att måtta in intercoolern, samt att bygga fäste till den med.
Och när man var i full gång och hade lite flyt, så gav vinkel Harry upp. var bara att lägga ner för kvällen.
Sen så såg jag att det hade börjat att samla på sig lite paket på den pakethylla man hade i garaget. men dom öppnar vi byggets takt. Men kunde inte riktigt hålla mig, så ett paket vart öppnat och kickad på.
Nu vart kylar och intercooler fästerna målad, samt monterad på plats. Det vart även öppnade av några paket. Som innehöll ny aluminium kylare e36, samt en ny tryckande el fläckt.
Sen så vart det att montera kylare och el fläckt, tyvärr så hade jag inte att kylslangar i garaget men två av tre. Men så här vart det.
Montera i olje catch tanken oxå, nu måste man bara skaffa lite slang till den
Vart lite gjort i går, satte dit alla vattenslangar och fyllde på med vatten. Sen vart det nya tändstift och nya packningar på ventilkåpan.
Och sen när man skulle starta bilen för att lufta kylsystemet, så Börja datan att krångla och inte ville hittat boxen. Satt en stund och mecka med det, men fick ingen ordning på det. Så Åkte hem
Nu så har man löst problemet med att datorn inte hittade ECU i bilen förut. Ska bara mappa den lite nu bara.
Har även bytt tändstift samt bytt packningarna mellan toppen och ventilkåpan för tändstiften. Sen så har jag även fått hem dom nya playorna till växelspaks infästningen vattenskurna och monterade.
Har även fått tag in några durkplåt i aluminium som ska bli gol fram i bilen, även gjort mallar så nu ska det till att kappas till. Måste bar skaffa en nu kapp.
Riktigt fränt bygge! Är själv sugen på en m54b30 i min compact! Var det mycket strul med el osv att få det att passa?
tyckte inte det. byggt egen kabelhärva för megasquirt 3 sen är den rensad på all annan onödig el. så har draggigt bara det nödvändigaste av el ibilen själv.