Var ett tag sedan sist! Har inte hänt så jättemycket men håller på med en ordentlig underredsbehandling, även om den bara går sommartid så är det sköt att allt är iordning!
Fanns lite ytrost som slipades bort grundligt och sen på med riktigt rostskydd.
Har nu rostskyddat hela bilen utom govet på passagerarsidan och hjulhuset vänster fram. Detta ska göras klart imorgon.
Sen så har TiD4:an bara ett singelsystem, detta ser konstigt ut då jag har Aero avgashylsorna i stötfångaren nu. Fick tag på ett avgassystem som bara gått 800 mil på en testbil, till bra pris också! Gamla systemet. Aero halvsats med dubbla utblås. Lättare uppfräschning Monterat och klart!
Monterat bort höger dörrsida fram för att börja med ett litet projekt: komfortbelysning. Min 9-5 är en Linear i grunden (basic) vilket gör att det är lite snålt med snygg belysning invändigt i bilen. Det som jag har i min gällande komfortbelysning är belysning i handtagen fram och en diod i taket mot mittkonsollen. I Vector och Aero finns det även komfortbelysning mot golvet fram, belysning i dörrhantagen fram och bak, även belysning i dörrfacken.
Ska försöka fixa till detta på min, hålen för dioderna fanns redan i mina dörrsidor. Samt att alla lampor i bilen ska bytas ut mot led. Blir till att beställa!
Våren närmar sig med stormsteg
Grön diod i handtaget Hål för diod mot dörrfack, belysning där finns bara på Vector och Aero.
Senast redigerat av turbo_sport (24 februari 2018)
Dioderna landade i brevlådan igår och jag var inte sen igång med projektet. Borrade upp ett hål bakom handtaget samt att jag borrade upp det lilla befintliga hålet till belysningen. Placerade dit dioderna och la lite lim omkring så de skulle hålla sig på plats. Sen var det bara att koppla in sig på kablarna till den gröna belysningen i handtaget.
Testade först med strömtjuvar men belv ingen bra kontakt. Skalade bort lite av kablarnas hölje och lödde på kablarna som skulle gå till de nya dioderna.
Blev mycket nöjd med resultatet, var inte särskilt svårt heller! Bilderna är inte helt rättvisa och lyser inte så skarpt som det ser ut.
Ska ta mig ann bakdörren nu, det blir lite trixigare då jag måste koppla in mig på strömkabeln till elhissen och försöka ta stöm därifrån.
I väntan på att 9-5:an skulle komma hem från lackeraren så fick tjänstebilen sig en uppfräschning efter vintern. Över 2000 mil i salt och slask så fanns det gott om tjära, flygrost och smårepor. Riktig tvätt och lättare polering och lackförsegling, samt på med sommardäck så såg den ju rätt ok ut ändå