Vad säger besiktningen om turbogrenrör som ej är original? 940 -96

Wheel_Spin
13 december 2016 · 245 Inlägg

Hej!

Placeringen av turbon på 940 original är ju dum, vad säger besiktningen om man köper
turbogrenrör som är modifierade från t.ex. kl racing, för att få en bättre placering av turbon?

Tänkte de grenrören som är riktade med turboflänsen uppåt så man lätt kan komma åt och greja/byta turbo osv osv.
För som det är original är det ju bara äckligt trångt och jobbigt att hålla på och greja.

Sen för er som gjort detta, antar att man eventuellt får fixa med röret för oljetryck för att få det att passa? hmm

En lösning kanske är att kapa röret vid anslutningen och sedan sätta en flexibel slang eller dylikt big_smile

Senast redigerat av Wheel_Spin (13 december 2016)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 december 2016 · 13 746 Inlägg

allt som inte är orginal kan ge en registreringsbesiktning..   att ha topp monterad turbo är till 99% tvärkört oavsätt vilken turbo du har... den sista procenten skiter bara i det och tittar bort även om det ej är godkänt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang