Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Nu är oljerören på plats till aut. Nya oljerör som jag körde om för att få rören blankare. Nu är allt klart förutom turbon, vilket jag ska få iväg så fort det går.
Nu är Turbon inlämnad för ombyggnad. Tog med lådan till kamaxeln, med all data. Vi diskuterade vilken turbo som skulle passa med tanke på vad jag har för trim, och vi kom fram till att 15 T skulle bli bra. Turbon på väg till Degerfors. Ska bli kul att få montera den ny Turbon. Har städat lite i garaget innan jag stoppar in motor o låda, och plockat upp alla delar som ska monteras efter motor sitter i bilen. Lite av delarna som ska i bilen. Motorn ska lyftas i bilen i slutet av månaden om allt går som vi har planerat.
Här var jag och hämtade Turbon hos SL Turbo i Degerfors. På väg hem med Turbon. Som man kan se, så är det fortfarande en 13C Turbo. Ren o fin var den. Invändig så är det en 15 T efter ombyggnad. Allt är i ny skick. Återstår nu och se hur den kommer att fungera!