2306
Sök

SAAB V4 1974 renovering av kaross och underredsbehandling samt hellackering

Saab v4 Gymnasiearbete. Rostlagning. underredsbehandling. ytriktning. Hellackering. Syftet med projektet är att få en så fin bil som möjligt att fara runt med på veteraneventen i sommaren som kommer. Projektet är seriöst då det... Visa mer

0 Följare
1 795 Visningar
Uppdaterades senast 26 januari 2017
1 Inlägg
26 januari 2017
Trådstartare
Mitt projekt innefattar min  enägar SAAB V4 som jag köpte under hösten 2016 i Kalix för att göra iordning till en fin veteranbil för att åka med på veteranevent under somrarna. I processen använder jag mig av metoder bla. kant i kant svetsning då jag tillverkar mina egna utbytesplåtar till hjulhusen samt andra plåtdelar till övriga bilen. Bilen genomgår en underredsbehandling steg efter steg då bilen rostlagas i övrigt ska Bilen genomgå en ytriktning för att bli av med alla mindre bucklor och sedan lackeras i bilens orginalkulör. Följ gärna mitt projekt där ni får både tips och bilder på hur man går till väga i ett sådant projekt. Allt görs seriöst då bilen är ett Gymnasiearbete som görs av mig som går 3e året på Karoseri och lackering på Praktiska Gymnasiet LULEÅ.

Sök