Jag behöver tips om vit "däckfärg"

trevlig
26 februari 2017 · 30 Inlägg

Tjenare på er gott folk
Mitt namn är Peter, jag har inte en fråga om att köpa däck och märken utan en fråga om "vit däckfärg" för att skriva på däcksidorna!
Jag kör lastbil och det är dom däcken jag ska skriva på, jag har för tillfället pennor att skriva med men jag hade en gammal arbetskamrat som hade köpt färg på burk och separat härdare att blanda i och det är sådan färg jag är på jakt efter men jag är inte hittat det, jag har frågat min fd arbetskamrat men hen minns inte hmm
Finns det någon av er här som vet vilken handel som kan ha detta och vad färgen heter i sådana fall, jag bor i Borås så inte för långt bort vore ju bra!

it_mutt Avstängd
26 februari 2017 · 10 388 Inlägg

trevlig skrev:
Tjenare på er gott folk
Mitt namn är Peter, jag har inte en fråga om att köpa däck och märken utan en fråga om "vit däckfärg" för att skriva på däcksidorna!
Jag kör lastbil och det är dom däcken jag ska skriva på, jag har för tillfället pennor att skriva med men jag hade en gammal arbetskamrat som hade köpt färg på burk och separat härdare att blanda i och det är sådan färg jag är på jakt efter men jag är inte hittat det, jag har frågat min fd arbetskamrat men hen minns inte hmm
Finns det någon av er här som vet vilken handel som kan ha detta och vad färgen heter i sådana fall, jag bor i Borås så inte för långt bort vore ju bra!

Jag vet att det har funnits en vit färg som -egentligen- varit tänkt att måla hela däcksidan med (ist för "riktiga" white wall-däck). Den var dessutom förbannat bra. Den (som jag tänker på iaf) försvann dock från marknaden för något år sedan.

Vet även att en del lastbilschaffisar kör med....vit hammarlack wink Hur däck ev. reagerar på det, låter jag vara osagt, men många verkar nöjda med den lösningen.

- - Edit - -

Givetvis, efter lite googlande så hittade jag färgen jag fått för mig försvunnit från marknaden. Om den är lika bra fortfarande låter jag vara osagt);

https://www.matthys.net/en/Shop/15/car/ … tire-paint

Möjligt det går att skaka fram någon återförsäljare i Sverige också

Senast redigerat av it_mutt (26 februari 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang