Flera kitsystem på samma kanal?

Ainok
1 mars 2017 · 439 Inlägg

Jag vill köra ett kitsystem på en kanal på mitt steg.
Dvs 2 middar, 2 diskanter, 2 delningsfilter.

Hur ska jag koppla?

Kittet heter Hertz DSK 165.3
Steget är ett GAS PRO 80.2

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Ainok
4 mars 2017 · 439 Inlägg

Har pratat med BRL nu.

De tycker att jag ska dra dubbla jord, dubbla + från polerna på slutsteget till delningsfiltrena.

Försökte rita så tydligt som möjligt.
hur många ohm kommer det här spela i? 2 eller 4?
http://i.imgur.com/45FEQ8S.png

Senast redigerat av Ainok (4 mars 2017)

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Fjong
4 mars 2017 · 1 494 Inlägg

Enklast om du kan mäta så ser du tongue Men impedansen före filtret bör va 4ohm men eftersom att du parallellkopplar två filter så blir det 2 ohm för steget.

Dubbla + och -? Dubbla till varje filter?

Ainok
4 mars 2017 · 439 Inlägg

Fjong skrev:
Enklast om du kan mäta så ser du tongue Men impedansen före filtret bör va 4ohm men eftersom att du parallellkopplar två filter så blir det 2 ohm för steget.

Dubbla + och -? Dubbla till varje filter?

jag tycker det känns jäkligt konstigt att göra såhär...

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
MammDiin
4 mars 2017 · 2 019 Inlägg

Ainok skrev:

Fjong skrev:
Enklast om du kan mäta så ser du tongue Men impedansen före filtret bör va 4ohm men eftersom att du parallellkopplar två filter så blir det 2 ohm för steget.

Dubbla + och -? Dubbla till varje filter?

jag tycker det känns jäkligt konstigt att göra såhär...

Koppla som du ritat och få parallellkoppling med skilda högtalarkablar till varje filter.
Eller om du ska ha kitten nära varandra så kan du exempelvis dra bara en högtalarkabel (eller använder befintlig kabel som finns) och kopplar in den till ena filtret och under samma skruvar även en stump högtalarkabel som går till andra filtret och då även får parallellkoppling.

Kan ju vara fördel med dubbla högtalarkablar om du exempelvis ska uppgradera eller dela aktivt någon gång.

Fjong
4 mars 2017 · 1 494 Inlägg

Ainok skrev:

Fjong skrev:
Enklast om du kan mäta så ser du tongue Men impedansen före filtret bör va 4ohm men eftersom att du parallellkopplar två filter så blir det 2 ohm för steget.

Dubbla + och -? Dubbla till varje filter?

jag tycker det känns jäkligt konstigt att göra såhär...

Vill du driva 4 kit på ett 2ch steg måste du ju köra 2 kit per kanal tyvärr. Annars får du skaffa dig ett 4ch steg istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang