3530
Sök

Fundering: kan ej byta org stereo

Of World
3 378 Inlägg
8 mars 2017
Trådstartare
Hej, sitter och spånar på lite idéer

Har en toyota prius som har org stereo som saknar bluetooth

Att byta ut denna krävs att man typ plockar ut halva bilen, men att koppla in en bredvid? Mycket jobb? Vad krävs eller är det ens möjligt?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
18 329 Inlägg
9 mars 2017
opel_vectra_gts skrev:
Hej, sitter och spånar på lite idéer

Har en toyota prius som har org stereo som saknar bluetooth

Att byta ut denna krävs att man typ plockar ut halva bilen, men att koppla in en bredvid? Mycket jobb? Vad krävs eller är det ens möjligt?

Jag lade ner samma funderingar och kör med 3.5mm kabel och mobilen i mugghållaren...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 mars 2017
Det finns diverse bluetoothmottagare som man kopplar in med 3,5mm plugg. Förvisso kommer du inte ifrån att koppla in aux-sladden men du kan låta manicken ligga och sedan sköter sig resten självt. Kolla runt på Kjell, Clas och de andra aktörerna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Of World
3 378 Inlägg
9 mars 2017
Trådstartare
Problemet är att bilen inte har aux ens tror jag:)

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 378 Inlägg
24 april 2017
Trådstartare
Tog tag i saken och undersökte mer i det; byta stereo går ej pga acc.

Men köpte en media-enhet med bluetooth aux och USB som fungerar i princip som org fabriksmonterat med rattstyrning och samtal osv.

Värt 542kr från ebay.

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/402054/402054-3804274.jpg

Bild på operationen för ev framtida intressenter av detta. Tog 45min för mig som inte brukar hålla på med detta. Finns klipp på Youtube som är kanon bra att titta på.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Forummoderator
18 329 Inlägg
25 april 2017
Vad gör du med den stackars bilen! Har du fått ihop grejerna och allt fungerar alltså? Imponerande!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Of World
3 378 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Vad gör du med den stackars bilen! Har du fått ihop grejerna och allt fungerar alltså? Imponerande!

Jajamän funkar prima:)

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Evildan
25 april 2017
opel_vectra_gts skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Jajamän funkar prima:)

Well done Sire!
När man vet hur man river en Prius är dom väldigt rättframma att skruva.
Mycket plast som snäppes dit vilket är otäckt innan man vet vilka man kan rycka/pilla bort och vilka som är skruvade.
En klick siliconfett på snäppena förhindrar gnissel om operationen skall göras återkommande.
Senast redigerat av Evildan (25 april 2017)

Sök