2712
Sök

Evrymod Mercedes w210 300tdt (om606)

4 Inlägg
24 april 2017
Trådstartare
#1
Hallå, hittade ingen tråd med vettigt svar så måste tyvärr göra en ny, provade somsagt att göra evrymod på ovanstående modell, först på stift 2 å 3 från felsökningskontakten och det fungerade ej, enbart epc-lampan som börja lysa i panelen (som slockna sen efter urkoppling) sen prova ja stift 2 å 3 från kcr-adaptern och det blev exakt samma sak, har kopplat evrymod förut på en vw och det gick galant, vad är det som är fel? Har mätt med multimeter på potentiometern och strömbrytare och det är schysst, snabba svar mottages tacksamt.

Forummoderator
18 349 Inlägg
24 april 2017
#2
Karlb3rg skrev:
Hallå, hittade ingen tråd med vettigt svar så måste tyvärr göra en ny, provade somsagt att göra evrymod på ovanstående modell, först på stift 2 å 3 från felsökningskontakten och det fungerade ej, enbart epc-lampan som börja lysa i panelen (som slockna sen efter urkoppling) sen prova ja stift 2 å 3 från kcr-adaptern och det blev exakt samma sak, har kopplat evrymod förut på en vw och det gick galant, vad är det som är fel? Har mätt med multimeter på potentiometern och strömbrytare och det är schysst, snabba svar mottages tacksamt.

Men? Det är väl ingen elektronisk pump på den? Årsmodell?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
24 april 2017
Trådstartare
#3
Hybridsmurfen skrev:
Karlb3rg skrev:
Hallå, hittade ingen tråd med vettigt svar så måste tyvärr göra en ny, provade somsagt att göra evrymod på ovanstående modell, först på stift 2 å 3 från felsökningskontakten och det fungerade ej, enbart epc-lampan som börja lysa i panelen (som slockna sen efter urkoppling) sen prova ja stift 2 å 3 från kcr-adaptern och det blev exakt samma sak, har kopplat evrymod förut på en vw och det gick galant, vad är det som är fel? Har mätt med multimeter på potentiometern och strömbrytare och det är schysst, snabba svar mottages tacksamt.

Men? Det är väl ingen elektronisk pump på den? Årsmodell?

Jo de äre ju? Annars skulle ju inte kcr box gå? 98 årsm smile

Forummoderator
18 349 Inlägg
24 april 2017
#4
Karlb3rg skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Karlb3rg skrev:
Hallå, hittade ingen tråd med vettigt svar så måste tyvärr göra en ny, provade somsagt att göra evrymod på ovanstående modell, först på stift 2 å 3 från felsökningskontakten och det fungerade ej, enbart epc-lampan som börja lysa i panelen (som slockna sen efter urkoppling) sen prova ja stift 2 å 3 från kcr-adaptern och det blev exakt samma sak, har kopplat evrymod förut på en vw och det gick galant, vad är det som är fel? Har mätt med multimeter på potentiometern och strömbrytare och det är schysst, snabba svar mottages tacksamt.

Men? Det är väl ingen elektronisk pump på den? Årsmodell?

Jo de äre ju? Annars skulle ju inte kcr box gå? 98 årsm smile

Det har du så rätt i. Har du boxen i samtidigt? Kanske stör ut varann (Chansar hej vilt nu)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
24 april 2017
Trådstartare
#5
Hybridsmurfen skrev:
Karlb3rg skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Men? Det är väl ingen elektronisk pump på den? Årsmodell?

Jo de äre ju? Annars skulle ju inte kcr box gå? 98 årsm smile

Det har du så rätt i. Har du boxen i samtidigt? Kanske stör ut varann (Chansar hej vilt nu)

Nej är så besviken på effekten på kcr så har plockat bort den, undra om det kanske är andra stift/pins man ska koppla motståndet på om det är Mercedes/VAG?

Forummoderator
18 349 Inlägg
24 april 2017
#6
Om du har rätt modell så ska det gå in en kabelhärva i pumpen och då är det "Pins 6 and 7" på denna.

Dessa finns i lite olika versioner så leta upp härvan och kontakten på pumpen först.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
24 april 2017
Trådstartare
#7
Hybridsmurfen skrev:
Om du har rätt modell så ska det gå in en kabelhärva i pumpen och då är det "Pins 6 and 7" på denna.

Dessa finns i lite olika versioner så leta upp härvan och kontakten på pumpen först.

Grejen var den att härvan till pumpen satt dåligt till på denna så ville komma undan lättare wink finns det nåt annat sätt att ta reda på vad det är för pump?


Sök