B230fk effekt? H-profil?

Barnan123
28 april 2017 · 27 Inlägg

Tjenare! har nu massa grejjer jag ska häva på motorn(b230fk)..
stitter just nu en oplanad/oportad 531 topp med vx3, men ska nog byta ut kammen till en annan, isf vilken?

Grejjerna som ska dit som jag har:

-Kl racings extremegrenrör
-Garret t04E
-Alu ic
-Gröna R spridare(495cc?)
-Ex westgate 50mm
-nått slags ecomax chip bränsle/tändning
-3'' LMM
-3'' downpipe med resten avgasröret 3''
-044 pump
-Malpassi BTR 0-5 bar
-Sportluftfilter

Ska självklart dit med värre koppling och dyligt, men det jag undrar är ett ungefär på hur mycket effekt jag kommer kunna få ut och om stakarna kommer å hålla eller om jag ska byta till h-profil på engång..
samt om jag behöver kopparpackning till toppen.

Tacksam för alla svar!
Mvh Jesper!

OlssonEmil
28 april 2017 · 87 Inlägg

Original ska klara 300hk, de kommer du inte upp i med de standardchip som finns att köpa, eller med dom spridarna du planerar att köra med. Så det är ingen fara! Kopparpackning är väl bra, men jag tror inte det behövs.

Barnan123
28 april 2017 · 27 Inlägg

Beya skrev:
Original ska klara 300hk, de kommer du inte upp i med de standardchip som finns att köpa, eller med dom spridarna du planerar att köra med. Så det är ingen fara! Kopparpackning är väl bra, men jag tror inte det behövs.

Okej:) då vet jag iaf, men så du tycker jag ska satsa på typ efter marknadssprut? Å större spridare? smile

OlssonEmil
28 april 2017 · 87 Inlägg

Ja! Det blir ett bättre resultat helt enkelt, dock kostar ju ett sprut lite pengar, och mappning likaså. Men bra blir det ju!

Försök få tag på ett begagnat insprut som varit installerat på en likadan motor innan, gör ett inlägg på volvoofsweden eller liknande, så blir det ju billigare och kanske lite mer förberett!

Vw-Andreas
29 april 2017 · 633 Inlägg

Koppar packning behövs ej.

Vanlig elring håller

Jens på sävarturbo körde sin motor i bänk till 900+hp med elring.

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
jompazx
12 maj 2017 · 291 Inlägg

Finns chip att köpa för de spridarna. Annars brukar det gå att kontakta nått av chip tillverkarna och be snällt om du kan göra ett som borde funka. Ingen ovanlig setup med större å gröna spridare. Och när det gäller va den tål ja det finns mängder med trådar om men 300 brukar man säga. dock så tror jag att om det skulle spika yta bara den för att du har snålat med 93 oktan och inte har fixade förbränningsrum så är nog risken att en stake får en viss krökning. så H-profil är väl bra för pålitligheten.... men va fan kör tills du kröker en stake och byt då kanske aldrig händer om du nöjer dig med 300hk. Men det är bara min åsikt

Barnan123
31 maj 2017 · 27 Inlägg

jompazx skrev:
Finns chip att köpa för de spridarna. Annars brukar det gå att kontakta nått av chip tillverkarna och be snällt om du kan göra ett som borde funka. Ingen ovanlig setup med större å gröna spridare. Och när det gäller va den tål ja det finns mängder med trådar om men 300 brukar man säga. dock så tror jag att om det skulle spika yta bara den för att du har snålat med 93 oktan och inte har fixade förbränningsrum så är nog risken att en stake får en viss krökning. så H-profil är väl bra för pålitligheten.... men va fan kör tills du kröker en stake och byt då kanske aldrig händer om du nöjer dig med 300hk. Men det är bara min åsikt

Okej, har faktiskt funderat på vems eller ms sput, men ska dit med allt i helgen, så får väll se om det håller, annars hade jag ändå tänkt häva i h-profil, porta och plana i vinter smile tack för ditt svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang