10134
Sök

Problem med centrallås, VW Passat 1.8T -98

Kanelvispen
3 maj 2017
Trådstartare
Hej, jag har haft lite problem med centrallåset på min Passat.
Allting låser upp via fjärrnyckeln eller via låscylinder men låser sig automatiskt igen efter ca 10 sekunder om jag inte hinner öppna förardörren. Öppnar jag enbart bagagelucka eller passagerardörrar (för att t.ex lasta) så låser sig alltså bilen igen och jag måste låsa upp igen för att sen kunna köra iväg.
När jag sen ska låsa bilen låser allting utom den vänstra passagerardörren bak.. den måste alltid låsas manuellt.

Någon med liknande problem eller någon som vet en eventuell lösning på dessa problem smile?

5 930 Inlägg
3 maj 2017
Det är en funktion på VW med fjärrlås att dörrarna låser sig om man inte öppnar förardörren (nyare bilar räcker det med att öppna valfri dörr)
Går ej koppla bort vad jag vet då det är en säkerhetsfunktion ifall man av misstag låser upp bilen i fickan.

Eller har du eftermonterat larm med fjärrlås? T.ex carguard, då kan du isf koppla bort hela larmsystemet men då försvinner även fjärrlåset.
Senast redigerat av simlar (3 maj 2017)

Kanelvispen
3 maj 2017
Trådstartare
Jaha det har jag aldrig hört talas om förut, tack för den infon smile Det är standard larm/låssystem.

Men det här med ena bakdörren då, låser upp som det ska men måste varje gång låsas manuellt ?

5 930 Inlägg
3 maj 2017
Kanelvispen skrev:
Jaha det har jag aldrig hört talas om förut, tack för den infon smile Det är standard larm/låssystem.

Men det här med ena bakdörren då, låser upp som det ska men måste varje gång låsas manuellt ?

Förmodligen låskistan som kärvar, inte helt ovanligt. Byt den innan den börjar rackla mer så den går i baklås, inte roligt att byta den dan dörren inte går att öppna längre hmm

Sök