9345
Sök

Centrallås Golf 4 -03 ur funktion

1 354 Inlägg
6 maj 2017
Trådstartare
Tjena garaget! Till en början så vet jag inte om det här ska ligga under elektronik men moderator, rätta gärna om det är fel forumdel!

Problemet är nu
Min mor har en golf 4 av årsmodell -03 som centrallåset inte fungerar överhuvudtaget på.
Om jag inte missminner mig sa hon att det började med att dosan fungerade ibland. Bytte batteri i dosan utan resultat sen orkade hon inte bry sig om låsproblemet då bilen går sönder stup i ett så något annat fel prioriterades.

Men nu fungerar inte centrallåset när hon låser upp med nyckeln ens en gång. Förardörren får låsas upp, passagerardörren går att låsa upp inifrån med bilen helt avslagen men för att låsa upp bakre dörrarna behövs tändningen slås igång åtminstone och bakluckan måste såklart låsas upp manuellt utifrån varje gång. Tror också att förardörren låses upp eller låses när man gör detsamma på bakluckan (minns inte vilket det var) Bättre än så kan jag nog inte beskriva felet, finns det någon som sitter på kunskap om den älskade folkvagnen så att jag kan hjälpa mor min med ett litet men ack så irriterande problem?

Tacksam för alla förslag och tips!

1 354 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Bumpar, ingen som har någon aning? smile

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 maj 2017
Man får ta ett fel i taget och mäta sig fram.
Elfel är inte det lättaste eftersom man inte kan se felet.
Man börjar med problemet som retar mest..
Senast redigerat av bowlinggreppet (7 maj 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

1 661 Inlägg
8 maj 2017
Kolla alla kablar som går mellan dörr och kaross. Mer än vanligt att dom nöts av och ställer till med bekymmer.

Även mikrobrytarna och/eller komfortboxen kan strula.

4 287 Inlägg
8 maj 2017
Steg 1 är ju att kolla säkringar:) Efter det så hade jag börjat kolla kablar som CC72 säger.

Sök