ugh tror nog dom nyare är mycket finare. försöker hitta styling sidor men verkar som att det inte finns jättemånga ställen som man kan köpa styling delar. sc styling hade en ganska dyr kjolpaket till prius men kostar närmare 13k. ska kolla ebay
kör du på din helt standard? alltså ingen styling alls? varför släpper dom inte en sport version där den är sänkt och stylad?^^ folk som mig skulle kanske dra blicken ditåt flera gånger. den skulle iaf inte se tråkig ut då, och att den inte går sönder så ofta samt är billig i drift är ett plus.
Snygga bilar behöver man inte styla, fula bilar går inte att styla snygga...
kör du på din helt standard? alltså ingen styling alls? varför släpper dom inte en sport version där den är sänkt och stylad?^^ folk som mig skulle kanske dra blicken ditåt flera gånger. den skulle iaf inte se tråkig ut då, och att den inte går sönder så ofta samt är billig i drift är ett plus.
Snygga bilar behöver man inte styla, fula bilar går inte att styla snygga...
hehe man måste kompromissa på nått sätt. Man måste kunna få det bästa av båda världar, antingen snygg eller pålitlig/billig i drift eller vice verca. vet att man kanske inte kan få rwd med allt, men åtminstone få toyotan lite snyggare);=?
Vad är det som händer? Pandan sitter och googlar spoilerkit till Prius ivrigt påhejad av Evildan. Nå, den sista var väl ingen högoddsare kanske :-)
försöker vara lite mer öppen;) svårt bara med denna bak som priusfan har. sen kollar jag även på lexus, men istället så har dom en ful front istället hehe^^ hittar ingen efter marknads front/finare front till is 250. finns väl folk som har tagit fronten av en is 300h och smackat på en 2006 is 250 men den kostar runt 10.000kr såg jag att eftermontera)
Vad är det som händer? Pandan sitter och googlar spoilerkit till Prius ivrigt påhejad av Evildan. Nå, den sista var väl ingen högoddsare kanske :-)
försöker vara lite mer öppen;) svårt bara med denna bak som priusfan har. sen kollar jag även på lexus, men istället så har dom en ful front istället hehe^^ hittar ingen efter marknads front/finare front till is 250. finns väl folk som har tagit fronten av en is 300h och smackat på en 2006 is 250 men den kostar runt 10.000kr såg jag att eftermontera)
En välformad kurvig bak är det som eftersträvas i dagens samhälle. Som någon sa för ett tag sedan i en köprådstråd: Köpte en Lexus trots att det är samma drivlina som i Prius men orkar inte försvara mitt bilval hela tiden.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vad prioriterar du? Komfort? 0-100? Toppfart? Kurvor? Raggfaktor? Avundsjukefaktor? Se ball ut om man är 19? Se ball ut om man är 49? Osv.
snygg(smaken är som baken) snabb som fan(0-100) gärna styling(sänkt osv) inget krav gärna automat(som håller;)) bakhjulsdrift?
vet att jag drömmer nog, finns nog inget sådant;)
Förra generationens Gs450h börjar komma ner i hundringen. Snabb som fan, automat, bakhjulsdriven.
svårt med japanare, önskar att flera som tex honda borde göra lite 4 dörrars med rwd, samt toyota. man e ganska begränsad till bmw-merca ifall man vill ha rwd. finns ju lexus också. ska kika lite o se vad som finns.
snygg(smaken är som baken) snabb som fan(0-100) gärna styling(sänkt osv) inget krav gärna automat(som håller;)) bakhjulsdrift?
vet att jag drömmer nog, finns nog inget sådant;)
Förra generationens Gs450h börjar komma ner i hundringen. Snabb som fan, automat, bakhjulsdriven.
Men? Om vi ska slänga ut 150 lök på en Prius Plug-in Gen III så är det ju bra mycket roligare med en Gs450h? Måste finnas en hake?
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Förra generationens Gs450h börjar komma ner i hundringen. Snabb som fan, automat, bakhjulsdriven.
Men? Om vi ska slänga ut 150 lök på en Prius Plug-in Gen III så är det ju bra mycket roligare med en Gs450h? Måste finnas en hake?
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Men? Om vi ska slänga ut 150 lök på en Prius Plug-in Gen III så är det ju bra mycket roligare med en Gs450h? Måste finnas en hake?
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
Men? Om vi ska slänga ut 150 lök på en Prius Plug-in Gen III så är det ju bra mycket roligare med en Gs450h? Måste finnas en hake?
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
En annan detalj är att GS450h inte är en miljöbil på det viset som Priusen klassas. Nästa aber är att för samma pengar köpa en äldre GS än Prius men det är ijenkligen inte något problem vid brukandet men kan ställa till bekymmer för den som vill finansiera bilen med sin bank då det tydligen kan förekomma restriktioner gällande bilens ålder. När jag får in tösabitens vagn i bagaget på en GS450h köper jag en sådan, det är några år kvar så det blir förmodligen en L10.
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
En annan detalj är att GS450h inte är en miljöbil på det viset som Priusen klassas. Nästa aber är att för samma pengar köpa en äldre GS än Prius men det är ijenkligen inte något problem vid brukandet men kan ställa till bekymmer för den som vill finansiera bilen med sin bank då det tydligen kan förekomma restriktioner gällande bilens ålder. När jag får in tösabitens vagn i bagaget på en GS450h köper jag en sådan, det är några år kvar så det blir förmodligen en L10.
Nej, helt rätt, ville mest peka på det faktum att hybrid inte betyder slö, tråkig, påver etc som är mångas huvudsakliga argument.
Vänta tills du slipper barnvagnen. En sulky trycker man ju ner i vad som helst. Sedan skulle man ju ijenklijen börja snegla på en Ls600h. Dottern ska ju ha körkort inom 2 år så det kanske ändå snart är dags att börja åka baksäte för undertecknad farbror. Mmmmmmm....
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
En annan detalj är att GS450h inte är en miljöbil på det viset som Priusen klassas. Nästa aber är att för samma pengar köpa en äldre GS än Prius men det är ijenkligen inte något problem vid brukandet men kan ställa till bekymmer för den som vill finansiera bilen med sin bank då det tydligen kan förekomma restriktioner gällande bilens ålder. När jag får in tösabitens vagn i bagaget på en GS450h köper jag en sådan, det är några år kvar så det blir förmodligen en L10.
Bank? Driver du med mig? Det är ju bara 150k? Det där är igenligen inte ett problem alltså. Fast ingen miljöbil: mer kostnader. kostnader har vi nog av.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
On topic; miljöbil blir det för egen del först nästnästa (planerade) bilköp. Och då blir det el. Från vilken koncern...ptja...om inte annat så vet nog Hybridsmurfen svaret på den frågan
Och varför inte tidigare än så? För det finns inget miljöbilsalternativ bland bilarna som står som möjlig nästa vardagssläde. Hade där varit något miljöbilalternativ, så absolut. För egen del görs annat för miljön; jag cyklar och går i stor utsträckning (kontra att grannarna tar bilen till affären...det är ju trots allt 2km t.o.r.) ex.vis, köper närproducerad mat (istället för ekologisk som i många fall är ren humbug), "grön el" och så vidare.
Senast redigerat av it_mutt (24 juni 2017)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
En annan detalj är att GS450h inte är en miljöbil på det viset som Priusen klassas. Nästa aber är att för samma pengar köpa en äldre GS än Prius men det är ijenkligen inte något problem vid brukandet men kan ställa till bekymmer för den som vill finansiera bilen med sin bank då det tydligen kan förekomma restriktioner gällande bilens ålder. När jag får in tösabitens vagn i bagaget på en GS450h köper jag en sådan, det är några år kvar så det blir förmodligen en L10.
Nej, helt rätt, ville mest peka på det faktum att hybrid inte betyder slö, tråkig, påver etc som är mångas huvudsakliga argument.
Vänta tills du slipper barnvagnen. En sulky trycker man ju ner i vad som helst. Sedan skulle man ju ijenklijen börja snegla på en Ls600h. Dottern ska ju ha körkort inom 2 år så det kanske ändå snart är dags att börja åka baksäte för undertecknad farbror. Mmmmmmm....
Det tål att upprepas eftersom det är ett sådant återkommande argument, alla hybridbilar är inte Priusar även om majoriteten är det samt alla elbilar är inte Teslor för sexsiffriga belopp. Ägintlägen är det märkligt att det låser sig för många på så vis att det antingen anses vara fult och slött eller helt oöverkomligt ekonomiskt, det finns inget mellanläge trots att de flesta i nuläget åker runt i någon kompromiss.
LS600h är inte en tokig tanke alls, en 4-sitsig med recliners. En knapp hundring upp från plugin är överkomligt.
Haken kan vara att den fortfarande drar en massa soppa (iofs under litern) och kostar flis att försäkra och serva. Men det är igengtlijen ingen hake. Det är bara nöje. Det tråkiga är att bagagerummet rymmer tre tandborstar.
Där var hakarna. i ett mysigt 3-pack. Försäkring är billigt för oss och ingen kostnad i princip. Men resten... Tjejen är konstant sen till jobbet och kör som hon hade snuthäng varje morgon. Lätt 120-130. GS lär ju gurgla i sig då.
En annan detalj är att GS450h inte är en miljöbil på det viset som Priusen klassas. Nästa aber är att för samma pengar köpa en äldre GS än Prius men det är ijenkligen inte något problem vid brukandet men kan ställa till bekymmer för den som vill finansiera bilen med sin bank då det tydligen kan förekomma restriktioner gällande bilens ålder. När jag får in tösabitens vagn i bagaget på en GS450h köper jag en sådan, det är några år kvar så det blir förmodligen en L10.
Hade du köpt en svensk vagn av deras minsta modell hade du fått in den. Men du förrådde väl svenskarna