2428
Sök

Varför köper inte fler miljömässigt snällare bilar?

5 111 Inlägg
1 juli 2017
#601
Hur kör man en äldre bensinbil i S70-storlek under litern annat än med att köra övervägande långkörningar? tongue

Visst har jag fått ner MB 230E i 0,7 och Volvo 164 i 0,9 men då var det långkörningar på måååååånga mil i laglig E4-fart....


Forummoderator
18 318 Inlägg
1 juli 2017
#602
Denna tråden är lite som garagets motsvarighet till "Red light district"
Jaja, bara ni har roligt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

116 Inlägg
1 juli 2017
#603
Evildan skrev:
panda666 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Det är inget fel att rekommendera erkänt bra kvalitet och hållbarhet i köprådstrådar
Istället för gamla Volvos med stenåldern teknik.

En exempelvis gammal bil kommer aldrig bli det "smarta" valet om man bryr sig om säkerhet och ekonomin i längden.. tro mig jag har provat allt. Billigast hittills är Prius punkt.

tänkte nästan ge prius en chans och det kom en på jobbet som jag fick testköra, det gjorde så att jag ändrade mig. trött och ful^^samt fronten kan jag leva med men inte baken, man har inte heller så jättebra koll på vad som händer en från bakhållet, ganska litet synfält, dom har väl en ganska liten ruta där bak. Men vad kostar det att äga en sån? och vilken årsmodell ska man satsa på?

@evil; tänk om heter den i5? eller i3 minns inte, hade den iaf gjort barn med prius vad fan skulle resultatet bli?^^

Äh, bakåtsikten är inget problem för en kunnig bilförare. En och annan lattedrickande iPhonefi**a kanske stryker med, men vad gör det ur ett globalt perspektiv?
Jag har backkamera på min 2013 instegsmodell av Plugin.
Kostnaderna är löjligt låga så länge man kan lägga ihop 2 och 2.
Bränsleförbrukningen är låg.
Skatten 360kr.
Försäkringen är billig sett till årsmodell och nypris.
Service är billig, 3.7l olja går det åt.
Delar i övrigt är billigt när det är dags att byta bakre bromsbelägg och skivor samt snörja okena vilket är standard på försiktigt körda Priusar.
Oavsett generation så köper du en mycket strulfri funktion med bra innerutrymmen och ett bagage som är minst 75 liter större än i BMW 330e.
Generation II är ngt trängre i bagaget, men en liggvagn får plats och du köper en vettigt 2007 för 55000kr nu på sommaren när bilhandeln står lite still.
Generation III är en utveckling med större motor och lägre förbrukning samt tystare och mer ombonad interiört samt ngt bättre skjutmån i stolarna vilket mina 183cm uppskattar. Runt 100000kr för en 2010 är normala pengar och det stiger sedan i förhållande till mil och ålder. Från hösten 2012 kom en facelift likt min Prius med annan LED-front, LED-baklyktor, uppdaterade stolar och mittkonsoll med mera.

Att korsa Toyota och BMW har redan visat sig fungera illa för japsen med dom kassa dieselmotorerna Toyota fick i byte mot hybridteknologin.
Dieslarna visade sig desvärre vara både klenare och törstigare samt betydligt mindre driftsäkra eller servicevänliga än Toyotas egna tidigare motorer. BMW drog klart det längsta strået i den affären anser jag, förutom det positiva att fler hybridbilar ger oss en bättre global miljö även om fossilerna hävdar annat. BMW jobbar även med att bygga gröna bilfabriker och i3 monteras med energi enbart från egen vindkraft. (Y)

Skatten var ju inte så billig. Betalar 339kr för min skoda 2015. 119g i utsläpp. Snutar runt 0.5. Bensin.1.8turbo

4 261 Inlägg
1 juli 2017
#604
crankarnRs skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:

tänkte nästan ge prius en chans och det kom en på jobbet som jag fick testköra, det gjorde så att jag ändrade mig. trött och ful^^samt fronten kan jag leva med men inte baken, man har inte heller så jättebra koll på vad som händer en från bakhållet, ganska litet synfält, dom har väl en ganska liten ruta där bak. Men vad kostar det att äga en sån? och vilken årsmodell ska man satsa på?

@evil; tänk om heter den i5? eller i3 minns inte, hade den iaf gjort barn med prius vad fan skulle resultatet bli?^^

Äh, bakåtsikten är inget problem för en kunnig bilförare. En och annan lattedrickande iPhonefi**a kanske stryker med, men vad gör det ur ett globalt perspektiv?
Jag har backkamera på min 2013 instegsmodell av Plugin.
Kostnaderna är löjligt låga så länge man kan lägga ihop 2 och 2.
Bränsleförbrukningen är låg.
Skatten 360kr.
Försäkringen är billig sett till årsmodell och nypris.
Service är billig, 3.7l olja går det åt.
Delar i övrigt är billigt när det är dags att byta bakre bromsbelägg och skivor samt snörja okena vilket är standard på försiktigt körda Priusar.
Oavsett generation så köper du en mycket strulfri funktion med bra innerutrymmen och ett bagage som är minst 75 liter större än i BMW 330e.
Generation II är ngt trängre i bagaget, men en liggvagn får plats och du köper en vettigt 2007 för 55000kr nu på sommaren när bilhandeln står lite still.
Generation III är en utveckling med större motor och lägre förbrukning samt tystare och mer ombonad interiört samt ngt bättre skjutmån i stolarna vilket mina 183cm uppskattar. Runt 100000kr för en 2010 är normala pengar och det stiger sedan i förhållande till mil och ålder. Från hösten 2012 kom en facelift likt min Prius med annan LED-front, LED-baklyktor, uppdaterade stolar och mittkonsoll med mera.

Att korsa Toyota och BMW har redan visat sig fungera illa för japsen med dom kassa dieselmotorerna Toyota fick i byte mot hybridteknologin.
Dieslarna visade sig desvärre vara både klenare och törstigare samt betydligt mindre driftsäkra eller servicevänliga än Toyotas egna tidigare motorer. BMW drog klart det längsta strået i den affären anser jag, förutom det positiva att fler hybridbilar ger oss en bättre global miljö även om fossilerna hävdar annat. BMW jobbar även med att bygga gröna bilfabriker och i3 monteras med energi enbart från egen vindkraft. (Y)

Skatten var ju inte så billig. Betalar 339kr för min skoda 2015. 119g i utsläpp. Snutar runt 0.5. Bensin.1.8turbo

e39 530 2900kr skatt, 400kr mån trafikförsäkring/0,9/1.0 liter milen bränsle^^ var ganska akut köp då ville bli av med f10an som lådan sket sig.

Muttley
1 juli 2017
#605
Knugcab skrev:
Hur kör man en äldre bensinbil i S70-storlek under litern annat än med att köra övervägande långkörningar? tongue

Visst har jag fått ner MB 230E i 0,7 och Volvo 164 i 0,9 men då var det långkörningar på måååååånga mil i laglig E4-fart....

Jag är ute och kör med min förra S70 nu då jag kör lite till tippen.  Detta är inräknat släp då.
ca 3.5 mil hittills och färddatorn ligger på 9,8.  Alltså 0,4 högre än utan släp.
Blandade vägar där snittet bör ligga under 70.

Jag har inte dragkrok på min egna annars hade jag ju sparat halva soppakostnaden.

Och de 9,4 som stod på den innan var ju pensionärskörning med ett fåtal mil i veckan.   Vid pendling såg man ju tanknålen sjunka :p
Senast redigerat av Muttley (1 juli 2017)

Evildan
1 juli 2017
#606
Muttley skrev:
Knugcab skrev:
Hur kör man en äldre bensinbil i S70-storlek under litern annat än med att köra övervägande långkörningar? tongue

Visst har jag fått ner MB 230E i 0,7 och Volvo 164 i 0,9 men då var det långkörningar på måååååånga mil i laglig E4-fart....

Jag är ute och kör med min förra S70 nu då jag kör lite till tippen.  Detta är inräknat släp då.
ca 3.5 mil hittills och färddatorn ligger på 9,8.  Alltså 0,4 högre än utan släp.
Blandade vägar där snittet bör ligga under 70.

Jag har inte dragkrok på min egna annars hade jag ju sparat halva soppakostnaden.

Och de 9,4 som stod på den innan var ju pensionärskörning med ett fåtal mil i veckan.   Vid pendling såg man ju tanknålen sjunka :p

S70 till tippen. Fick du inte bekymmer med personalen när du skulle åka därifrån?
"Man får inte ta soporna härifrån!"
Eller du blev kanske hämtad? smile

Forummoderator
18 318 Inlägg
1 juli 2017
#607
Evildan skrev:
Muttley skrev:
Knugcab skrev:
Hur kör man en äldre bensinbil i S70-storlek under litern annat än med att köra övervägande långkörningar? tongue

Visst har jag fått ner MB 230E i 0,7 och Volvo 164 i 0,9 men då var det långkörningar på måååååånga mil i laglig E4-fart....

Jag är ute och kör med min förra S70 nu då jag kör lite till tippen.  Detta är inräknat släp då.
ca 3.5 mil hittills och färddatorn ligger på 9,8.  Alltså 0,4 högre än utan släp.
Blandade vägar där snittet bör ligga under 70.

Jag har inte dragkrok på min egna annars hade jag ju sparat halva soppakostnaden.

Och de 9,4 som stod på den innan var ju pensionärskörning med ett fåtal mil i veckan.   Vid pendling såg man ju tanknålen sjunka :p

S70 till tippen. Fick du inte bekymmer med personalen när du skulle åka därifrån?
"Man får inte ta soporna härifrån!"
Eller du blev kanske hämtad? smile

Håll ångan uppe nu. Du är på G.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 318 Inlägg
1 juli 2017
#608
panda666 skrev:
crankarnRs skrev:
Evildan skrev:

Äh, bakåtsikten är inget problem för en kunnig bilförare. En och annan lattedrickande iPhonefi**a kanske stryker med, men vad gör det ur ett globalt perspektiv?
Jag har backkamera på min 2013 instegsmodell av Plugin.
Kostnaderna är löjligt låga så länge man kan lägga ihop 2 och 2.
Bränsleförbrukningen är låg.
Skatten 360kr.
Försäkringen är billig sett till årsmodell och nypris.
Service är billig, 3.7l olja går det åt.
Delar i övrigt är billigt när det är dags att byta bakre bromsbelägg och skivor samt snörja okena vilket är standard på försiktigt körda Priusar.
Oavsett generation så köper du en mycket strulfri funktion med bra innerutrymmen och ett bagage som är minst 75 liter större än i BMW 330e.
Generation II är ngt trängre i bagaget, men en liggvagn får plats och du köper en vettigt 2007 för 55000kr nu på sommaren när bilhandeln står lite still.
Generation III är en utveckling med större motor och lägre förbrukning samt tystare och mer ombonad interiört samt ngt bättre skjutmån i stolarna vilket mina 183cm uppskattar. Runt 100000kr för en 2010 är normala pengar och det stiger sedan i förhållande till mil och ålder. Från hösten 2012 kom en facelift likt min Prius med annan LED-front, LED-baklyktor, uppdaterade stolar och mittkonsoll med mera.

Att korsa Toyota och BMW har redan visat sig fungera illa för japsen med dom kassa dieselmotorerna Toyota fick i byte mot hybridteknologin.
Dieslarna visade sig desvärre vara både klenare och törstigare samt betydligt mindre driftsäkra eller servicevänliga än Toyotas egna tidigare motorer. BMW drog klart det längsta strået i den affären anser jag, förutom det positiva att fler hybridbilar ger oss en bättre global miljö även om fossilerna hävdar annat. BMW jobbar även med att bygga gröna bilfabriker och i3 monteras med energi enbart från egen vindkraft. (Y)

Skatten var ju inte så billig. Betalar 339kr för min skoda 2015. 119g i utsläpp. Snutar runt 0.5. Bensin.1.8turbo

e39 530 2900kr skatt, 400kr mån trafikförsäkring/0,9/1.0 liter milen bränsle^^ var ganska akut köp då ville bli av med f10an som lådan sket sig.

Jez... Vi betalar cirka 260:- för hel på Priushelvetet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
1 juli 2017
#609
Hybridsmurfen skrev:
Evildan skrev:
Muttley skrev:

Jag är ute och kör med min förra S70 nu då jag kör lite till tippen.  Detta är inräknat släp då.
ca 3.5 mil hittills och färddatorn ligger på 9,8.  Alltså 0,4 högre än utan släp.
Blandade vägar där snittet bör ligga under 70.

Jag har inte dragkrok på min egna annars hade jag ju sparat halva soppakostnaden.

Och de 9,4 som stod på den innan var ju pensionärskörning med ett fåtal mil i veckan.   Vid pendling såg man ju tanknålen sjunka :p

S70 till tippen. Fick du inte bekymmer med personalen när du skulle åka därifrån?
"Man får inte ta soporna härifrån!"
Eller du blev kanske hämtad? smile

Håll ångan uppe nu. Du är på G.

Vet inte om jag vågar, det kan ju resultera i ytterligare en varning.

1 203 Inlägg
1 juli 2017
#610
Det är inte utan än att man blir lite sugen på en Prius ibland. Inte nödvändigtvis för att jag är intresserad av modellen, men jag är desto mer intresserad av att spara pengar till insats för bostadsrätt/hus, renoveringar, resa etc. Fick till och med medhåll av tjejen att Prius Gen III är "ganska fin", till skillnad från Gen II som får det att vändas i magen.

Kanske blir en fräsig Toyota när jag tröttnat på att tanka wink
Senast redigerat av Cracksoup (1 juli 2017)


Forummoderator
18 318 Inlägg
1 juli 2017
#611
Cracksoup skrev:
Det är inte utan än att man blir lite sugen på en Prius ibland. Inte nödvändigtvis för att jag är intresserad av modellen, men jag är desto mer intresserad av att spara pengar till insats för bostadsrätt/hus, renoveringar, resa etc. Fick till och med medhåll av tjejen att Prius Gen III är "ganska fin", till skillnad från Gen II som får det att vändas i magen.

Kanske blir en fräsig Toyota när jag tröttnat på att tanka wink

Samma här. Tjejen tycker att en GenIII, gärna en svart, hade funkat. Hon kör vår GenII och gillar bilen skarpt. Ful eller inte - sparar pengar och krånglar inte. Dessutom hade jag då kunnat få tillbaka min gamla Burk igen. Sålt av lite bilar så jag är tvungen att åka Chrysler 300C till jobbet på måndag. Inte idealiskt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 203 Inlägg
1 juli 2017
#612
Hybridsmurfen skrev:
Cracksoup skrev:
Det är inte utan än att man blir lite sugen på en Prius ibland. Inte nödvändigtvis för att jag är intresserad av modellen, men jag är desto mer intresserad av att spara pengar till insats för bostadsrätt/hus, renoveringar, resa etc. Fick till och med medhåll av tjejen att Prius Gen III är "ganska fin", till skillnad från Gen II som får det att vändas i magen.

Kanske blir en fräsig Toyota när jag tröttnat på att tanka wink

Samma här. Tjejen tycker att en GenIII, gärna en svart, hade funkat. Hon kör vår GenII och gillar bilen skarpt. Ful eller inte - sparar pengar och krånglar inte. Dessutom hade jag då kunnat få tillbaka min gamla Burk igen. Sålt av lite bilar så jag är tvungen att åka Chrysler 300C till jobbet på måndag. Inte idealiskt.

Är det V8an i din 300C? Att du inte pendlar med Mercan? wink

En svart eller helst mörkblå hade jag kunnat tänka mig.
https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 21&w=2


Evildan
1 juli 2017
#613
Cracksoup skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Cracksoup skrev:
Det är inte utan än att man blir lite sugen på en Prius ibland. Inte nödvändigtvis för att jag är intresserad av modellen, men jag är desto mer intresserad av att spara pengar till insats för bostadsrätt/hus, renoveringar, resa etc. Fick till och med medhåll av tjejen att Prius Gen III är "ganska fin", till skillnad från Gen II som får det att vändas i magen.

Kanske blir en fräsig Toyota när jag tröttnat på att tanka wink

Samma här. Tjejen tycker att en GenIII, gärna en svart, hade funkat. Hon kör vår GenII och gillar bilen skarpt. Ful eller inte - sparar pengar och krånglar inte. Dessutom hade jag då kunnat få tillbaka min gamla Burk igen. Sålt av lite bilar så jag är tvungen att åka Chrysler 300C till jobbet på måndag. Inte idealiskt.

Är det V8an i din 300C? Att du inte pendlar med Mercan? wink

En svart eller helst mörkblå hade jag kunnat tänka mig.
https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 21&w=2

En business.
Läderratt, farthållare samt något som liknar alcantaraklädsel.
Det tråkiga med en svart är att dom svarta detaljerna inte sticker ut...tycker jag.

Forummoderator
18 318 Inlägg
1 juli 2017
#614
Cracksoup skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Cracksoup skrev:
Det är inte utan än att man blir lite sugen på en Prius ibland. Inte nödvändigtvis för att jag är intresserad av modellen, men jag är desto mer intresserad av att spara pengar till insats för bostadsrätt/hus, renoveringar, resa etc. Fick till och med medhåll av tjejen att Prius Gen III är "ganska fin", till skillnad från Gen II som får det att vändas i magen.

Kanske blir en fräsig Toyota när jag tröttnat på att tanka wink

Samma här. Tjejen tycker att en GenIII, gärna en svart, hade funkat. Hon kör vår GenII och gillar bilen skarpt. Ful eller inte - sparar pengar och krånglar inte. Dessutom hade jag då kunnat få tillbaka min gamla Burk igen. Sålt av lite bilar så jag är tvungen att åka Chrysler 300C till jobbet på måndag. Inte idealiskt.

Är det V8an i din 300C? Att du inte pendlar med Mercan? wink

En svart eller helst mörkblå hade jag kunnat tänka mig.
https://www.blocket.se/halland/Toyota_P … 21&w=2

Nope. V6. Mersan är såld tack och lov. Den var inte pålitlig. Fast det är klart: Har man över 680Hk under huven så kör man därefter... Så bara 300C, Sebring cab och Prius kvar. I princip. Mamma kör Kia V6 tills vidare så den räknas inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Muttley
1 juli 2017
#615
Evildan skrev:
Muttley skrev:
Knugcab skrev:
Hur kör man en äldre bensinbil i S70-storlek under litern annat än med att köra övervägande långkörningar? tongue

Visst har jag fått ner MB 230E i 0,7 och Volvo 164 i 0,9 men då var det långkörningar på måååååånga mil i laglig E4-fart....

Jag är ute och kör med min förra S70 nu då jag kör lite till tippen.  Detta är inräknat släp då.
ca 3.5 mil hittills och färddatorn ligger på 9,8.  Alltså 0,4 högre än utan släp.
Blandade vägar där snittet bör ligga under 70.

Jag har inte dragkrok på min egna annars hade jag ju sparat halva soppakostnaden.

Och de 9,4 som stod på den innan var ju pensionärskörning med ett fåtal mil i veckan.   Vid pendling såg man ju tanknålen sjunka :p

S70 till tippen. Fick du inte bekymmer med personalen när du skulle åka därifrån?
"Man får inte ta soporna härifrån!"
Eller du blev kanske hämtad? smile

Jag var ju lite bekymrad, de stod alla och flinade åt bilen. Jag kunde nästan läsa deras tankar "Finns verkligen s70 kvar, bör han inte ställa den i hörnet så vi kan ta hand om den" wink

Men efter dagens mätning kan jag komma med mycket goda nyheter.  Den drog mindre än jag är van vid och detta med släp. Varav 8 mil var landsväg och varav resten var blandat småväg och by. TÄNK på att de var eco driving.
Totalt 11.5 mil körde jag med den. Tankade för 150 spänn och när jag ställde den så stod antal mil till tanken är slut på exakt samma mil som när jag tog den. DVS att den drack upp 150 spänn. Så färddatorn är inte helt hundra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26271/26271-18e0c78591a7bed66fb93fe6b5a99d61.jpg
Senast redigerat av Muttley (1 juli 2017)

Evildan
1 juli 2017
#616
Muttley skrev:
Evildan skrev:
Muttley skrev:

Jag är ute och kör med min förra S70 nu då jag kör lite till tippen.  Detta är inräknat släp då.
ca 3.5 mil hittills och färddatorn ligger på 9,8.  Alltså 0,4 högre än utan släp.
Blandade vägar där snittet bör ligga under 70.

Jag har inte dragkrok på min egna annars hade jag ju sparat halva soppakostnaden.

Och de 9,4 som stod på den innan var ju pensionärskörning med ett fåtal mil i veckan.   Vid pendling såg man ju tanknålen sjunka :p

S70 till tippen. Fick du inte bekymmer med personalen när du skulle åka därifrån?
"Man får inte ta soporna härifrån!"
Eller du blev kanske hämtad? smile

Jag var ju lite bekymrad, de stod alla och flinade åt bilen. Jag kunde nästan läsa deras tankar "Finns verkligen s70 kvar, bör han inte ställa den i hörnet så vi kan ta hand om den" wink

Men efter dagens mätning kan jag komma med mycket goda nyheter.  Den drog mindre än jag är van vid och detta med släp. Varav 8 mil var landsväg och varav resten var blandat småväg och by. TÄNK på att de var eco driving.
Totalt 11.5 mil körde jag med den. Tankade för 150 spänn och när jag ställde den så stod antal mil till tanken är slut på exakt samma mil som när jag tog den. DVS att den drack upp 150 spänn. Så färddatorn är inte helt hundra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26271/26271-18e0c78591a7bed66fb93fe6b5a99d61.jpg

Censurerat...
(Nu skrev du något positivt om en S70, du begriper väl att du nu har skapat en mindre härdsmälta i huvudet på någon individ som tror att vi alla är Volvohatare och har någon typ av exklusiv klubb för detta?
Du tar fulla ansvaret för denna mentala misshandel min vän!
//Ordförande i den ej existerande klubben.)
slut censur.

Vad härligt att du blev utsläppt och positivt att den inte ville ha mer. Nästan så jag saknar den gamla 140hk -98 jag ägde för 10år sedan, nästan alltså. wink

Muttley
1 juli 2017
#617
Evildan skrev:
Muttley skrev:
Evildan skrev:

S70 till tippen. Fick du inte bekymmer med personalen när du skulle åka därifrån?
"Man får inte ta soporna härifrån!"
Eller du blev kanske hämtad? smile

Jag var ju lite bekymrad, de stod alla och flinade åt bilen. Jag kunde nästan läsa deras tankar "Finns verkligen s70 kvar, bör han inte ställa den i hörnet så vi kan ta hand om den" wink

Men efter dagens mätning kan jag komma med mycket goda nyheter.  Den drog mindre än jag är van vid och detta med släp. Varav 8 mil var landsväg och varav resten var blandat småväg och by. TÄNK på att de var eco driving.
Totalt 11.5 mil körde jag med den. Tankade för 150 spänn och när jag ställde den så stod antal mil till tanken är slut på exakt samma mil som när jag tog den. DVS att den drack upp 150 spänn. Så färddatorn är inte helt hundra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26271/26271-18e0c78591a7bed66fb93fe6b5a99d61.jpg

Censurerat...
(Nu skrev du något positivt om en S70, du begriper väl att du nu har skapat en mindre härdsmälta i huvudet på någon individ som tror att vi alla är Volvohatare och har någon typ av exklusiv klubb för detta?
Du tar fulla ansvaret för denna mentala misshandel min vän!
//Ordförande i den ej existerande klubben.)
slut censur.

Vad härligt att du blev utsläppt och positivt att den inte ville ha mer. Nästan så jag saknar den gamla 140hk -98 jag ägde för 10år sedan, nästan alltså. wink

big_smile  De lät ju bara positivt.   Jag ser ju de tvärtemot.

Jag lär få köra mer till tippen men funderar på att kränga ett drag till min egna så jag inte riskerar att behöva gå hem med släpet.

Jag saknar faktiskt inte den.  Men de var skönt att jag fick ner den mer än jag trodde. Så nu är den bara dubbelt så dyr i såskonsumtion än jag tidigare sagt.  (jämfört med renåten.)

4 261 Inlägg
1 juli 2017
#618
Hybridsmurfen skrev:
panda666 skrev:
crankarnRs skrev:

Skatten var ju inte så billig. Betalar 339kr för min skoda 2015. 119g i utsläpp. Snutar runt 0.5. Bensin.1.8turbo

e39 530 2900kr skatt, 400kr mån trafikförsäkring/0,9/1.0 liter milen bränsle^^ var ganska akut köp då ville bli av med f10an som lådan sket sig.

Jez... Vi betalar cirka 260:- för hel på Priushelvetet.

måste vara trevligt. min får ja till typ 1500-2000k per månad för hel. minnst inte riktigt men där nånstans. tror nästan 1000kr för halv. ^

6 691 Inlägg
1 juli 2017
#619
Blir 700kr månaden i helförsäkring på min bil när prova-på perioden är slut, inte allt för dyrt ändå

De/Dem

4 261 Inlägg
1 juli 2017
#620
xXSammy skrev:
Blir 700kr månaden i helförsäkring på min bil när prova-på perioden är slut, inte allt för dyrt ändå

1.6 ecoboost? vad har du för bolag? jag ahr endå den billigaste jag kunde hitta.


Sök