panda666 skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Muttley skrev:
Men Toyota har ju Auris kombi som ju faktiskt är mycket billigare än de flesta 100% fossildrivna bilarna, förutsatt att du inte köper dacia eller något riktigt billigt.
https://www.toyota.se/nya-bilar/auris-t … dex/pricesKia har ju sin niro på ca 250 tusen.
De är inte så rymdskeppsliknande bilar heller.
Självklart finns det ju billiga bilar på marknaden, var mest begränsningen jag ville få fram. Ofta finns det bara 1 alternativ av hydrid/el och det räcker inte när det finns 10 alternativ av fossilt med olika effekt. Jag tror hybrid kommer slå igenom stort när det finns en hybrid i olika utföranden så det finns nått som passar alla

Det som är meningen med hybrid är väl att man minskar med avgaser och skit samt kör så ekonomiskt som möjligt^^ sen finns det ju lexus med lite värre maskiner i sina hybrider som ja inte minns va dom heter men Gs hade väl runt 300hk? samt hybrid? Toyota har hybrid och kia och massa andra märken nu^^det är svårt att tänka sig nått som inte har 300hk jag förstår men det är kanske meningen att man vill försöka ta det lugnt me naturen^^går endå inte att köra snabbare än 110km/h här i sverige så kanske så mke hästkrafter behövs inte hehe. Vad har hänt me mig, nån måste ha bytt min hjärna när ja sov eller nått:)
Pandan, du har blivit som förbytt. Indoktrineringen har ju fungerat ypperligt.

Jag kan bara gratulera till din mognad och klokare nya jag.
Men som du säger så finns det ju vissa tillverkare som satsat lite mer på en variation av hybrider. Toyota satsar på snåla hybrider där bilarna är tänkta att passa de som förflyttar röven från punkt A till B på enklast och billigast möjliga sätt.
Lexus pillar ut ut exempelvis CT200h som är samma tänk som Toyotas, parallellt med den större IS300h där det finns lite mer effekt. I de större versionerna ser vi GS300h med snålare tänk parallellt med GS450H som utnyttjar hybridkombinationen i syfte att få ut mer effekt med en vettig förbrukning som resultat av hybridtekniken. Hur många bilar med 350hk drar under litern? Även den största Limpan LS600H är ju en ganska potent vagn där kombinationen bensin V8 och elmotor gör sitt vad gäller fartresurser. Bränsleförbrukningen är dock lägre än motsvarande BMW/Audi/Mercedes med V8 (som man vill konkurrera med i det segmentet) tack vare just hybridtekniken. Fortfarande en lyxlimousine som gör 0-100 på 6 sekunder och toppar 250. Så visst finns det tillverkare som har bilar i alla segment. Är de dyra? Ja det är de, men en GS450h är inte dyrare än motsvarande BMW/Audi med 350hk.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.