Evildan skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Jag tror också det är så som du säger, att många köper hybrid för att det är för ekonomisk vinning eller känslan att det är bättre för miljön, det är ju det som är hela poängen med hybrid från början. Men jag tror man måste fundera på dem som ej har miljö/ekonomi som krav hur man ska få dem att gå över till hybrid. Hur får man dem att välja hybrid framför andra alternativ? Vad är det som kunderna saknar som gör att man ej väljer en hybrid?

Okunskap och till viss del inskränkthet.
Läs sammanställningen här nedan.
*Fula.
*Slöa.
*Låter inte som en "riktig bil".
*Har inte råd.
*Tråkiga att köra.
*Det måste vara "det värsta som finns" liknande en Tesla P85.
*Skiter i miljön.
*Brandfarliga.
*Miljöfarligare än en renodlad fossilbil.
*Fungerar inte i kyla.
*Batterierna håller inte.
*Svåra att serva/reparera.
Mestadels jävligt lamt dillande byggt på just okunskap och inskränkthet vill jag påstå.
Sedan det märkliga "amenasså om jag inte får köra en xxxxx för 1.2miljoner vill jag inte ha någon miljöbil , jag kompromissar inte med mitt genuina bilintresse" kör vidare i sin slöa tiotusenkronorshink.
Idel ursäkter läser jag.
Någon vågade inte köpa en Toyotahybrid då tekniken inte är så beprövad. Det är 20 år sedan den första Toyotahybriden släpptes till allmänheten medans Volvos första egna dieselmotor släpptes 2001 och har bevisligen betydligt mer problem än HSD haft. Jag tror att många inte är riktigt säkra på sin egna identitet utan påverkas av dom "tuffa pojkarna i kompisgänget" där det anse att det bara är kärringar och homofiler som kör hybridbilar. Detta märks väldigt tydligt i köprådstrådar inte minst om spekulanten bor i mindre ort.