Varför köper inte fler miljömässigt snällare bilar?

Muttley
17 september 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Muttley skrev:
De var motoralternativ och utrustning smile  De är bra på de viset att man inte behöver vara rädd för att man råkat missa att köpa till autobroms eller p-sensorer.   

Senaste hybriden jag provade var ju en c-hr som är lite av en rymdskyttel. Men förutom deras lama färgsättning på vissa detaljer i kupén så var de en välutrustad bil..  Men visst inte så potent motor smile  Men när man blir mogen så skiter man i det och vill mest komma billigt undan så pengarna kan läggas på väsentliga saker.

Hur många hästar ska man ha i motorn för att räknas som mogen? Är bilar inte väsentliga saker?

Och där hoppa du till liv igen.

Och lässvårigheten var på sin topp som vanligt.   Jag skrev att man skiter i det, inte någonstans var någon gräns fanns.

Du har hamnat i fel tråd bara.  Här diskuteras miljövänliga ekonomiska bilar för oss som anser att man kan lägga pengarna på annat än bilar som kanske ger en mer pengar i slutändan.   Eller för den medvetne som inser att lägga onödig många tusenlappar i månaden för att åka till sitt arbete.

Mitt enda svar till dig här smile  Trevlig kväll.

Senast redigerat av Muttley (17 september 2017)

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 september 2017 · 1 128 Inlägg

Muttley skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Muttley skrev:
De var motoralternativ och utrustning smile  De är bra på de viset att man inte behöver vara rädd för att man råkat missa att köpa till autobroms eller p-sensorer.   

Senaste hybriden jag provade var ju en c-hr som är lite av en rymdskyttel. Men förutom deras lama färgsättning på vissa detaljer i kupén så var de en välutrustad bil..  Men visst inte så potent motor smile  Men när man blir mogen så skiter man i det och vill mest komma billigt undan så pengarna kan läggas på väsentliga saker.

Hur många hästar ska man ha i motorn för att räknas som mogen? Är bilar inte väsentliga saker?

Och där hoppa du till liv igen.

Och lässvårigheten var på sin topp som vanligt.   Jag skrev att man skiter i det, inte någonstans var någon gräns fanns.

Du har hamnat i fel tråd bara.  Här diskuteras miljövänliga ekonomiska bilar för oss som anser att man kan lägga pengarna på annat än bilar som kanske ger en mer pengar i slutändan.   Eller för den medvetne som inser att lägga onödig många tusenlappar i månaden för att åka till sitt arbete.

Mitt enda svar till dig här smile  Trevlig kväll.

Tur du vet det mesta om folk.

Man kan lägga pengar på massa olika saker. Här på Garaget.org finns en del personer som har bilar som ett stort intresse om inte det största. Du kanske missat det, sorry isf. Att vi lägger pengar på våra bilar är ingen konstighet, vi älskar det vi gör. Vi sitter inte och räknar varenda krona vi lägger ut. Skulle man göra det så skulle man bli sinnessjuk. Vi är lyckliga med vårt intresse och det räcker så.


Ska du skriva överhuvudtaget så håll en trevlig ton. Annars finns det säkert andra mer lämpliga platser där du kan uppehålla dig.

Nöjeskör närproducerat
panda666
17 september 2017 · 4 250 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

Muttley skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Hur många hästar ska man ha i motorn för att räknas som mogen? Är bilar inte väsentliga saker?

Och där hoppa du till liv igen.

Och lässvårigheten var på sin topp som vanligt.   Jag skrev att man skiter i det, inte någonstans var någon gräns fanns.

Du har hamnat i fel tråd bara.  Här diskuteras miljövänliga ekonomiska bilar för oss som anser att man kan lägga pengarna på annat än bilar som kanske ger en mer pengar i slutändan.   Eller för den medvetne som inser att lägga onödig många tusenlappar i månaden för att åka till sitt arbete.

Mitt enda svar till dig här smile  Trevlig kväll.

Tur du vet det mesta om folk.

Man kan lägga pengar på massa olika saker. Här på Garaget.org finns en del personer som har bilar som ett stort intresse om inte det största. Du kanske missat det, sorry isf. Att vi lägger pengar på våra bilar är ingen konstighet, vi älskar det vi gör. Vi sitter inte och räknar varenda krona vi lägger ut. Skulle man göra det så skulle man bli sinnessjuk. Vi är lyckliga med vårt intresse och det räcker så.

Det låter trevligt:) tror som ja sa förr det kanske inte spelar roll ett piss för sen ifall politikerna fasar ut gamla skitbilar/bilar som släpper ut för mycket skit. Kanske börjar det kosta för mycket för dom som gillar att ha feta motorer att folk börjar sälja och följer strömmen istället med el/eller bara mycket mindre motorer som inte släpper ut så mycket. Allt kommer att bero på vad för regler o lagar och kostnader som politikerna kommer att bestämma snart. Vad gör du sen ifall det är förbjudet att köra diesel eller en bensin motorer större än 2.0? Vore ju kanske roligt att kunna köra folkrace eller nån tävling med skrotbilar men finns ju inget sånt i närheten av mig så skitsamma endå.

Evildan
17 september 2017 ·

Med lite tur kanske denna tillverkare lanseras i Sverige.
http://teknikensvarld.se/thunder-power- … en-532903/

Evildan
17 september 2017 ·
Knugcab
18 september 2017 · 5 111 Inlägg

Snart skickar vi en 740, en S70 och en Rekord Caravan i flistuggen....börjar bli ont om "entusiastbilar" i Sverige snart med andra ord....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
torsen
18 september 2017 · 7 234 Inlägg

Svar på trådrubriken:
Plånboken styr för privatpersoner.

Evildan
18 september 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Muttley skrev:
De var motoralternativ och utrustning smile  De är bra på de viset att man inte behöver vara rädd för att man råkat missa att köpa till autobroms eller p-sensorer.   

Senaste hybriden jag provade var ju en c-hr som är lite av en rymdskyttel. Men förutom deras lama färgsättning på vissa detaljer i kupén så var de en välutrustad bil..  Men visst inte så potent motor smile  Men när man blir mogen så skiter man i det och vill mest komma billigt undan så pengarna kan läggas på väsentliga saker.

Hur många hästar ska man ha i motorn för att räknas som mogen? Är bilar inte väsentliga saker?

Evildan skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Jag tror också det är så som du säger, att många köper hybrid för att det är för ekonomisk vinning eller känslan att det är bättre för miljön, det är ju det som är hela poängen med hybrid från början. Men jag tror man måste fundera på dem som ej har miljö/ekonomi som krav hur man ska få dem att gå över till hybrid. Hur får man dem att välja hybrid framför andra alternativ? Vad är det som kunderna saknar som gör att man ej väljer en hybrid? wink

Okunskap och till viss del inskränkthet.
Läs sammanställningen här nedan.

*Fula.

*Slöa.

*Låter inte som en "riktig bil".

*Har inte råd.

*Tråkiga att köra.

*Det måste vara "det värsta som finns" liknande en Tesla P85.

*Skiter i miljön.

*Brandfarliga.

*Miljöfarligare än en renodlad fossilbil.

*Fungerar inte i kyla.

*Batterierna håller inte.

*Svåra att serva/reparera.

Mestadels jävligt lamt dillande byggt på just okunskap och inskränkthet vill jag påstå.
Sedan det märkliga "amenasså om jag inte får köra en xxxxx för 1.2miljoner vill jag inte ha någon miljöbil , jag kompromissar inte med mitt genuina bilintresse" kör vidare i sin slöa tiotusenkronorshink.
Idel ursäkter läser jag.
Någon vågade inte köpa en Toyotahybrid då tekniken inte är så beprövad. Det är 20 år sedan den första Toyotahybriden släpptes till allmänheten medans Volvos första egna dieselmotor släpptes 2001 och har bevisligen betydligt mer problem än HSD haft. Jag tror att många inte är riktigt säkra på sin egna identitet utan påverkas av dom "tuffa pojkarna i kompisgänget" där det anse att det bara är kärringar och homofiler som kör hybridbilar. Detta märks väldigt tydligt i köprådstrådar inte minst om spekulanten bor i mindre ort.

Jag tror de flesta på garaget är säkra på sin identitet, utom möjligtvis de miljöfanatiker som försöker stoppa vårt bilintresse.

Varsågod.
https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 0#p4447530
Entusiastbilstråd, vad är en entusiastbil, vilka kriterier måste en sådan bil uppfylla?

Evildan
18 september 2017 ·

torsen skrev:
Svar på trådrubriken:
Plånboken styr för privatpersoner.

Varför köper då "folk" smutsigare bilar för mer pengar än vad en miljösnällare variant av samma kostar?
Det exemplet tidigare i tråden angående Volvo V90 är slående.

-Akerfeldt-
18 september 2017 · 2 638 Inlägg

Evildan skrev:

torsen skrev:
Svar på trådrubriken:
Plånboken styr för privatpersoner.

Varför köper då "folk" smutsigare bilar för mer pengar än vad en miljösnällare variant av samma kostar?
Det exemplet tidigare i tråden angående Volvo V90 är slående.

För har man bestämt sig för en viss bil och hybriden inte är fördelaktigt prissatt väljer man ett "smutsigare" alternativ.

Evildan
18 september 2017 ·

-Akerfeldt- skrev:

Evildan skrev:

torsen skrev:
Svar på trådrubriken:
Plånboken styr för privatpersoner.

Varför köper då "folk" smutsigare bilar för mer pengar än vad en miljösnällare variant av samma kostar?
Det exemplet tidigare i tråden angående Volvo V90 är slående.

För har man bestämt sig för en viss bil och hybriden inte är fördelaktigt prissatt väljer man ett "smutsigare" alternativ.

Alla bilar som är miljösnällare är inte hybrider eller elbilar, det finns andra konfigurationer.
V90 exempelvis finns med en miljösnällare motor med samma effekt för 4000kr till.
Varför då välja den smutsigare?
Bilarna är identiska att köra förutom miljöklassningen och att den miljösnällare har längre räckvidd mellan påfyllningarna samt lägre förmånsvärde för tjänstebilsåkaren.

Senast redigerat av Evildan (18 september 2017)

Djo
18 september 2017 · 10 157 Inlägg

Evildan skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Evildan skrev:

Varför köper då "folk" smutsigare bilar för mer pengar än vad en miljösnällare variant av samma kostar?
Det exemplet tidigare i tråden angående Volvo V90 är slående.

För har man bestämt sig för en viss bil och hybriden inte är fördelaktigt prissatt väljer man ett "smutsigare" alternativ.

Alla bilar som är miljösnällare är inte hybrider eller elbilar, det finns andra konfigurationer.
V90 exempelvis finns med en miljösnällare motor med samma effekt för 4000kr till.
Varför då välja den smutsigare?
Bilarna är identiska att köra förutom miljöklassningen och att den miljösnällare har längre räckvidd mellan påfyllningarna samt lägre förmånsvärde för tjänstebilsåkaren.

4000 kr för en miljöstämpel tro mig det är nog det som gör att folk köper den smutsigare motorn.

Folk snålar in på det dom "kan" kan dom få en uppvärmd kaffemugs hållare för dom där 4000kr istället väljer dom flesta hellre det faktiskt.

Folk är inte dator styrda dom går efter sina egna behov faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Evildan
18 september 2017 ·

Djo skrev:

Evildan skrev:

-Akerfeldt- skrev:

För har man bestämt sig för en viss bil och hybriden inte är fördelaktigt prissatt väljer man ett "smutsigare" alternativ.

Alla bilar som är miljösnällare är inte hybrider eller elbilar, det finns andra konfigurationer.
V90 exempelvis finns med en miljösnällare motor med samma effekt för 4000kr till.
Varför då välja den smutsigare?
Bilarna är identiska att köra förutom miljöklassningen och att den miljösnällare har längre räckvidd mellan påfyllningarna samt lägre förmånsvärde för tjänstebilsåkaren.

4000 kr för en miljöstämpel tro mig det är nog det som gör att folk köper den smutsigare motorn.

Folk snålar in på det dom "kan" kan dom få en uppvärmd kaffemugs hållare för dom där 4000kr istället väljer dom flesta hellre det faktiskt.

Folk är inte dator styrda dom går efter sina egna behov faktiskt.

Dom 4000 kronorna på en bil för strax under 400000kr gör bilen betydligt billigare att äga så är det pengarna som styrde det valet är folk korkade.
Skatten är lägre.
Bränslekostnaderna är lägre.
Försäkringen är lägre.
Förmånsvärdet är rabatterat.

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
18 september 2017 · 1 128 Inlägg

panda666 skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Muttley skrev:

Och där hoppa du till liv igen.

Och lässvårigheten var på sin topp som vanligt.   Jag skrev att man skiter i det, inte någonstans var någon gräns fanns.

Du har hamnat i fel tråd bara.  Här diskuteras miljövänliga ekonomiska bilar för oss som anser att man kan lägga pengarna på annat än bilar som kanske ger en mer pengar i slutändan.   Eller för den medvetne som inser att lägga onödig många tusenlappar i månaden för att åka till sitt arbete.

Mitt enda svar till dig här smile  Trevlig kväll.

Tur du vet det mesta om folk.

Man kan lägga pengar på massa olika saker. Här på Garaget.org finns en del personer som har bilar som ett stort intresse om inte det största. Du kanske missat det, sorry isf. Att vi lägger pengar på våra bilar är ingen konstighet, vi älskar det vi gör. Vi sitter inte och räknar varenda krona vi lägger ut. Skulle man göra det så skulle man bli sinnessjuk. Vi är lyckliga med vårt intresse och det räcker så.

Du kanske lägger ner pengar på handväskor eller skor och är nöjd med det, vad vet jag.. Folk har olika intressen helt enkelt.

Det låter trevligt:) tror som ja sa förr det kanske inte spelar roll ett piss för sen ifall politikerna fasar ut gamla skitbilar/bilar som släpper ut för mycket skit. Kanske börjar det kosta för mycket för dom som gillar att ha feta motorer att folk börjar sälja och följer strömmen istället med el/eller bara mycket mindre motorer som inte släpper ut så mycket. Allt kommer att bero på vad för regler o lagar och kostnader som politikerna kommer att bestämma snart. Vad gör du sen ifall det är förbjudet att köra diesel eller en bensin motorer större än 2.0? Vore ju kanske roligt att kunna köra folkrace eller nån tävling med skrotbilar men finns ju inget sånt i närheten av mig så skitsamma endå.

Skitbilar, jag anser inte att äldre beprövade kvalitetsbilar är skit än om de släpper ut mer än en bil från 2017. Snarare tvärtom, dagens bilar är däremot nästan skit rakt igenom.

Att de skulle förbjuda alla bilar över 2.0 liter kommer inte hända. Inte ens Stefan Röfvén är så korkad. Ska de fasa ut hela Sveriges fordonspark? Lycka till, riktigt miljövänligt...

Nöjeskör närproducerat
caromania Forummoderator
18 september 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

panda666 skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Tur du vet det mesta om folk.

Man kan lägga pengar på massa olika saker. Här på Garaget.org finns en del personer som har bilar som ett stort intresse om inte det största. Du kanske missat det, sorry isf. Att vi lägger pengar på våra bilar är ingen konstighet, vi älskar det vi gör. Vi sitter inte och räknar varenda krona vi lägger ut. Skulle man göra det så skulle man bli sinnessjuk. Vi är lyckliga med vårt intresse och det räcker så.

Du kanske lägger ner pengar på handväskor eller skor och är nöjd med det, vad vet jag.. Folk har olika intressen helt enkelt.

Det låter trevligt:) tror som ja sa förr det kanske inte spelar roll ett piss för sen ifall politikerna fasar ut gamla skitbilar/bilar som släpper ut för mycket skit. Kanske börjar det kosta för mycket för dom som gillar att ha feta motorer att folk börjar sälja och följer strömmen istället med el/eller bara mycket mindre motorer som inte släpper ut så mycket. Allt kommer att bero på vad för regler o lagar och kostnader som politikerna kommer att bestämma snart. Vad gör du sen ifall det är förbjudet att köra diesel eller en bensin motorer större än 2.0? Vore ju kanske roligt att kunna köra folkrace eller nån tävling med skrotbilar men finns ju inget sånt i närheten av mig så skitsamma endå.

Skitbilar, jag anser inte att äldre beprövade kvalitetsbilar är skit än om de släpper ut mer än en bil från 2017. Snarare tvärtom, dagens bilar är däremot nästan skit rakt igenom.

Att de skulle förbjuda alla bilar över 2.0 liter kommer inte hända. Inte ens Stefan Röfvén är så korkad. Ska de fasa ut hela Sveriges fordonspark? Lycka till, riktigt miljövänligt...

Iofs är det ju en utfasning vi ser just nu. Om 10-20-30 år kommer Sveriges vagnpark se helt annorlunda ut. Precis som att den ändrats totalt sedan 80-talet. Däremot så kommer det självklart finnas äldre bilar kvar av olika anledningar precis som det gör idag. Inget fel i det, men vagnparken håller på att bytas ut och kommer så göras. Jag ser ingen anledning att hindra den positiva utvecklingen och jag ser heller ingen anledning att tro att bilentusiaster kommer försvinna pga detta?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
18 september 2017 · 1 128 Inlägg

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

panda666 skrev:
Det låter trevligt:) tror som ja sa förr det kanske inte spelar roll ett piss för sen ifall politikerna fasar ut gamla skitbilar/bilar som släpper ut för mycket skit. Kanske börjar det kosta för mycket för dom som gillar att ha feta motorer att folk börjar sälja och följer strömmen istället med el/eller bara mycket mindre motorer som inte släpper ut så mycket. Allt kommer att bero på vad för regler o lagar och kostnader som politikerna kommer att bestämma snart. Vad gör du sen ifall det är förbjudet att köra diesel eller en bensin motorer större än 2.0? Vore ju kanske roligt att kunna köra folkrace eller nån tävling med skrotbilar men finns ju inget sånt i närheten av mig så skitsamma endå.

Skitbilar, jag anser inte att äldre beprövade kvalitetsbilar är skit än om de släpper ut mer än en bil från 2017. Snarare tvärtom, dagens bilar är däremot nästan skit rakt igenom.

Att de skulle förbjuda alla bilar över 2.0 liter kommer inte hända. Inte ens Stefan Röfvén är så korkad. Ska de fasa ut hela Sveriges fordonspark? Lycka till, riktigt miljövänligt...

Iofs är det ju en utfasning vi ser just nu. Om 10-20-30 år kommer Sveriges vagnpark se helt annorlunda ut. Precis som att den ändrats totalt sedan 80-talet. Däremot så kommer det självklart finnas äldre bilar kvar av olika anledningar precis som det gör idag. Inget fel i det, men vagnparken håller på att bytas ut och kommer så göras. Jag ser ingen anledning att hindra den positiva utvecklingen och jag ser heller ingen anledning att tro att bilentusiaster kommer försvinna pga detta?

Så är det, en tragisk utveckling för varje sann bilentusiast. Skulle vi ta bort exakt alla bilar från 2016 och äldre skulle jag lägga ner bilhobbyn på direkten.

Ett sjukt konsumtionssamhälle vi lever i idag.

Bilar ska hålla för att användas.

Senast redigerat av _Blue_Speed_ (18 september 2017)

Nöjeskör närproducerat
caromania Forummoderator
18 september 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Skitbilar, jag anser inte att äldre beprövade kvalitetsbilar är skit än om de släpper ut mer än en bil från 2017. Snarare tvärtom, dagens bilar är däremot nästan skit rakt igenom.

Att de skulle förbjuda alla bilar över 2.0 liter kommer inte hända. Inte ens Stefan Röfvén är så korkad. Ska de fasa ut hela Sveriges fordonspark? Lycka till, riktigt miljövänligt...

Iofs är det ju en utfasning vi ser just nu. Om 10-20-30 år kommer Sveriges vagnpark se helt annorlunda ut. Precis som att den ändrats totalt sedan 80-talet. Däremot så kommer det självklart finnas äldre bilar kvar av olika anledningar precis som det gör idag. Inget fel i det, men vagnparken håller på att bytas ut och kommer så göras. Jag ser ingen anledning att hindra den positiva utvecklingen och jag ser heller ingen anledning att tro att bilentusiaster kommer försvinna pga detta?

Så är det, en tragisk utveckling för varje sann bilentusiast. Skulle vi ta bort exakt alla bilar från 2016 och äldre skulle jag lägga ner bilhobbyn på direkten.

Ett sjukt konsumtionssamhälle vi lever i idag.

Bilar ska hålla för att användas.

Fast det kommer ju aldrig att hända.

Utvecklingen och utfasningen  handlar ju inte så mycket om att folks bilar inte håller, utan det handlar om att det kommer mer säkra, bättre utrustade bilar. Visst kan jag hålla med om att vi lever i ett slit- och slängsamhälle där man lagar mindre och slänger mer och att det är beklagligt, men att familjer byter bort sina ur krocksäkerhet mindre säkra bilar mot nyare mer krocksäkra är ju trots allt ganska bra. Håller du inte med om det?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
18 september 2017 · 1 128 Inlägg

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:

Iofs är det ju en utfasning vi ser just nu. Om 10-20-30 år kommer Sveriges vagnpark se helt annorlunda ut. Precis som att den ändrats totalt sedan 80-talet. Däremot så kommer det självklart finnas äldre bilar kvar av olika anledningar precis som det gör idag. Inget fel i det, men vagnparken håller på att bytas ut och kommer så göras. Jag ser ingen anledning att hindra den positiva utvecklingen och jag ser heller ingen anledning att tro att bilentusiaster kommer försvinna pga detta?

Så är det, en tragisk utveckling för varje sann bilentusiast. Skulle vi ta bort exakt alla bilar från 2016 och äldre skulle jag lägga ner bilhobbyn på direkten.

Ett sjukt konsumtionssamhälle vi lever i idag.

Bilar ska hålla för att användas.

Fast det kommer ju aldrig att hända.

Utvecklingen och utfasningen  handlar ju inte så mycket om att folks bilar inte håller, utan det handlar om att det kommer mer säkra, bättre utrustade bilar. Visst kan jag hålla med om att vi lever i ett slit- och slängsamhälle där man lagar mindre och slänger mer och att det är beklagligt, men att familjer byter bort sina ur krocksäkerhet mindre säkra bilar mot nyare mer krocksäkra är ju trots allt ganska bra. Håller du inte med om det?

Men det är dit de vill.

Ja, det är ju enda fördelen med nya bilar(beroende på vad man köper för bilar såklart också). För det finns trots allt en hel del skit fortfarande som är osäkrare än drygt 20 år gamla Volvos.

Nöjeskör närproducerat
Knugcab
18 september 2017 · 5 111 Inlägg

Folk bytte ut sina T-Fordar mot A-Fordar en gång i tiden också, att bilparken förnyas är väl inget nytt, det sker ju konstant?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
caromania Forummoderator
18 september 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Så är det, en tragisk utveckling för varje sann bilentusiast. Skulle vi ta bort exakt alla bilar från 2016 och äldre skulle jag lägga ner bilhobbyn på direkten.

Ett sjukt konsumtionssamhälle vi lever i idag.

Bilar ska hålla för att användas.

Fast det kommer ju aldrig att hända.

Utvecklingen och utfasningen  handlar ju inte så mycket om att folks bilar inte håller, utan det handlar om att det kommer mer säkra, bättre utrustade bilar. Visst kan jag hålla med om att vi lever i ett slit- och slängsamhälle där man lagar mindre och slänger mer och att det är beklagligt, men att familjer byter bort sina ur krocksäkerhet mindre säkra bilar mot nyare mer krocksäkra är ju trots allt ganska bra. Håller du inte med om det?

Men det är dit de vill.

Ja, det är ju enda fördelen med nya bilar(beroende på vad man köper för bilar såklart också). För det finns trots allt en hel del skit fortfarande som är osäkrare än drygt 20 år gamla Volvos.

Vart vill de? Att alla bilar ska förbjudas som inte är nya? Så är det såklart inte. Politiker på riksnivå är mycket väl insatta i kulturarvet vår hobby innebär och bl a MHRFs arbete att påverka så detta kulturarv kan fortsätta bevaras är ständigt pågående.

Vilka bilar som är ett naturligt val för en barnfamilj som säljs nya nu menar du är mer osäkra än en 20 år gammal Volvo? Om det är din åsikt så respekterar jag den även om jag vet att den är fel, men om du anser att du kan backa detta med fakta så är det såklart bra om du redovisar dessa. Gärna via formella kanaler, inte obskyra hemsnickrade youtube-filmer odyl.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang