Köpråd: Digitalkamera

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2017 · 17 483 Inlägg

Ska ha en för -helst- under 1000 riksdaler. Köpt en dum mobil (Nokia 3310) Och behöver såldes något som kan ta acceptabla foton.

Ok eller skräp?
https://www.elgiganten.se/product/foto- … mera-svart

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 maj 2017 · 4 917 Inlägg

Då får du den kanske till halva priset från kina..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 maj 2017 · 14 058 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Ska ha en för -helst- under 1000 riksdaler. Köpt en dum mobil (Nokia 3310) Och behöver såldes något som kan ta acceptabla foton.

Ok eller skräp?
https://www.elgiganten.se/product/foto- … mera-svart

Det negativa är ju att det står: Laddare nej.
Troligtvis går det inte att ladda batterierna utan det blir irriterande batteribyten.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (28 maj 2017)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
spillolja
28 maj 2017 · 4 025 Inlägg

Jag föredrar standardbatterier som man man ha en uppsättning färdiga, och möjlihgheten att köpa engångbatterier

jag köpe en Agfa Precisa 1430  för ca 3 år sedan  som jag gav ca 500:- inkl frakt från tyskland
den har det som man behöver, dock har den bara 20Mb  minne men har köpt till ett extra 4 Gb kort
har haft detta kort sedan  2014  och har 25 % minnes plats kvar, så när det gått ett år till så behöver  jag tömma detta kort

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 maj 2017 · 14 058 Inlägg

spillolja skrev:
Jag föredrar standardbatterier som man man ha en uppsättning färdiga, och möjlihgheten att köpa engångbatterier

jag köpe en Agfa Precisa 1430  för ca 3 år sedan  som jag gav ca 500:- inkl frakt från tyskland
den har det som man behöver, dock har den bara 20Mb  minne men har köpt till ett extra 4 Gb kort
har haft detta kort sedan  2014  och har 25 % minnes plats kvar, så när det gått ett år till så behöver  jag tömma detta kort

Det är ju ett alternativ. Vi köpte en kamera för x antal år sedan och till den har vi ett extra batteri så håller man dessa uppladdade så.....

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
spillolja
28 maj 2017 · 4 025 Inlägg

agfa precisa 107 verkar vara efterföjaren till  1430 
men det verkas som att agfa har slutat med digitalkameror

http://www.ebay.de/itm/262996400149  kanske dyker upp igen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 maj 2017 · 17 483 Inlägg

Batterier bekymrar mig inte. Har laddningsbara och en laddare som tar 12 st och en monsterladdare som tar 4 st. Batterier finns och bara att ta med sig alkaliska också.

Ska titta på lite olika. Den ska ta ok foton. Inte top-of-the-line för den lilla slanten. Är ingen mästerfotograf direkt. Köper inte från Tyskland eller liknande i detta fallet. Vill klämma & känna på den först innan köp. Så Elgiganten eller NetonNet gäller.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang