Motorbyte Volvo 740 -87. B230E -> B230FK

nkewk
29 maj 2017 · 47 Inlägg

Hej!

Vill börja med att säga att jag inte är inne på detta forum alls ofta och jag är inte helt säker på om denna tråd ligger rätt. Så om den ligger fel så får admin säga till så gör jag en ny där den ska vara eller alternativt flytta den. smile

Japp, nu är det såhär att jag var o köpte en B230FK som jag har tänkt att trycka in i min Volvo 740 (B230E).
Jag köpte motor med insug och turbo, växellåda (M90) med spakställ, kardan, Intercooler samt tryckrör med lmm.
Som jag har förstått det så behöver jag styrboxar, tändning+insprut, bränslepump, katalysator, batterihylla, luftfilterbox samt kabelhärva (el)??

Jag är inte särskilt erfaren när det kommer till motorbyte så all hjälp uppskattas!

PS. Får självklart hjälp av farsan under detta motorbyte men vill vara med på alla delar och engagera mig så mycket som möjligt, därför tar jag till hjälp här smile all hjälp uppskattas!

Mvh Pontus

Senast redigerat av nkewk (29 maj 2017)

jompazx
29 maj 2017 · 291 Inlägg

87an är väl förgasad org så elen är nog annorlunda till stor del se till att du har allt. kolla om mätare osv funkar tillsammans med den nyare motorn. bara lite tips

nkewk
29 maj 2017 · 47 Inlägg

jompazx skrev:
87an är väl förgasad org så elen är nog annorlunda till stor del se till att du har allt. kolla om mätare osv funkar tillsammans med den nyare motorn. bara lite tips

Japp, precis. Elen vet jag är annorlunda så får försöka få tag på det. Har hört att kabelhärvan med el från vissa 240s kan vara smidigast.. vet du något om det?

nkewk
31 maj 2017 · 47 Inlägg

5§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang