Everymod MSA 15.8 och automatlåda

Stortag
31 maj 2017 · 298 Inlägg

Hej
Har tidigare haft everymod på en -98 v70 tdi, där gick det att ta ur banjoskruven åt wg och plugga tryckvakten  och ligga på 2bar med motatåndet aktivt.
På den nyare styrningen msa15.8 i -99 och -00 bilarna tycker jag folk har talat om att motorn går i limp-home läge vid cirka 0.7bar. 
Vet någon hur man kan lösa detta? Kanske sätta ett motstånd på tryckgivaren? 

Och till min andra fråga vet någon huruvida automatlådan håller till detta bruk. På de manuella fanns det ju risk att spränga dubbelmassa svänghjulet och att kopplingen började slira. Dessa problem borde ju inte komma på en automat men hur bra håller lådan?

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
Samuel3
31 maj 2017 · 360 Inlägg

Jag har läst att man kan sätta ett motstånd på 1k ohm mellan jord och signal till tryckvakten. Jag åker dock med msa 15.7 så jag slipper dessa problem. Dock har jag ett laddtryck på 1.3 bar trots evrymod, fritt ladd och pluggad egr tongue Hade 1.5bar vid något tillfälle i början med fritt ladd.

Senast redigerat av Samuel3 (31 maj 2017)

Stortag
31 maj 2017 · 298 Inlägg

Samuel3 skrev:
Jag har läst att man kan sätta ett motstånd på 1k ohm mellan jord och signal till tryckvakten. Jag åker dock med msa 15.7 så jag slipper dessa problem. Dock har jag ett laddtryck på 1.3 bar trots evrymod, fritt ladd och pluggad egr tongue Hade 1.5bar vid något tillfälle i början med fritt ladd.

Jag har ju ingen bil att testa på ännu men det kanske blir å köpa såsmåningom. Sånt här vill man ju gärna veta om det går å lösa i förväg hehe tongue
Det låter ju rätt logiskt iallafall eftersom givare brukar tolka olika ohmtal. Blir nog å testa om jag köper den jag funderat på.

BMW 525i (1995)
Nissan Leaf (2022)
Samuel3
31 maj 2017 · 360 Inlägg

Stortag skrev:
Jag har ju ingen bil att testa på ännu men det kanske blir å köpa såsmåningom. Sånt här vill man ju gärna veta om det går å lösa i förväg hehe tongue
Det låter ju rätt logiskt iallafall eftersom givare brukar tolka olika ohmtal. Blir nog å testa om jag köper den jag funderat på.

Absolut! Jag kan dock inte visa på något att det skulle fungera att koppla på ett motstånd. Är du säker på bilen du kollar på har systemet msa 15.8? Lycka till med köpet i vilket fall. smile

Stortag
1 juni 2017 · 298 Inlägg

Samuel3 skrev:

Stortag skrev:
Jag har ju ingen bil att testa på ännu men det kanske blir å köpa såsmåningom. Sånt här vill man ju gärna veta om det går å lösa i förväg hehe tongue
Det låter ju rätt logiskt iallafall eftersom givare brukar tolka olika ohmtal. Blir nog å testa om jag köper den jag funderat på.

Absolut! Jag kan dock inte visa på något att det skulle fungera att koppla på ett motstånd. Är du säker på bilen du kollar på har systemet msa 15.8? Lycka till med köpet i vilket fall. smile

Japp den är -00 så inget snack om saken

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang