Volvo 740 GLI 2.0 b200e Funderingar

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

Hej !

Har tidigare studerat till fordonsmekaniker men lade ner dom studierna pga att intresset dog bort.
Tyvärr så gick flickvännens far nyligen bort och han lämnade efter sig en fin volvo 740 från 88 som är som i nyskick !
Bilen hade stått i närmare 20år under tak hos flickvännens fars bror som då flickvännens far senare ärvde och som nu finns i mitt ägo.

Nu till funderingarna !

Har funderat på att fixa till mer hästar i bilen samt att få den att gå bättre, problemen för tillfället:
- Hackar alltid vid 2000-2500 varv för att senare försvinna
- Känns väldigt slö och hackig
- Vad skulle ge mest hästar för pengarna ?
- kan det lönas att byta insprutarna ?


Skickar gärna bilder också ifall det skulle hjälpa !
Bilen är annars i original skick !

Tack så mycket på förhand !

Senast redigerat av Pathana (17 juni 2017)

volvoqq Lastbilsmekaniker
17 juni 2017 · 5 138 Inlägg

Skulle nog se över hela bränslesystemet och göra en ordentlig service på den med alla tänddelar och olja och filter nytt luftfilter skadar aldrig häller smile

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

Det som jag gjort hittils är bara nytt luftfilter, nya tändstift, ny olja samt oljefilter. funderar också om man kan justera insprutningen på något vis smile Läste också om att byta packning på insprutarna ? kan ju vara att jag är helt ute och seglar smile

Det som jag skulle vilja med bilen för tillfället skulle vara att den int skulle kännas så hackig och slö smile

Senast redigerat av Pathana (17 juni 2017)

volvoqq Lastbilsmekaniker
17 juni 2017 · 5 138 Inlägg

Är det tidig 88 eller sen. Ett bränsle filter hade nog värkligen inte skadat skulle jag tro

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

enligt paprena så är den 00.00.1988

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

Gammalt bränsle finns inte i tanken smile

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

Köpte också någon sorts av injektioncleaner men återstår att se om det kommer hjälpa

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

volvoqq skrev:

Pathana skrev:
enligt paprena så är den 00.00.1988

Är det ci system eller direktinsprutning

Enligt vad jag läst så är det k-jetronic

Pathana
17 juni 2017 · 7 Inlägg

volvoqq skrev:
Sitter det en stor klump under insuget som bensinledningarna går ifrån till varje spridare

jo det låter som det jag sett i motorutrymmet smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang