Bränsleretur, bytt motor

kiiient
3 juli 2017 · 106 Inlägg

Hej!
Jag har nyligen bytt motor i en Ford fiesta - 83, bytte till en lite nyare motor från en - 87a. Och på den nyare motorn finns det bränsleretur men har inte de på karossen. Funkar det och bara plugga bränslereturen? Eller har någon något annat förslag hur ja ska lösa de. Det är förgasare på båda maskinerna.

De va som
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
Utmarks-Loke
3 juli 2017 · 5 841 Inlägg

Du kan inte plugga den, du får dra en ny slang tillbaka till tanken och ansluta på något vis. Eventuellt kan du byta tankarmatur till en från en nyare bil som har anslutning för bränsleretur.

kiiient
3 juli 2017 · 106 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Du kan inte plugga den, du får dra en ny slang tillbaka till tanken och ansluta på något vis. Eventuellt kan du byta tankarmatur till en från en nyare bil som har anslutning för bränsleretur.

okej, kan något hända om jag pluggar den? jag provade bara starta bilen med den pluggad och den startade iallafall. returen är ju på samma slang som inloppet för bränslet. det är bara en t-koppling där. hoppas du förtår vad ja menar, inte så haj på dedär.

De va som
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
kiiient
11 juli 2017 · 106 Inlägg

slutade iallafall med att jag bytte insug och förgasare så jag slapp bränslereturen smile

De va som
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang