Tobias frid bedragare

Joarud
4 juli 2017 · 171 Inlägg

Nån mer som har blivit lurad av Tobias frid blev själv lurad på en svets dom hans far hade haft som kostade 800 och har ett värde på 2500 han svarade på min köpes annons på blocket han sa att han hade skickat den men inget packet så jag ringde shenker men han hade inte bestält nån frakt så jag varnar er köp aldrig något av han flera hundra andra som blivit lurad av han på flera hundra tusen han är vist efterlyst och och har fru å två barn

Utmarks-Loke
4 juli 2017 · 5 833 Inlägg

Du borde ha googlat namnet innan du betalade, han är en välkänd bedragare. Ser att du har hittat denna sida nu i alla fall:

http://www.efterlysning.nu/ad/1561/jag- … -och-bosa/

Soulman
4 juli 2017 · 1 271 Inlägg

En polisanmälan är en bra början. Ett annat sätt är att lägga lite tid på att ta reda på var han finns och hämta pengarna. Det senare är att rekommendera för snabb handläggning...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
spillolja
4 juli 2017 · 4 020 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Muttley
4 juli 2017 ·

Regel nummer ett.
Betala ALDRIG i förskott.
Betala alltid på postförskott för bådas säkerhet.  Visst du kan få en sten, men du betalar till någon så de går att spåra.

KolGruvan
4 juli 2017 · 1 450 Inlägg

Som tidigare skrev att man kan göra, så hade jag åkt raka vägen hem till honom och hämtat tillbaka pengarna. Visst det kan sluta lite otrevligt men lurar man någon på massa pengar förtjänar man inte bättre.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Joarud
10 juli 2017 · 171 Inlägg

Ja men han bor en bit i från mig. Har aldrig blivit lurad förut å då är jag en köp å sälj människa SJ jävla idioter de finns å då ska han ha 3 barn stackars barn å få en farsa till bedragare men polisen vet man ju de siter ju bara på sitt arsle å gör ingen ting så inte ens värt å prova anmäla

Mack Forum- och sitemoderator
10 juli 2017 · 26 136 Inlägg

Joarud skrev:
Ja men han bor en bit i från mig. Har aldrig blivit lurad förut å då är jag en köp å sälj människa SJ jävla idioter de finns å då ska han ha 3 barn stackars barn å få en farsa till bedragare men polisen vet man ju de siter ju bara på sitt arsle å gör ingen ting så inte ens värt å prova anmäla

Händer ju ännu mindre om du inte anmäler.
Kan kännas hopplöst men ju fler drabbade som anmäler ju bättre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
gamlingen
10 juli 2017 · 5 198 Inlägg

Fattar inte hur folk tänker... Ingen ide och anmäla ? Gör man en anmälan så händer OFTAST ingenting, MEN anmälan finns ff i systemet och helt plötsligt händer det,,, Så min vänner och annat oknytt,, gör anmälan på minsta lilla.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 juli 2017 · 13 734 Inlägg

gamlingen skrev:
Fattar inte hur folk tänker... Ingen ide och anmäla ? Gör man en anmälan så händer OFTAST ingenting, MEN anmälan finns ff i systemet och helt plötsligt händer det,,, Så min vänner och annat oknytt,, gör anmälan på minsta lilla.

japp när dom har en hel hög så har dom möjligheter att häkta honom för risk för fortsatt brottslighet...
och då händer det lite saker....   för det är det enda sättet att få stopp på dessa personer lagligt...

finns ju andra sätt som är mer effektiva men samtidigt sätter man sig själv i klistret då det är fega jävla as som hålls med sånt där

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
10 juli 2017 ·

Joarud skrev:
Ja men han bor en bit i från mig. Har aldrig blivit lurad förut å då är jag en köp å sälj människa SJ jävla idioter de finns å då ska han ha 3 barn stackars barn å få en farsa till bedragare men polisen vet man ju de siter ju bara på sitt arsle å gör ingen ting så inte ens värt å prova anmäla

Just nu sitter du bara på ditt arsle och gör ingenting i med din ovilja att anmäla ett bedrägeri.

Seså, ring 11414 nu och inrätta en anmälan och sluta gnälla.

Evildan
10 juli 2017 ·

Jag som inte är så ball eller tuff att jag i den verkliga världen utanför internet åker hem till dylikt pack och hämtar pengarna tycker att en anmälan skall göras. När åklagaren har tillräckligt med underlag kan åtal komma att väckas. Gör man som drabbad ingenting gör heller inte rättsväsendet det.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 juli 2017 · 13 734 Inlägg

Evildan skrev:
Jag som inte är så ball eller tuff att jag i den verkliga världen utanför internet åker hem till dylikt pack och hämtar pengarna tycker att en anmälan skall göras. När åklagaren har tillräckligt med underlag kan åtal komma att väckas. Gör man som drabbad ingenting gör heller inte rättsväsendet det.

håller med..    att göra slag i saken och åka och hämta tillbaka pengar kan kosta mer än det smakar...

2 polare hjälpte en polare att återta sin stulna båt...
Det slutade inte så jävla bra kan jag säga.
Anhållna ett par dagar och dömda i tingsrätten för olaga hot misshandel och en jävla massa saker till.
Inte riktigt värt det med facit i hand.
Just då var dom bara snälla och ställde upp på en polare..     

själv höll jag på att bli indragen i en mordbrand.
När en ytlig bekant ringde och ville ha skjuts.
Sa nej pga att han var full  annars hade jag nog kört honom eftersom han inte sa vad han skulle göra.
Han hade fått skjuts av någon annan och åkt till sitt ex nya gubbe och tänt eld på huset.
Både han och den som skjutsade honom torskade rätt ordentligt 2år fick han som Eldade huset.

Så att låta bli att ställa upp känns rätt bra ibland...

Något man ska tänka på när det gäller att ta saken i egna händer eller hjälpa någon... det kan sluta jävligt illa..

Jag tycker personligen en sån där idiot borde åka på stryk så han inte gör om det.. 
Men en sån där person skulle ringa polisen och gråta direkt och gå vinnande ur det hela och den som åkt dit  får betala dyra pengar och bli straffade för det.

Senast redigerat av Growe (11 juli 2017)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Soulman
11 juli 2017 · 1 271 Inlägg

Finns absolut ingenting att vara orolig för. Tag med en polare som filmar hela träffen. Då blir det tydligt vem som vevar och vem som säger vad. Helt harmlöst, helt ofarligt.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 juli 2017 · 13 734 Inlägg

Soulman skrev:
Finns absolut ingenting att vara orolig för. Tag med en polare som filmar hela träffen. Då blir det tydligt vem som vevar och vem som säger vad. Helt harmlöst, helt ofarligt.

så du tror på allvar att det fungerar att säga Snälla ge mig mina pengar tillbaka..   

oavsätt vad som är avsikten så slutar det sällan som man tänk sig...enda gång jag ser att ett stillsamt besök skulle hjälpa är om det stannar ett tjog med mc nissar med västar med rätt namn..  annars skiter han nog i vad man säger till honom..  för är man så jävla korkad att man blåser folk så bryr man sig inte om att vad som händer.. 

det är ju lika smart som att råna en bank genom att lämman fram sitt id kort och säga ge mig en 500ing annars skjuter jag er... smile   att man åker dit är självklart det är bara en fråga om när rättvisan springer i kapp

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang