Köpråd; byter jag ner mig ang mobiltelefon?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 juli 2017 · 17 478 Inlägg

it_mutt skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Kört Samsung länge nu. Blev trött då jag körde den i tvättmaskin i cirka 1 minut. Den överlevde inte... Slog till på en CAT S50. Den ska tåla sådana ofog. Fungerar bra men en smula otymplig. Bra pris 3500:-

Men...för i HELVETE Hybridsmurfen...! Att "städa mobilen" innebär inte att du ska dratta in den i tvättmaskinen! Sköljmedlet tar död på allt. Diskmaskinen går bra däremot wink

S7:an klarar däremot av att bada "ordentligt".

Jaja. Sparka inte på den som redan ligger.
Den här kan jag väl inte "ha sönder" hoppas jag...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 juli 2017 · 17 478 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Kört Samsung länge nu. Blev trött då jag körde den i tvättmaskin i cirka 1 minut. Den överlevde inte... Slog till på en CAT S50. Den ska tåla sådana ofog. Fungerar bra men en smula otymplig. Bra pris 3500:-

Hur är den att använda jämfört med samsung? Seg?

Upplever den som likvärdig. Men det är en stor och tung jävel. Å andra sidan har jag i princip alltid med mig en ryggsäck när jag går ut och luren ligger i den så har jag en smartklocka på armen som även går att prata i om det ringer. Det ger sig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
7 juli 2017 · 3 329 Inlägg

beppizh skrev:

opel_vectra_gts skrev:

beppizh skrev:
Hade S7an innan och bytade till S8an för någon månad sen då min S7 gick sönder. Att man låser upp på baksidan tycker jag inte är speciellt krångligt, visst tog det 3-4 dagar innan man blev van, men efter det så va man precis lika bra med pekfingret som med tummen..

Sen så kan du ju även aktivera Iris, ansiktsigenkänning, kodlås & touch ID samtidigt, så det telefonen känner igen först låser upp telefonen, om det så är pekfingret, ögonen, ansiktet eller om du låser upp den med kod.

Sen så är det ju ingen märkvärd ändring från S7 till S8 mer än skärmen skulle jag väl säga. Skärmen är helt underbar!

Är det ingen skillnad prestandamässigt jämfört med S7 förutom skärmen? :p

Nja, batteriet upplever jag vara mycket bättre! smile

Ok, jämförde lite priser och surf.. för samma pengar som man får en no-name (typ Huawei p10) med 40gb surf per månad får man en samsung s8 med 1.5 gb haha :p men ligger väl nåt i det kanske...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
7 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Kört Samsung länge nu. Blev trött då jag körde den i tvättmaskin i cirka 1 minut. Den överlevde inte... Slog till på en CAT S50. Den ska tåla sådana ofog. Fungerar bra men en smula otymplig. Bra pris 3500:-

Hur är den att använda jämfört med samsung? Seg?

Upplever den som likvärdig. Men det är en stor och tung jävel. Å andra sidan har jag i princip alltid med mig en ryggsäck när jag går ut och luren ligger i den så har jag en smartklocka på armen som även går att prata i om det ringer. Det ger sig.

Ofan så den går inte att ha i arbetsbyxor modell för verkstad? (Rätt små fickor)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
7 juli 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hur är den att använda jämfört med samsung? Seg?

Upplever den som likvärdig. Men det är en stor och tung jävel. Å andra sidan har jag i princip alltid med mig en ryggsäck när jag går ut och luren ligger i den så har jag en smartklocka på armen som även går att prata i om det ringer. Det ger sig.

Ofan så den går inte att ha i arbetsbyxor modell för verkstad? (Rätt små fickor)

Som amerikansk elektronik och teknik i övrigt är det en klantvarg, fördel soliga dagar då den ger skugga på lunchrasten.
Jag brukar en billig ungdomssamsung för 1800kr och den fungerar utmärkt att ringa, fota, surfa i betala räkningar samt göra spontanköp på Tradera med.
J5 heter den.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 juli 2017 · 17 478 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hur är den att använda jämfört med samsung? Seg?

Upplever den som likvärdig. Men det är en stor och tung jävel. Å andra sidan har jag i princip alltid med mig en ryggsäck när jag går ut och luren ligger i den så har jag en smartklocka på armen som även går att prata i om det ringer. Det ger sig.

Ofan så den går inte att ha i arbetsbyxor modell för verkstad? (Rätt små fickor)

Även jag har arbetsbyxor på jobbet. Trots alla dessa fickor som det innebär så: Glöm det. Låter min vara på mitt kontor och kollar till den ibland typ 3-4 gånger per dag. Är INTE en Facebook-knarkare som mina mindre begåvade kollegor i åldern 20-24 år. De kan tydligen inte slita sig från sin lur ens 10 minuter... Funderar på att att köpa in några cellphonejammer så de jobbar i stället för att glo på mobilen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
7 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Upplever den som likvärdig. Men det är en stor och tung jävel. Å andra sidan har jag i princip alltid med mig en ryggsäck när jag går ut och luren ligger i den så har jag en smartklocka på armen som även går att prata i om det ringer. Det ger sig.

Ofan så den går inte att ha i arbetsbyxor modell för verkstad? (Rätt små fickor)

Som amerikansk elektronik och teknik i övrigt är det en klantvarg, fördel soliga dagar då den ger skugga på lunchrasten.
Jag brukar en billig ungdomssamsung för 1800kr och den fungerar utmärkt att ringa, fota, surfa i betala räkningar samt göra spontanköp på Tradera med.
J5 heter den.

Då blir det ingen sådan då jag måste ha mobilen tillhands pga barn smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
7 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Upplever den som likvärdig. Men det är en stor och tung jävel. Å andra sidan har jag i princip alltid med mig en ryggsäck när jag går ut och luren ligger i den så har jag en smartklocka på armen som även går att prata i om det ringer. Det ger sig.

Ofan så den går inte att ha i arbetsbyxor modell för verkstad? (Rätt små fickor)

Även jag har arbetsbyxor på jobbet. Trots alla dessa fickor som det innebär så: Glöm det. Låter min vara på mitt kontor och kollar till den ibland typ 3-4 gånger per dag. Är INTE en Facebook-knarkare som mina mindre begåvade kollegor i åldern 20-24 år. De kan tydligen inte slita sig från sin lur ens 10 minuter... Funderar på att att köpa in några cellphonejammer så de jobbar i stället för att glo på mobilen.

Nä ingen fb här heller men måste ha mobilen på mig hela tiden pga barn så den går bort tyvärr:p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
7 juli 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Ofan så den går inte att ha i arbetsbyxor modell för verkstad? (Rätt små fickor)

Som amerikansk elektronik och teknik i övrigt är det en klantvarg, fördel soliga dagar då den ger skugga på lunchrasten.
Jag brukar en billig ungdomssamsung för 1800kr och den fungerar utmärkt att ringa, fota, surfa i betala räkningar samt göra spontanköp på Tradera med.
J5 heter den.

Då blir det ingen sådan då jag måste ha mobilen tillhands pga barn smile

Dricker du Latte kan du väl skaffa fallfrukt? iPhone mao; )

Jag och frugan har varsin J5 just pga barn och hur telefonen är med om diverse äventyr. Dom verkar väldigt stryktåliga och där inte av att kastas i golv eller fuktigt handfat heller.
Jag hade fortsatt med Samsung eftersom du redan är bekant med lay outen osv.
Morsan min har en S (någonting i metall med böjd skärm) som hon är skitnöjd med, vilket krasst sett innebär lätthanterlig med bra batteritid och skarp pensionärsvänlig skärm. Inte ålderspensionär för sakens skull utan hon tog förtidspension.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 juli 2017 · 13 742 Inlägg

skulle utan tvekan köra på p10 utan att fundera..  har lite versionen och är supernöjd..  sätt till dom pengarna..
Huawei gör inte skit längre...  den största fördelen är att det är billiga reservdelar då jag har svartbälte i att kasta mina telfoner i keramikgolvet i badrummet..smile   så det går åt minst 1skärm om året...

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Presidento Of World
7 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

Som amerikansk elektronik och teknik i övrigt är det en klantvarg, fördel soliga dagar då den ger skugga på lunchrasten.
Jag brukar en billig ungdomssamsung för 1800kr och den fungerar utmärkt att ringa, fota, surfa i betala räkningar samt göra spontanköp på Tradera med.
J5 heter den.

Då blir det ingen sådan då jag måste ha mobilen tillhands pga barn smile

Dricker du Latte kan du väl skaffa fallfrukt? iPhone mao; )

Jag och frugan har varsin J5 just pga barn och hur telefonen är med om diverse äventyr. Dom verkar väldigt stryktåliga och där inte av att kastas i golv eller fuktigt handfat heller.
Jag hade fortsatt med Samsung eftersom du redan är bekant med lay outen osv.
Morsan min har en S (någonting i metall med böjd skärm) som hon är skitnöjd med, vilket krasst sett innebär lätthanterlig med bra batteritid och skarp pensionärsvänlig skärm. Inte ålderspensionär för sakens skull utan hon tog förtidspension.

Nä ingen iphone gillar inte sättet dom fungerar på får nog bli samsung S8 ändå kanske :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
7 juli 2017 ·

Growe skrev:
skulle utan tvekan köra på p10 utan att fundera..  har lite versionen och är supernöjd..  sätt till dom pengarna..
Huawei gör inte skit längre...  den största fördelen är att det är billiga reservdelar då jag har svartbälte i att kasta mina telfoner i keramikgolvet i badrummet..smile   så det går åt minst 1skärm om året...

Tänk på blodtrycket.

Tips till badrummet. wink

https://www.google.se/search?biw=360&am … n+bathroom

Presidento Of World
7 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Growe skrev:
skulle utan tvekan köra på p10 utan att fundera..  har lite versionen och är supernöjd..  sätt till dom pengarna..
Huawei gör inte skit längre...  den största fördelen är att det är billiga reservdelar då jag har svartbälte i att kasta mina telfoner i keramikgolvet i badrummet..smile   så det går åt minst 1skärm om året...

Hur är den att använda då? Laggar ihop mycket?? :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Jokabsson
8 juli 2017 · 1 177 Inlägg

Ska du bara byta abonnemang/operatör så tycker jag ändå att du ska behålla din S7 som du fortfarande är nöjd med. Jag köpte loss min telefon direkt just för att slippa vara bunden och för att det är det mest ekonomiska alternativet.

Ju längre du kan behålla din S7, desto mer ekonomisk och miljövänlig är du smile

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
8 juli 2017 · 4 250 Inlägg

Sj har jag en s6 edge+  , edge modelen av galaxy s6 som är större, typ 5,7 tum. helt otroligt nöjd med den, bytte android system/rom  bara direkt när jag fick hem skiten;) kör på de bästa rom som finns. alltså ett system som inte har nått skit alls förr installerat, så min system är helt clean från skit som jag inte vill ha, har endast installerat skit som jag gillar;smile har också trixat och trimmat lite med systemet så att den alltid kör med max prestanda och inte klockar ner sig själv vid spel hela tiden=blir skitvarm bara men har kört så i 2 år nu så skiter i. Kan verkligen rekommendera dig en sån men du har s7 som ska vara lite bättre men vetifan. frugan har alltid haft problem med sin s7, den ska vara vattenkyld? men blir skitvarm endå och stänger av sig sjv och fryser ibland. En s8+ skulle jag också kunna rekommendera dig, en kollega har på jobbet och han tycks vara väldigt nöjd!  sj väntar jag på note 8 nu! den kommer vara fet! annars ska du ha nå ovanlig märke så kan ja rekommendera dig att vänta på Mi Mix 2, ur läcker mobil mi mix 1 iaf, den är nästan bara skärm hela mobilen  så kolla upp den!  tycker att dom flesta mobilerna just nu liknar varandra så..


Lycka till!

SportPilot Ubåtsingenjör
8 juli 2017 · 7 231 Inlägg

Elgiganten hade ett erbjudande där man fick en s8 "på köpet" om man tecknade ett nytt abonnemang med 3, 15gb fast pris för 399 i månaden. Tycker det var rätt billigt då 3 själva tar 260(?!) extra i månaden för själva telefonen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Presidento Of World
8 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Blev en p10 plus ändå, kul att testa nytt.. skulle den vara sämre än s7 så har ju jag den kvar ändå så kan nån i familjen ta p10 men den kändes bra i affären iaf ^^

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 juli 2017 · 13 742 Inlägg

Evildan skrev:

Growe skrev:
skulle utan tvekan köra på p10 utan att fundera..  har lite versionen och är supernöjd..  sätt till dom pengarna..
Huawei gör inte skit längre...  den största fördelen är att det är billiga reservdelar då jag har svartbälte i att kasta mina telfoner i keramikgolvet i badrummet..smile   så det går åt minst 1skärm om året...

Tänk på blodtrycket.

Tips till badrummet. wink

https://www.google.se/search?biw=360&am … n+bathroom

har nog inte så mycket med blodtrycket att göra att den åker i golvet hela tiden ;-)
inte riktigt så att man kastar den med våld..men den har en förmåga att trilla ner från saker och har kostat mig 4skärmar just i badrummet smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
16 juli 2017 · 1 128 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Blev en p10 plus ändå, kul att testa nytt.. skulle den vara sämre än s7 så har ju jag den kvar ändå så kan nån i familjen ta p10 men den kändes bra i affären iaf ^^

Ej miljövänligt eller ekonomiskt hållbart att byta mobil varje år. Extra intressant blir det om denne har fått för sig att köra Prius.

Nöjeskör närproducerat
Muttley
16 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Blev en p10 plus ändå, kul att testa nytt.. skulle den vara sämre än s7 så har ju jag den kvar ändå så kan nån i familjen ta p10 men den kändes bra i affären iaf ^^

Ej miljövänligt eller ekonomiskt hållbart att byta mobil varje år. Extra intressant blir det om denne har fått för sig att köra Prius.

Om man använder sig av change är de ju till stor del återvinning. Så telefonen kommer i användning för fler människor innan den åker i returen för att göras om till en ny telefon.

Ekonomiskt är de ingen skillnad överhuvudtaget om man har abonnemang idag.
Kontantkort är inte billigare beroende på användningen.

Billigaste rent ekonomiskt är att köpa en telefon för 199 kr och ha ett kontantkort på 100 kr och helst hålla sig från att ringa upp folk.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang