Köpråd; byter jag ner mig ang mobiltelefon?

caromania Forummoderator
16 juli 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Sådär ser det ut i Sverige dagligen numera. Är nog fler Toyotor som brinner upp i förorterna än Volvo dock. smile

Har du själv erfarenhet av förorter? Seriös fråga. Du kanske arbetat eller bott i någon av de tre största städernas förorter i många år och faktiskt har en erfarenhet? Även om du bara är 22 år och bor i Umeå och kör 1000mil per år (4000 totalt med andra ord?) så kan du ju faktiskt veta saker hur orimligt det än må verka. Personligen har jag ingen enorm erfarenhet. Jag har bara arbetat med människor på golvet i ynka 13 år i en av de mest kända förorterna i Sverige och jag har bott i en annan i 5 år. Är det någon dans på rosor? Absolut inte. Men du borde dra näsan ur flashback och resa lite. Du skulle bli förvånad över hur mycket det ljugs på nätet och i dagspressen.

Mirakulöst nog så får du även in tråden på miljö och Toyota Prius fast du egentligen inte är intresserad av varken det ena eller andra, och ingen försöker få dig att ändra åsikt. Varför lägger du inte ditt krut och dina inlägg på att hjälpa de som har problem med sina v70-bilar? Dina 4 år bakom ratten har ju kanske ändå resulterat i någon erfarenhet kring dessa?

Jag är för ett mer trevligt forum. Fortsätt gärna skriva dina peppande inlägg i projekttrådarna där folk städar ur och tvättar upp sina gamla bilar. Det är ju trevligare. Sluta göra bort dig och trolla runt på Garaget. Det slutar bara med att du blir avstängd.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
16 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Måste vara alla dina kompisar du lurat att köpa Prius det beror på.

Förstår fortfarande inte vad du menade.

Det är lugnt.

Muttley skrev:
vissa förstår inte när man förklarar fullt ut.

Om du kunde förklara dig istället för att slingra dig och kliva från det du själv påstår?

caromania Forummoderator
16 juli 2017 · 9 296 Inlägg

Cracksoup skrev:

caromania skrev:
Personligen kör jag med en iPhone 4s sedan 2 år tillbaka. Jag var tvungen att byta från en äldre för att den började strula. Nu börjar denna strula så jag antar att jag måste byta snart igen. Inte för att jag vill utan för att den inte längre fungerar.

Bra lur. Köpte en sådan 2011 då den var ny och den användes friskt i 4 år. Kameran och processorn hängde med i svängarna länge.

Kameran är faktiskt jävligt bra för att vara en mobil. Duger för mig! Tyvärr har de nog (amerikanerna) byggt in buggar och skit så de ska börja strula efter 2-3 år.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 juli 2017 · 1 128 Inlägg

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Sådär ser det ut i Sverige dagligen numera. Är nog fler Toyotor som brinner upp i förorterna än Volvo dock. smile

Har du själv erfarenhet av förorter? Seriös fråga. Du kanske arbetat eller bott i någon av de tre största städernas förorter i många år och faktiskt har en erfarenhet? Även om du bara är 22 år och bor i Umeå och kör 1000mil per år (4000 totalt med andra ord?) så kan du ju faktiskt veta saker hur orimligt det än må verka. Personligen har jag ingen enorm erfarenhet. Jag har bara arbetat med människor på golvet i ynka 13 år i en av de mest kända förorterna i Sverige och jag har bott i en annan i 5 år. Är det någon dans på rosor? Absolut inte. Men du borde dra näsan ur flashback och resa lite. Du skulle bli förvånad över hur mycket det ljugs på nätet och i dagspressen.

Mirakulöst nog så får du även in tråden på miljö och Toyota Prius fast du egentligen inte är intresserad av varken det ena eller andra, och ingen försöker få dig att ändra åsikt. Varför lägger du inte ditt krut och dina inlägg på att hjälpa de som har problem med sina v70-bilar? Dina 4 år bakom ratten har ju kanske ändå resulterat i någon erfarenhet kring dessa?

Jag är för ett mer trevligt forum. Fortsätt gärna skriva dina peppande inlägg i projekttrådarna där folk städar ur och tvättar upp sina gamla bilar. Det är ju trevligare. Sluta göra bort dig och trolla runt på Garaget. Det slutar bara med att du blir avstängd.

Nej, jag har inte haft äran att besöka en, men jag har ögon och öron ändå! Som du säger så är det ingen dans på rosor, är det något att vara glad över? Resa? Ja, besöker jag Stockholm till exempel så är det inte för att besöka något sådant ställe direkt..

Nja, jag skrev att det ej är miljövänligt att konsumera mobiler som opel_vectra mannen gör(han tror av någon anledning han är miljövänlig bara för att han kör Prius?).

Jag får väl lägga inläggen på vad jag vill, har hjälpt personer här men oftast så försvinner trådskaparna när folk har hjälpt till i trådarna utan att komma tillbaka vilket resulterar i bränt krut i onödan.

Ja, det är minsann mycket trevligare att läsa i projektdelen om seriösa projekt än att läsa tramstrådarna från Prius-sidan.

Troll och göra bort mig? Ska vi räkna inlägg? cool

Nöjeskör närproducerat
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 juli 2017 · 1 128 Inlägg

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:
Förstår fortfarande inte vad du menade.

Det är lugnt.

Muttley skrev:
vissa förstår inte när man förklarar fullt ut.

Om du kunde förklara dig istället för att slingra dig och kliva från det du själv påstår?

Vad vill du har förklarat? Att fler Toyotor brinner i förorterna än Volvo? Att Priusar brinner upp av sig själv? Man förklarar för dig men du har svårt att förstå allt för ofta. Muttley har rätt, vissa förstår inte när man förklarar fullt ut.

Senast redigerat av _Blue_Speed_ (17 juli 2017)

Nöjeskör närproducerat
Muttley
17 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:
Nja, jag skrev att det ej är miljövänligt att konsumera mobiler som opel_vectra mannen gör(han tror av någon anledning han är miljövänlig bara för att han kör Prius?).

Jag kan inte se var de miljöfarliga blir om han låter en familjemedlem ta över hans fullt fungerande lur om nu deras är på gång att gå sönder.

Hur gör nu du? Kan du förklara de för oss nu då du undvek det.

Ska du ha 3310an ?

Muttley
17 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Det är lugnt.

Om du kunde förklara dig istället för att slingra dig och kliva från det du själv påstår?

Vad vill du har förklarat? Att fler Toyotor brinner i förorterna än Volvo? Att Priusar brinner upp av sig själv? Man förklarar för dig men du har svårt att förstå allt för ofta. Muttley har rätt, jag förstår inte när ni förklarar fullt ut.

Nu var de du som inte har läsförståelse,  synd att när du är inblandad överallt hela tiden så förstör du.

Senast redigerat av Muttley (17 juli 2017)

Evildan
17 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Det är lugnt.

Om du kunde förklara dig istället för att slingra dig och kliva från det du själv påstår?

Vad vill du har förklarat? Att fler Toyotor brinner i förorterna än Volvo? Att Priusar brinner upp av sig själv? Man förklarar för dig men du har svårt att förstå allt för ofta. Muttley har rätt, vissa förstår inte när man förklarar fullt ut.

Jag vill att du förklarar för mig vad jag frågade dig om i inlägg #52 klockan 21:32. Du har inte förklarat någonting för mig i den här tråden, däremot slingrar du dig mest hela tiden. Var rakryggad istället och skriv i klartext vad du menar, om du nu vet själv vad det är du försöker förmedla.

Edit: förenklade letandet för BS.

Senast redigerat av Evildan (17 juli 2017)

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 juli 2017 · 1 128 Inlägg

Muttley skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Nja, jag skrev att det ej är miljövänligt att konsumera mobiler som opel_vectra mannen gör(han tror av någon anledning han är miljövänlig bara för att han kör Prius?).

Jag kan inte se var de miljöfarliga blir om han låter en familjemedlem ta över hans fullt fungerande lur om nu deras är på gång att gå sönder.

Hur gör nu du? Kan du förklara de för oss nu då du undvek det.

Ska du ha 3310an ?

Han tycker att en Galaxy S7 som kom ut förra året är gammal, då lider man av ett mobilberoende.

Så dum är du väl inte så du inte förstår att det ej är miljövänligt att ha en mobilkonsumtion som han? Spelar ingen roll om han ger bort EN mobil till en familjemedlem i år. Killen har storhetsvansinne vad gäller mobiler, det är tydligt.

Vad vet du vad jag har för mobil? Kanske använder en 3310? Kvalitetsmobil. Du ska väl inte tala om bror duktig..

Nöjeskör närproducerat
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 juli 2017 · 1 128 Inlägg

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

"Skulle ringa från bilen på ditt föreslagna vis..."

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 … --fire.jpg

Sådär ser det ut i Sverige dagligen numera. Är nog fler Toyotor som brinner upp i förorterna än Volvo dock. smile

Utveckla, jag förstår inte kopplingen.

Utbrända bilar.

Nöjeskör närproducerat
Muttley
17 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Muttley skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Nja, jag skrev att det ej är miljövänligt att konsumera mobiler som opel_vectra mannen gör(han tror av någon anledning han är miljövänlig bara för att han kör Prius?).

Jag kan inte se var de miljöfarliga blir om han låter en familjemedlem ta över hans fullt fungerande lur om nu deras är på gång att gå sönder.

Hur gör nu du? Kan du förklara de för oss nu då du undvek det.

Ska du ha 3310an ?

Han tycker att en Galaxy S7 som kom ut förra året är gammal, då lider man av ett mobilberoende.

Så dum är du väl inte så du inte förstår att det ej är miljövänligt att ha en mobilkonsumtion som han? Spelar ingen roll om han ger bort EN mobil till en familjemedlem i år. Killen har storhetsvansinne vad gäller mobiler, det är tydligt.

Vad vet du vad jag har för mobil? Kanske använder en 3310? Kvalitetsmobil. Du ska väl inte tala om bror duktig..

Så vad gör skillnaden om han eller hans barn tar den nya telefonen?
Du är väl inte så dum att du inte förstod den kopplingen?

Jag hade inte gett en helt ny telefon till en tonåring utan de får leva med en 1 år gammal isåfall.

Snacka om att inte fatta och förstå.

Evildan
17 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Sådär ser det ut i Sverige dagligen numera. Är nog fler Toyotor som brinner upp i förorterna än Volvo dock. smile

Utveckla, jag förstår inte kopplingen.

Utbrända bilar.

Utveckla nu detta med vad du menar med förorter och Toyotor. Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med detta.

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 juli 2017 · 1 128 Inlägg

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

Utveckla, jag förstår inte kopplingen.

Utbrända bilar.

Utveckla nu detta med vad du menar med förorter och Toyotor. Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med detta.

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Nöjeskör närproducerat
Mack Forum- och sitemoderator
17 juli 2017 · 26 149 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Utbrända bilar.

Utveckla nu detta med vad du menar med förorter och Toyotor. Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med detta.

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Eftersom jag har ett oerhört bristande intresse för mobiltelefoner så har jag inte läst igenom hela tråden, men vad har ovanstående diskussion med ämnet att göra?
Enda jag ser gemensamt med bränder är att många moderna mobiltelefoner - eller snarare dess laddare och batterier - verkar brinna lätt nu för tiden. Om folk bara är oförsiktiga ska jag låta vara osagt, men bilar har funnits i många år och många märken och modeller har genom åren också brunnit.
Inte bara Toyotor eller Volvos.

Till ämnet: Har själv en gammal Sony..vadnumodellen heter. Är väl tre eller fyra år gammal och den byts ut när den helt enkelt inte fungerar längre. Om TS byter ner sig har jag ingen aning om, mer än att jag tror mycket handlar om vad man själv har för krav.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Evildan
17 juli 2017 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Utbrända bilar.

Utveckla nu detta med vad du menar med förorter och Toyotor. Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med detta.

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Det var inte bilen jag gjorde mig rolig över utan att den brann efter att den tänkta röksignalsskickande brukaren av den använt detta i tråden tidigare nämnt alternativ till mobiltelefon. Frågor på det?

Förklaring för den som inte läst tråden och förstårr samnanhanget men ändå känner sig nödgad att ha en åsikt :
BS menar, vilket är riktigt, att det går att kontakta folk på annat vis än via mobiltelefonsamtal.

Muttley klippte humoristiskt in en bild på en fjäderskrudsprydd gosse som gör röksignaler.

Detta sätt bifölls av BS som alternativt kommunikationsmedel.

Evildan lägger då in en bild på en utbrunnen Volvo 850 med texten "Skulle ringa från bilen på ditt föreslagna vis.. " vilket då självfallet är ett försök till någon typ av uppenbart passerande humor.

Edit: Fick ordet mobiltelefonsamtal korrat till mobiltelefon. Jag behöver nog köpa en ny mobil. tongue

Senast redigerat av Evildan (17 juli 2017)

Presidento Of World
17 juli 2017 · 3 329 Inlägg

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

Utveckla nu detta med vad du menar med förorter och Toyotor. Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med detta.

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Det var inte bilen jag gjorde mig rolig över utan att den brann efter att den tänkta röksignalsskickande brukaren av den använt detta i tråden tidigare nämnt alternativ till mobiltelefon. Frågor på det?

Förklaring för den som inte läst tråden och förstårr samnanhanget men ändå känner sig nödgad att ha en åsikt :
BS menar, vilket är riktigt, att det går att kontakta folk på annat vis än via mobiltelefon.

Muttley klippte humoristiskt in en bild på en fjäderskrudsprydd gosse som gör röksignaler.

Detta sätt bifölls av BS som alternativt kommunikationsmedel.

Evildan lägger då in en bild på en utbrunnen Volvo 850 med texten "Skulle ringa från bilen på ditt föreslagna vis.. " vilket då självfallet är ett försök till någon typ av uppenbart passerande humor.

Vissa behöver ha det uppenbara förklarat 10-15 gånger för att förstå... för oss andra räckte det med bilden och texten :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
17 juli 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Det var inte bilen jag gjorde mig rolig över utan att den brann efter att den tänkta röksignalsskickande brukaren av den använt detta i tråden tidigare nämnt alternativ till mobiltelefon. Frågor på det?

Förklaring för den som inte läst tråden och förstårr samnanhanget men ändå känner sig nödgad att ha en åsikt :
BS menar, vilket är riktigt, att det går att kontakta folk på annat vis än via mobiltelefon.

Muttley klippte humoristiskt in en bild på en fjäderskrudsprydd gosse som gör röksignaler.

Detta sätt bifölls av BS som alternativt kommunikationsmedel.

Evildan lägger då in en bild på en utbrunnen Volvo 850 med texten "Skulle ringa från bilen på ditt föreslagna vis.. " vilket då självfallet är ett försök till någon typ av uppenbart passerande humor.

Vissa behöver ha det uppenbara förklarat 10-15 gånger för att förstå... för oss andra räckte det med bilden och texten :p

Anpassar mig efter publikens förutsättningar.
Vår herre stöpte oss i olika former med olika förmågor, det är bara att vara tydlig och tålmodig.
En bild på en bränd 850 efter att röksignaler accepterats av en 850-brukare, kopplingen är väl inte riktigt så långsökt?

Nu till frågorna som nyfikna förutom jag ställer sig: Hur fungerar nya telefonen? Blev släktingen glad över sin arvelur?

caromania Forummoderator
17 juli 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Sådär ser det ut i Sverige dagligen numera. Är nog fler Toyotor som brinner upp i förorterna än Volvo dock. smile

Har du själv erfarenhet av förorter? Seriös fråga. Du kanske arbetat eller bott i någon av de tre största städernas förorter i många år och faktiskt har en erfarenhet? Även om du bara är 22 år och bor i Umeå och kör 1000mil per år (4000 totalt med andra ord?) så kan du ju faktiskt veta saker hur orimligt det än må verka. Personligen har jag ingen enorm erfarenhet. Jag har bara arbetat med människor på golvet i ynka 13 år i en av de mest kända förorterna i Sverige och jag har bott i en annan i 5 år. Är det någon dans på rosor? Absolut inte. Men du borde dra näsan ur flashback och resa lite. Du skulle bli förvånad över hur mycket det ljugs på nätet och i dagspressen.

Mirakulöst nog så får du även in tråden på miljö och Toyota Prius fast du egentligen inte är intresserad av varken det ena eller andra, och ingen försöker få dig att ändra åsikt. Varför lägger du inte ditt krut och dina inlägg på att hjälpa de som har problem med sina v70-bilar? Dina 4 år bakom ratten har ju kanske ändå resulterat i någon erfarenhet kring dessa?

Jag är för ett mer trevligt forum. Fortsätt gärna skriva dina peppande inlägg i projekttrådarna där folk städar ur och tvättar upp sina gamla bilar. Det är ju trevligare. Sluta göra bort dig och trolla runt på Garaget. Det slutar bara med att du blir avstängd.

Nej, jag har inte haft äran att besöka en, men jag har ögon och öron ändå! Som du säger så är det ingen dans på rosor, är det något att vara glad över? Resa? Ja, besöker jag Stockholm till exempel så är det inte för att besöka något sådant ställe direkt..

Nja, jag skrev att det ej är miljövänligt att konsumera mobiler som opel_vectra mannen gör(han tror av någon anledning han är miljövänlig bara för att han kör Prius?).


Jag får väl lägga inläggen på vad jag vill, har hjälpt personer här men oftast så försvinner trådskaparna när folk har hjälpt till i trådarna utan att komma tillbaka vilket resulterar i bränt krut i onödan.

Ja, det är minsann mycket trevligare att läsa i projektdelen om seriösa projekt än att läsa tramstrådarna från Prius-sidan.

Troll och göra bort mig? Ska vi räkna inlägg? cool

Då har vi fastslagit flera saker. Bra.

Du klagar på censur. Jag har sett att en hel del av dina inlägg raderas. Varför tror du det är så? Om du nu är smart och tänker till så sluta skriva saker till folk bara för att orsaka bråk. Det som har börjat hända nu är att dina inlägg raderas. Du kanske dragit på dig någon varning? Vad tror du nästa steg blir?

Angående mobiltelefonfrågan så är det väl alldeles utmärkt att barnet får överta en mobil som funkar men som säkert börjar bli sliten? För jo, de slits och fungerar sämre. Du kanske fick din mobil av en förälder själv? Har man behov av telefonen i arbetet så duger det inte när det kraschar, buggar och laggar. Vissa använder nämligen mobilerna till annat än att surfa på flashback och ringa/skicka sms och snaps till sina polare.

Läs de här och använd din erfarenhet för att hjälpa till istället:



https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320734
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320699
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320412
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320665
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320504
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320582

Edit: la till en pinfärsk: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320743

Senast redigerat av caromania (17 juli 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
17 juli 2017 · 1 128 Inlägg

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:
Utveckla nu detta med vad du menar med förorter och Toyotor. Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med detta.

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Det var inte bilen jag gjorde mig rolig över utan att den brann efter att den tänkta röksignalsskickande brukaren av den använt detta i tråden tidigare nämnt alternativ till mobiltelefon. Frågor på det?

Förklaring för den som inte läst tråden och förstårr samnanhanget men ändå känner sig nödgad att ha en åsikt :
BS menar, vilket är riktigt, att det går att kontakta folk på annat vis än via mobiltelefon.

Muttley klippte humoristiskt in en bild på en fjäderskrudsprydd gosse som gör röksignaler.

Detta sätt bifölls av BS som alternativt kommunikationsmedel.

Evildan lägger då in en bild på en utbrunnen Volvo 850 med texten "Skulle ringa från bilen på ditt föreslagna vis.. " vilket då självfallet är ett försök till någon typ av uppenbart passerande humor.

Ja, det förstår man väl. Otroligt torr humor dock.

Det skrev jag aldrig, jag skrev att det finns andra sätt att kontakta varandra än att ringa. Man kan kontakta varandra "gratis" via mobilen idag, förutsätter givetvis att man har en någotsånär "smart" mobil..

Opel vectra borde dock se över hans moblkonsumtion så inte jorden sprängs av all hans elektronik.

Senast redigerat av _Blue_Speed_ (17 juli 2017)

Nöjeskör närproducerat
Presidento Of World
17 juli 2017 · 3 329 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Absolut, det jag ville komma till är att du inte behöver göra dig rolig över en utbränd 850 eftersom Toyota är populärare än Volvo i de områdena där det brukar eldas bilar friskt. Så tycker du det är kul med utbrända Volvo så kan du ta en tur förbi någon av alla Sveriges bilbrännarområden så får vi se vem som skrattar sist. Något mer du ville veta?

Det var inte bilen jag gjorde mig rolig över utan att den brann efter att den tänkta röksignalsskickande brukaren av den använt detta i tråden tidigare nämnt alternativ till mobiltelefon. Frågor på det?

Förklaring för den som inte läst tråden och förstårr samnanhanget men ändå känner sig nödgad att ha en åsikt :
BS menar, vilket är riktigt, att det går att kontakta folk på annat vis än via mobiltelefon.

Muttley klippte humoristiskt in en bild på en fjäderskrudsprydd gosse som gör röksignaler.

Detta sätt bifölls av BS som alternativt kommunikationsmedel.

Evildan lägger då in en bild på en utbrunnen Volvo 850 med texten "Skulle ringa från bilen på ditt föreslagna vis.. " vilket då självfallet är ett försök till någon typ av uppenbart passerande humor.

Ja, det förstår man väl. Otroligt torr humor dock.

Det skrev jag aldrig, jag skrev att det finns andra sätt att kontakta varandra än att ringa. Man kan kontakta varandra "gratis" via mobilen idag, förutsätter givetvis att man har en någotsånär "smart" mobil..

Opel vectra borde dock se över hans moblkonsumtion så inte jorden sprängs av all hans elektronik.

Du är helt omöjlig. Spelar ingen roll vad folk säger till dig du begriper inget ändå hur pedagogisk förklarat det än är så är du där med dina påhopp igen fastän man förklarat 100 gånger för dig.  Jag hatar måndagar... det är då alla troll vaknar till liv..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang