2438
Sök

Vad behöver man veta när man köper en turbo?

4 Inlägg
13 juli 2017
Trådstartare
Jag har aldrig köpt en egen turbo och har ingen aning vad man ska kolla efter. Har en Audi A4 -99 2.4L V6 och skulle vilja ha ca 150hk extra. Har kollat runt på olika hemsidor men de flesta säger att mitt fordon inte är kompatibelt med en turbo, varför? Och om jag köper en från tex Blocket, är det några särskilda som passar medans andra inte gör det?

Avstängd
10 388 Inlägg
13 juli 2017
Mr_Markus skrev:
Jag har aldrig köpt en egen turbo och har ingen aning vad man ska kolla efter. Har en Audi A4 -99 2.4L V6 och skulle vilja ha ca 150hk extra. Har kollat runt på olika hemsidor men de flesta säger att mitt fordon inte är kompatibelt med en turbo, varför? Och om jag köper en från tex Blocket, är det några särskilda som passar medans andra inte gör det?

Spontanråd; sälj bilen o köp en S4:a istället. Eller gå upp en modell (till B6:an) och skaffa en 3.0:a istället, så är du i krokarna av 300hk iaf.

Att trycka på en turbo är, precis som det står i tråd efter tråd efter tråd här inne, inget man gör på en fikarast. Och...sen är det ju rätt gott att kunna besiktiga bilen också.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

7 281 Inlägg
13 juli 2017
Antingen lämnar du in bilen för en-två hundratusen och dom bygger om bilen åt dig. Dock går den inte att besiktiga.
Eller så köper du en annan bil.

Sök