Mitsubishi Lancer 2009+ "Mätar-panel" över handskfack?

Mr_B
18 juli 2017 · 330 Inlägg

Det var närmast en ren slump att jag stötte på den här bilden:

http://i.ebayimg.com/images/g/m54AAOSwlRpZatya/s-l1600.jpg

Jag söker alltså panelen som syns till höger i bild, med vatten-temp displayen i.
Jag såg bilden när jag letade stereo options till mitt åk, på eBay... Så det har ingen som helst relevans till var panelen kommer från, och säljaren kunde inte sätta mig i kontakt med ägaren av fordonet....

Mätarna är "nog" Defi Racer, men jag har svårt för att säga att det är det, då jag inte hittat exakt samma mätartavla i deras produktserier i heller... Kan vara pirat, Defi har inte svarat än...

Janneutanb
18 juli 2017 · 7 271 Inlägg

Defi stepmaster tror jag serien heter och mätarhållaren kan vara från blitz om det inte är något hemmabygge.
Här finns nåt liknande https://www.rhdjapan.com/blitz-racing-c … -cz4a.html

Senast redigerat av Janneutanb (18 juli 2017)

Janneutanb
18 juli 2017 · 7 271 Inlägg

Hittar tyvärr inte på exakt vilken mätare det är. Ser ur att vara en avgastempmätare men hittar ingen likadan med displayen på samma position.

Mr_B
24 juli 2017 · 330 Inlägg

Janneutanb skrev:
Defi stepmaster tror jag serien heter och mätarhållaren kan vara från blitz om det inte är något hemmabygge.

Hållaren från Blitz finns, om jag blivit rätt informerad, bara för högerstyrda bilar, och har som du ser på din bild, ett helt annat utseende, med "vass kant"

Janneutanb skrev:
Ser ur att vara en avgastempmätare men hittar ingen likadan med displayen på samma position.

Rätt säker på att det är vatten temperatur, det går att läsa "water temp" med lite god vilja, och skalan är 20-100 i text, med 2 block till för 110 och 120 grader utan siffror. Displayen ser ut att ange 93.4, men med tanke på var nålen pekar så är det antagligen 83.4.

Hur som helst, jag var mest nyfiken. Bilden kommer från en säljare på eBay, där jag tittat på android radio, och panelen skymtade fram, jag tyckte den var lite cool. Meningslös, men cool.
Säljaren har fixat bilder på en panel de kan tänka sig att sälja till mig, men det ser ut att vara ett hopkok bara för att få sälja till mig, och ser inte likadant ut, så jag tackade nej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang