Rostlagning, bästa metoden?

caromania Forummoderator
8 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

Det finns diverse avluftningar från tanken för att förhindra att det "tar stopp" när man tankar. Dvs luften i tanken passerar inte bara genom påfyllningsröret utan även genom andra vägar. Leta reda på en sprängskiss över tanken och se efter hur det är på din bil. Förmodligen är det stopp i ett annat rör och inte i påfyllningsröret.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
-ReM-
8 augusti 2017 · 11 Inlägg

mb_pucken skrev:
Har sett spjäll i tankröret på både min Caddy och en merca jag hade tidigare när jag plockat bort tankröret.

Fått för mig att det sitter där för att förhindra att bränsle rinner ut vid en olycka med kraftigt kast eller rullning. Spjället har alltid setat så det stänger vid skvalp från tanken :-)

Så där ja, då är det ju precis den här grejen jag står inför. Tyckte väl det var osannolikt att ett spjäll har ramlat ner i tanken. Frågan är bara varför den lagt sig på sidan och blockerar soppan, och hur i helvete jag ska få den tillbaka på rätt sätt..
Blir att byta kameran i eftermiddag och göra nya försök att räta upp spjället istället.

-ReM-
8 augusti 2017 · 11 Inlägg

caromania skrev:
Det finns diverse avluftningar från tanken för att förhindra att det "tar stopp" när man tankar. Dvs luften i tanken passerar inte bara genom påfyllningsröret utan även genom andra vägar. Leta reda på en sprängskiss över tanken och se efter hur det är på din bil. Förmodligen är det stopp i ett annat rör och inte i påfyllningsröret.

Tack för svaret, det var det här jag kunde tänka mig. Nu var det bevisligen ett jävla spjäll som ligger i tankröret, men sannolikheten var nog ganska stor att det snarare hade vart den där avluftningen som strulade.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang