Samsung Galaxy TAB 7 startar inte.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 augusti 2017 · 17 478 Inlägg

Plattan är 3 år gammal och är tjejens. Givetvis kan vi köpa en ny, inget problem. Problemet är dock att hon har cirka 4000 bilder i den som hon vill ha ut så jag vill få igång den... Så den kan tömmas. Den har varit orörd torsdag kväll till söndag natt och laddat ur fullkomligt. Den vill inte ta emot laddning och alla trix med olika knappar fungerar inte.

Kopplat ur batteriet i 10 minuter men den vill inte ladda... Kan man tvångsladda batteriet? Det finns 2 gula och 2 röda kablar på detta. Tänkte göra detta så man kan tömma den och köpa en ny sen.

Passar batteriet till min TAB 10" på den? Vill inte ta isär den i onödan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 augusti 2017 · 4 917 Inlägg

Om man tittar på batterikungens sida så verkar det inte passa.
Är det bara batteriet så kommer du undan med  runt 300 kr.
Har bytt på min note 8 och det var enkelt, men man måste bända försiktigt med något vasst av plast annars går det åt skogen..
Eventuellt kan man kanske ladda med tab 10ans om batterianslutningen passar.
Har för mig att om spänningen understiger ett visst värde på batteriet så går det inte att ladda..

Senast redigerat av oljan (1 augusti 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
THEBADGUY Gorgilus addictus
1 augusti 2017 · 4 736 Inlägg

Hur länge har den fått stå på laddning?
Min gamla Samsung platta tog typ 5-6 min innan man kunde starta den om batteriet var urladdat när man satte i laddaren.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 augusti 2017 · 17 478 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Hur länge har den fått stå på laddning?
Min gamla Samsung platta tog typ 5-6 min innan man kunde starta den om batteriet var urladdat när man satte i laddaren.

Legat i timtal med 2 olika laddare/kablar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
marcus80 Sir
2 augusti 2017 · 935 Inlägg

Hade samma problem med en platta. Jag kopplade in den i USB porten i dator som skickar ut högre ström så efter 10 min startade sen. Laddarna skickar ut för lite ström för att få igång ett helt urladdat batteri om du inte har en laddare som har högre än 2.0A skrivet på sig.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 augusti 2017 · 14 056 Inlägg

marcus80 skrev:
Hade samma problem med en platta. Jag kopplade in den i USB porten i dator som skickar ut högre ström så efter 10 min startade sen. Laddarna skickar ut för lite ström för att få igång ett helt urladdat batteri om du inte har en laddare som har högre än 2.0A skrivet på sig.

Hur mycket skickar datorns USB-uttag ut? Är det inte farligt för en enhet att få för hög A i sig?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
marcus80 Sir
2 augusti 2017 · 935 Inlägg

Vettemannen skrev:

marcus80 skrev:
Hade samma problem med en platta. Jag kopplade in den i USB porten i dator som skickar ut högre ström så efter 10 min startade sen. Laddarna skickar ut för lite ström för att få igång ett helt urladdat batteri om du inte har en laddare som har högre än 2.0A skrivet på sig.

Hur mycket skickar datorns USB-uttag ut? Är det inte farligt för en enhet att få för hög A i sig?

/Benny

Har inte exakt koll på vad de skickar ut men upp åt 5a är inte helt ovanligt. Skulle enheten inte klara det så tar den inte emot laddning. Dagens apparater är så pass intelligenta idag. Så det är inget som skadas, bara mosa på. Har tex en USB hårddisk som kräver runt 3a för att funka. Kopplar jag in den i tv:n så går det inte men i datorn då funkar den direkt. Min tv skickar bara ut 2a på USB men HD:n kräver runt 3a. Även funkar den i Ps4 så även dom skickar ut mer på USB.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang