Söker tips om sportljuddämpare med ändrör

Bigbiceps
31 augusti 2017 · 6 Inlägg

Tjena allihopa! Nu är det så att jag vill göra så att min bil låter mer, genom att byta mina originala bakre ljuddämpare till sport. Det ska monteras  på en Audi A6 (C6 4F), motor 2.4 V6, årsmodell 2005.

Min fråga är, vart kan man köpa detta? Har letat och letat men inte hittat något najs.

Budget: 700:- per ljuddämpare med ändrör
(Helst 1 ändrör på varje sida)

Tips uppskattas jäkligt mycket. Ni får gärna skicka länk också.

ehedman
31 augusti 2017 · 1 966 Inlägg

Ersätt bakre dämparna med raka rör. När du fimpat av framför dämpen sticker du in ett skjutmått så du slipper stå och svära inne på Biltema.

Bigbiceps
31 augusti 2017 · 6 Inlägg

ehedman skrev:
Ersätt bakre dämparna med raka rör. När du fimpat av framför dämpen sticker du in ett skjutmått så du slipper stå och svära inne på Biltema.

Vadå sticka in ett skjutmått, vad menar du?

Evildan
1 september 2017 ·

Bigbiceps skrev:

ehedman skrev:
Ersätt bakre dämparna med raka rör. När du fimpat av framför dämpen sticker du in ett skjutmått så du slipper stå och svära inne på Biltema.

Vadå sticka in ett skjutmått, vad menar du?

http://www.kursnavet.se/kurser/fy1201/f … matt_a.htm

Att bygga om avgassystemet kommer inte att ge dig bättre betalt eller göra bilen mer lättsåld, snarare tvärtom.

Mina råd är följande:

1. Ska du sälja? Då ger du fanken i att pilla och peta på sådant här och lägger tiden och pengarna på att fixa de små defekterna bilen har istället.

2. Ska du behålla bilen? Då ger du fanken i att pilla och peta på sådant här och lägger tiden och pengarna på att fixa de små defekterna bilen har istället.

Senast redigerat av Evildan (1 september 2017)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang