Hallå, som helt grön på bilvärlden med regler och möjligheter. Undrar jag om man får sätta hellysen vart man vill på bilen och om de gör nytta överallt(framåt).
Har precis köpt en Seat Toledo -97 och kör mkt landsväg nu när jag jobbar natt. Är inte så sugen på sätta flera stora klumpar i fram, eller 4små över nummerplåten som alla svensson gör.
Undrar om man kan placera hellysena där dimljusen normalt sitter, har inga såna installerade på min bil så det finns redan plats. Eller kanske vara lite svensson med två lysen över plåten och två i dimlysesplatserna.
ja jo, det är sant, vet inte om jag kräver dagsljus direkt men ja lite ljusare vore trevligt, menar om bilprovningen gnäller eller om det inte blir nån skillnad med lysena.
Undrar med, om man måste ställa in lysena på något speciellt sätt eller om det bara är att rikta dom vart man vill, är ju egentligen ingen annan som ska se dom mer än djuren?
sbp bryrsig inte om helljuset, bara det funkar... men om du inte vill chansa så kan du allid tejpa över extraljusen, då behöver de inte lysa....
Koppla in extraljuse på dimljuse lär gå, men det blir mycket extraklödd för att få det att passa och lysa rätt... men allt går... Kör du mycket i mörker på landsväg hade jag köpt mig en riktig ramp, jag har en standardramp me 4 små lampor det e ruskigt bra när man kör ut po lannet
Okej, jo var det med lysa rätt jag tänkte på, inställning å så. iof kanske man vill stajla till och ha riktiga dimljus också? men vet inte, känns onödigt med dimmlysena egentligen.
Hallå, som helt grön på bilvärlden med regler och möjligheter. Undrar jag om man får sätta hellysen vart man vill på bilen och om de gör nytta överallt(framåt).
Har precis köpt en Seat Toledo -97 och kör mkt landsväg nu när jag jobbar natt. Är inte så sugen på sätta flera stora klumpar i fram, eller 4små över nummerplåten som alla svensson gör.
Undrar om man kan placera hellysena där dimljusen normalt sitter, har inga såna installerade på min bil så det finns redan plats. Eller kanske vara lite svensson med två lysen över plåten och två i dimlysesplatserna.
sätt minst 3 stora framanför kofångaren.. skit i hur de ser ut.. bara de lyser... går ju ta av på sommaren
Ju högre upp extraljusen sitter, destu bätre ljus får du. Att placera "helljus" långt nere i spoilern är en dålig idé. Vist det lyser, men högre upp skulle det lysa mycket bätre. Idealet skulle vara uppe på taket, men det är ju inte vare sig estetiskt tilltalande eller bra för luftmotståndet. Hur de pekar, skite SBP i. En sak till som är dåligt med låg placering. Stenskott. Mycket större risk att de går sönder längre ner.