Byta stereo i min v40 t4 -01

Czelious
9 september 2017 · 42 Inlägg

Hej! Jag var igår och köpte en Pioneer FH-X730BT och en kabel till då.

Bytte stereon direkt på parkeringen, hur smidigt som helst, förutom en sak.. i konsollen som håller original stereon sitter ju en skena på varje sida och original stereon har ju så de passar med skenorna, men nya stereon har ju inte det, så jag pressade bara in stereon då de va precis så den inte fick plats egentligen.

Kan även säga att monteringsramen som följde med var för stor för att ens gå in i konsollen.

Finns de nått sätt att ta bort skenorna eller liknande eller har jag missat något?

Läste på x40 forumet att man måste slipa ner skenorna, går det inte på nått annat sätt eller går de slipa så pass lite att original stereon fortfarande går att sätta i? Vill helst inte förstöra så att original stereon inte går att sätta i om man skulle sälja bilen, går det att lösa?

En annan fråga jag har är att de satt två mindre "sockerbitar" i original stereon som inte finns uttag till på nya, vad är dessa? Har de något med radio att göra, då min radio inte fungerar nu efter bytet?

Senast redigerat av Czelious (9 september 2017)

Volvo V40 T4 "Brukis" (2001)
pucko97
9 september 2017 · 93 Inlägg

Skenorna ska filas bort, de "två sockerbitarna" är till radioantennen....

Czelious
9 september 2017 · 42 Inlägg

pucko97 skrev:
Skenorna ska filas bort, de "två sockerbitarna" är till radioantennen....

Okej, men då går inte original stereon att sätta i igen?

Okej, båda två? Måste man då ha en adapter 2-1 för att få in den i nya stereon?

Volvo V40 T4 "Brukis" (2001)
Hoggy32
1 oktober 2017 · 33 Inlägg

Skulle du kunna ta kort på hur den är i satt i bilen? Tänkt byta radio men vill inte ha en radio som sticker ur eller så.

Czelious
7 oktober 2017 · 42 Inlägg

Hoggy32 skrev:
Skulle du kunna ta kort på hur den är i satt i bilen? Tänkt byta radio men vill inte ha en radio som sticker ur eller så.

Nya stereon? Pressade bara i den, den pressade ut sidorna pga skenorna som sitter där inne, så den sitter löst men inget jag tänker på alls 😊

Volvo V40 T4 "Brukis" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang