Pris på dessa fälgar?

Czelious
17 september 2017 · 42 Inlägg

Vad skulle priset ligga på dessa 15" Fondmetal fälgar? (Skitiga på bild)
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221509/221509-94090f39c37c7c62bd01be052d523f8e.jpg

Volvo V40 T4 "Brukis" (2001)
zleepy Trucker
17 september 2017 · 1 392 Inlägg

Jag personligen skulle inte betala en krona för dom, och skulle inte ens ta emot dom om jag fick dom gratis...

men en hundring styck kanske för den som är villig att betala? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Czelious
17 september 2017 · 42 Inlägg

zleepy skrev:
Jag personligen skulle inte betala en krona för dom, och skulle inte ens ta emot dom om jag fick dom gratis...

men en hundring styck kanske för den som är villig att betala? smile

Okej, tack, ville bara se om dem va värda nått, hittar inget om dem på nätet Eller om dem går o köpa ens

Volvo V40 T4 "Brukis" (2001)
Evildan
17 september 2017 ·

Vad passar dom på för bil?

torsen
18 september 2017 · 7 244 Inlägg

"Min" skrot tar 800:- för en omgång hjul, oavsett lättmetall- eller stålfälgar, om de är utan däck eller däcken är utslitna/dåliga.
Så 800:- anser jag 4 st är värda.
B t v så tycker jag inte alls att de är så fula.

Evildan
18 september 2017 ·

torsen skrev:
"Min" skrot tar 800:- för en omgång hjul, oavsett lättmetall- eller stålfälgar, om de är utan däck eller däcken är utslitna/dåliga.
Så 800:- anser jag 4 st är värda.
B t v så tycker jag inte alls att de är så fula.

Det är i mitt tycke rimliga pengar.
Värdet kan variera lite beroende på hur udda bultmönster dom har.

Att dom skulle vara särskilt fula håller inte jag heller med om.
Edit pga missuppfattning av ett inlägg.

Senast redigerat av Evildan (19 september 2017)

torsen
18 september 2017 · 7 244 Inlägg

Fälgen påminner om den fälg som satt på den lyutrustade Niva "JET" i mitten på 80-talet.
Men det är inte den, det ser jag på hålkonfigurationen och CB.
För övrigt den enda Niva som inte lämnat fabriken på 16":are och ET 58.

zleepy Trucker
18 september 2017 · 1 392 Inlägg

Evildan skrev:

torsen skrev:
"Min" skrot tar 800:- för en omgång hjul, oavsett lättmetall- eller stålfälgar, om de är utan däck eller däcken är utslitna/dåliga.
Så 800:- anser jag 4 st är värda.
B t v så tycker jag inte alls att de är så fula.

Det är i mitt tycke rimliga pengar.
Värdet kan variera lite beroende på hur udda bultmönster dom har.

Att dom skulle vara särskilt fula håller inte jag heller med om. Vi får ha i åtanke att personen som skrev så anser att hans Passat Variant är en rolig bil tillika den V70N han har. wink

Säger herrn som åker prius... smile

Men ja, jag tyckte fälgarna var fula, har väl rätt till min egna åsikt, varför kan Evildan aldrig låta andra ha egna åsikter? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
zleepy Trucker
18 september 2017 · 1 392 Inlägg

Evildan skrev:
Du får tycka precis vad du vill, har jag någonsin försökt förbjuda dig det?

Vidare tyckte jag ditt inlägg var ruskigt opåkallat och tarvligt när TS endast ville veta ett eventuellt värde och inte hur vidriga du tyckte fälgarna är.

Du kanske borde kolla synen, för det var ingenting sånt jag skrev, men du verkar ju läsa lite hur du vill, jag skrev att jag personligen inte skulle betala för dom, inget annat...

Sen skrev jag en höftning att någon kanske skulle betala en hundrig styck, stod ingenting om däck ingick så utgick från att det isf kunde ge  100:-/fälg och 400totalt...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Evildan
18 september 2017 ·

zleepy skrev:

Evildan skrev:
Du får tycka precis vad du vill, har jag någonsin försökt förbjuda dig det?

Vidare tyckte jag ditt inlägg var ruskigt opåkallat och tarvligt när TS endast ville veta ett eventuellt värde och inte hur vidriga du tyckte fälgarna är.

Du kanske borde kolla synen, för det var ingenting sånt jag skrev, men du verkar ju läsa lite hur du vill, jag skrev att jag personligen inte skulle betala för dom, inget annat...

Sen skrev jag en höftning att någon kanske skulle betala en hundrig styck, stod ingenting om däck ingick så utgick från att det isf kunde ge  100:-/fälg och 400totalt...

Då missuppfattade jag fullständigt tonen i vad du skrev och ber om ursäkt för min reaktion pga detta.
Hoppas du godtar ursäkten.
Mvh Evil.

Evildan
19 september 2017 ·

Evildan skrev:

zleepy skrev:

Evildan skrev:
Du får tycka precis vad du vill, har jag någonsin försökt förbjuda dig det?

Vidare tyckte jag ditt inlägg var ruskigt opåkallat och tarvligt när TS endast ville veta ett eventuellt värde och inte hur vidriga du tyckte fälgarna är.

Du kanske borde kolla synen, för det var ingenting sånt jag skrev, men du verkar ju läsa lite hur du vill, jag skrev att jag personligen inte skulle betala för dom, inget annat...

Sen skrev jag en höftning att någon kanske skulle betala en hundrig styck, stod ingenting om däck ingick så utgick från att det isf kunde ge  100:-/fälg och 400totalt...

Då missuppfattade jag fullständigt tonen i vad du skrev och ber om ursäkt för min reaktion pga detta.
Hoppas du godtar ursäkten.
Mvh Evil.

Korrat/raderat mina felaktiga inlägg.

zleepy Trucker
19 september 2017 · 1 392 Inlägg

Evildan skrev:
Då missuppfattade jag fullständigt tonen i vad du skrev och ber om ursäkt för min reaktion pga detta.
Hoppas du godtar ursäkten.
Mvh Evil.

Ingen fara smile

// Z

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Evildan
19 september 2017 ·

zleepy skrev:

Evildan skrev:
Då missuppfattade jag fullständigt tonen i vad du skrev och ber om ursäkt för min reaktion pga detta.
Hoppas du godtar ursäkten.
Mvh Evil.

Ingen fara smile

// Z

Tack. Uppskattas.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang