Fel vid ifyllning av stenskott

Dunder666
17 september 2017 · 1 Inlägg

Hej! jag har fyllt i mina stenskott på bilen med lackstift och på dem lite större blev det bra men på de små blev det sämre. Det blev lite "kladdigt" och ser inte alls bra ut på vissa ställen så min fråga är om jag kan återställa detta på något vis? För just nu ser det värre ut än det gjorde innan. Tack på förhand!

Evildan
17 september 2017 ·

Dunder666 skrev:
Hej! jag har fyllt i mina stenskott på bilen med lackstift och på dem lite större blev det bra men på de små blev det sämre. Det blev lite "kladdigt" och ser inte alls bra ut på vissa ställen så min fråga är om jag kan återställa detta på något vis? För just nu ser det värre ut än det gjorde innan. Tack på förhand!

Tjena och välkommen hit.
Maskinpolera bilen, då jämnar det i regel till sig.

jaka54
17 september 2017 · 5 719 Inlägg

Hej!
Slipa med något...Ex  Dremel och kaptrissa samt fyll ut med 2-komponents grundfärg och 2-komponents filler, slipa med 240 papper och avsluta med 500-600 torrslippapper. Sen använder du 2-komponents billack (Acryl och sprutar med airbrush, du avslutar med att vattenslipa med 2000-2500 papper och polerar sedan med rubbing av olika finhetsgrader. Gör du så här kommer du inte att se var skadan varit.
Men... om du inte vill lägga ut några tusen på färg, kompressor och lacksprutor så kör med vilken grundfärg som helst och använd sedan lackstift och när det torkat slipa försiktigt med våtslippapper (1000) och använd sedan rubbning  för att polera upp ytan, detta gör du med en vanlig bomullstrasa hållen i handen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang