Varför kan inte en nyare miljömässigt snällare bil vara en entusiastbil?

Knugcab
20 september 2017 · 5 111 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Har fått samma känsla, hur kan man kalla sig bilentusiast om man i stort sett ser ner på allt som inte är en "miljöbil"/Prius?

Förmodligen av samma anledning som man anser sig kunna kalla sig det om man i stort sett ser ner på allt som inte är en Volvo 850.

Någon som ens sett en Prius/annan uttalad "miljöbil" på någon bilträff i Sverige? Näe, inte jag heller.

Nej. Och ingen Volvo 850 heller.


Om man kör en Volvo 850 bi-fuel, tycker du man kan vara bilentusiast då?


Redigerade inlägget.

Det behövs inga påhopp för att nå ut med budskapet..

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
20 september 2017 ·

Knugcab skrev:

Evildan skrev:
https://i.pinimg.com/736x/53/37/83/5337 … e-cars.jpg
Avslutningsvis en elbil på Pebble Beach och det är väl om något ett gäng entusiaster som samlas där.

Att vissa bilar likt Rolls Royce, Ferrari, MGA, Clio Electrique, Lotus, PV 444, Austin 7, Leyland, Alpine, R4, 2CV, Prius, Splittar, Leaf, Volvo 210, SAAB 93, Tesla, Maserati, FIAT X1/9 osv är udda fåglar på de flesta av sommarens stora bilträffar beror inte på avsaknaden av entusiasm utan att det väljs andra vägar att träffas istället med fler likasinnade.
.

Inte vet jag om det är så ont om PV, Duett och tvåtaktssaabar på träffarna till exempel? Vissa andra av de du räknar upp är ju då klart färre till antalet i bilregistret så då blir det ju ganska självklart att det är tunnare med dem.

Antal bilar av viss typ beror på vilken typ av bilträff man väljer att åka till.
Åker man till en "snabb och skitförbannad" inspirerad tematräff är det rätt klent med de tre du nämnde medans om man åker på hamnträff i Nyköping en onsdagsafton är det väldigt tunnsått med kjolpaket och pysventiler fast gott om din trio.
Olika fordon syns på olika typer av träffar oavsett hur många som finns.
Brittisk afton i samma hamn är välrepresenterad av numerärt ovanliga bilar i vårt land.

Senast redigerat av Evildan (20 september 2017)

Slash Saabifierad
20 september 2017 · 2 026 Inlägg

Mew skrev:

Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det. tongue

Muttley skrev:

Slash skrev:
Miljöbilar attraherar egentligen inga direkta entusiaster eller folk som verkligen älskar bilar, de attraherar snarare människor vars bilintresse är lika med noll men samtidigt har ett modeintresse som är allt högre (modeintresse på så sätt att det ligger i tiden att man ska vara "miljövänlig" på allt fler områden).

Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Som volvo folk eller valfritt annat märke ?

Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mew
20 september 2017 · 2 157 Inlägg

Slash skrev:

Mew skrev:

Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det. tongue

Muttley skrev:

Slash skrev:
Miljöbilar attraherar egentligen inga direkta entusiaster eller folk som verkligen älskar bilar, de attraherar snarare människor vars bilintresse är lika med noll men samtidigt har ett modeintresse som är allt högre (modeintresse på så sätt att det ligger i tiden att man ska vara "miljövänlig" på allt fler områden).

Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Som volvo folk eller valfritt annat märke ?

Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P

Jag tänker mer att entusiast betyder att man brinner för det man gör, inte vad för bil man har. Pelle 21 kanske brinner för intresset precis lika mycket som Jörgen 65 med sin Camaro i nyskick, bara att deras livsomständigheter skiljer sig radikalt. Det är ju inte vad man äger som avgör om man är entusiast eller inte, utan hur man känner för det. Annars skulle jag ju t ex inte vara en entusiast längre om jag sålde alla mina fordon förutom Volvon, bara för att det är en dussinbil från 90-talet?

Å andra sidan talar jag inte för alla predikningar om vad som är bäst etc. Snarare tvärtom. Jag tycker man ska ha ett öppet sinne, alla bilar har sin charm även om en bil eller ett visst märke kanske inte är för alla. För att återgå till exemplet med min Volvo, just den bilen har ett stort sentimentalt värde för mig, men inte sitter jag som många andra och hatar exempelvis Saab bara för att jag kör Volvo? Sånt där är bara tramsigt i mina ögon. Låt alla köra och vårda det de känner för säger jag. Oavsett om det är en stylad S80, en original Saab 90, en gammal Cadillac -59, eller, för den delen, en Toyota Prius. smile

Evildan
20 september 2017 ·

Jag minns en artikel i Eskilstuna Kuriren om en ung kille som verkligen älskade bilar och speciellt exotiska sportbilar. Eftersom han inte hade möjligheten att äga någon byggde han istället snygga skalamodeller av dom.
Jag ser den killen som en entusiast fast han saknade själva fordonen.
Undrar vad den killen gör idag? wink

Muttley
20 september 2017 ·

Slash skrev:

Mew skrev:

Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det. tongue

Muttley skrev:

Slash skrev:
Miljöbilar attraherar egentligen inga direkta entusiaster eller folk som verkligen älskar bilar, de attraherar snarare människor vars bilintresse är lika med noll men samtidigt har ett modeintresse som är allt högre (modeintresse på så sätt att det ligger i tiden att man ska vara "miljövänlig" på allt fler områden).

Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Som volvo folk eller valfritt annat märke ?

Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P

Nej inte är de du som påstått de om volvo heller smile   
Tro mig, de finns människor som påstått att gamla saabar med 2 takt är mycket mycket bättre än en ny bil. 
Typ äldre generationen främst 60+ som knappt klarar av att starta en dator.  De är för modernt vettu.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 september 2017 · 14 041 Inlägg

Muttley skrev:

Slash skrev:

Mew skrev:

Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det. tongue

Muttley skrev:

Som volvo folk eller valfritt annat märke ?

Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P

Nej inte är de du som påstått de om volvo heller smile   
Tro mig, de finns människor som påstått att gamla saabar med 2 takt är mycket mycket bättre än en ny bil. 
Typ äldre generationen främst 60+ som knappt klarar av att starta en dator.  De är för modernt vettu.

Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
20 september 2017 ·

Vettemannen skrev:

Muttley skrev:

Slash skrev:

Mew skrev:

Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det. tongue

Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P

Nej inte är de du som påstått de om volvo heller smile   
Tro mig, de finns människor som påstått att gamla saabar med 2 takt är mycket mycket bättre än en ny bil. 
Typ äldre generationen främst 60+ som knappt klarar av att starta en dator.  De är för modernt vettu.

Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Du är även en datorentusiast. smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 september 2017 · 14 041 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Muttley skrev:

Nej inte är de du som påstått de om volvo heller smile   
Tro mig, de finns människor som påstått att gamla saabar med 2 takt är mycket mycket bättre än en ny bil. 
Typ äldre generationen främst 60+ som knappt klarar av att starta en dator.  De är för modernt vettu.

Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Du är även en datorentusiast. smile

Njaa, lite kanske! Min första PC hade en processor som hade en snabbhet av 4 mhz och en svindlande stor HDD om 20 mb.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
20 september 2017 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:
Jag minns en artikel i Eskilstuna Kuriren om en ung kille som verkligen älskade bilar och speciellt exotiska sportbilar. Eftersom han inte hade möjligheten att äga någon byggde han istället snygga skalamodeller av dom.
Jag ser den killen som en entusiast fast han saknade själva fordonen.
Undrar vad den killen gör idag? wink

Jag tror han aldrig fick möjlighet att köpa, äga eller köra någon "riktig entusiastbil" utan blev en gammal bitter gubbe som numera finner sitt livselixir genom att vara elak på forum mot de som faktiskt äger entusiastfordon och gärna visar upp dem utanför Willys. I Umeå.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 september 2017 · 17 466 Inlägg

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Du är även en datorentusiast. smile

Njaa, lite kanske! Min första PC hade en processor som hade en snabbhet av 4 mhz och en svindlande stor HDD om 20 mb.

/Benny

Nåväl. Min första var en 486DX/66mhz... Ingen raket det heller kanske...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
20 september 2017 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:
Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Du är även en datorentusiast. smile

Njaa, lite kanske! Min första PC hade en processor som hade en snabbhet av 4 mhz och en svindlande stor HDD om 20 mb.

/Benny

Turgubbe!! Min första dator fick vi hem på släpkärra. Farsan vevade igång den och jag fick hålla i chassiet för att jorda den vilket alltid innebar att jag utsattes för 220volt (dvs före 1988). Jag dog flera gången men återupplivades varje gång. Det var en Compis. Den enda jag någonsin haft.

https://scholarlykitchen.sspnet.org/wp-content/uploads/2014/03/the-monty-python-team-try-001.jpg?w=300

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
20 september 2017 ·

Vettemannen skrev:

Muttley skrev:

Slash skrev:

Mew skrev:

Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.

Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det. tongue

Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P

Nej inte är de du som påstått de om volvo heller smile   
Tro mig, de finns människor som påstått att gamla saabar med 2 takt är mycket mycket bättre än en ny bil. 
Typ äldre generationen främst 60+ som knappt klarar av att starta en dator.  De är för modernt vettu.

Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Runt 30 smile
Min far får man hjälpa att komma in på blocket via hans surfplatta han köpte enbart för de ändamålet att han skulle titta på motorcyklar och jänkare.  Han har nyligen lärt sig att navigera på den smile

Men har ett par bekanta som inte ens skulle få för sig att röra en dumburk wink som är i din ålder då.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 september 2017 · 14 041 Inlägg

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Du är även en datorentusiast. smile

Njaa, lite kanske! Min första PC hade en processor som hade en snabbhet av 4 mhz och en svindlande stor HDD om 20 mb.

/Benny

Turgubbe!! Min första dator fick vi hem på släpkärra. Farsan vevade igång den och jag fick hålla i chassiet för att jorda den vilket alltid innebar att jag utsattes för 220volt (dvs före 1988). Jag dog flera gången men återupplivades varje gång. Det var en Compis. Den enda jag någonsin haft.

https://scholarlykitchen.sspnet.org/wp- … .jpg?w=300

Ja, se där. Man har alltså haft en dator snabb som en raket redan på stenåldern. wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 september 2017 · 14 041 Inlägg

Muttley skrev:

Vettemannen skrev:

Muttley skrev:

Nej inte är de du som påstått de om volvo heller smile   
Tro mig, de finns människor som påstått att gamla saabar med 2 takt är mycket mycket bättre än en ny bil. 
Typ äldre generationen främst 60+ som knappt klarar av att starta en dator.  De är för modernt vettu.

Nåja, nu ska vi inte vara så. Vet inte hur gammal du är men jag har hållit på med datorer några år. Skaffade min första PC 1989! Så visst kan 60+ starta en dator. wink

/Benny

Runt 30 smile
Min far får man hjälpa att komma in på blocket via hans surfplatta han köpte enbart för de ändamålet att han skulle titta på motorcyklar och jänkare.  Han har nyligen lärt sig att navigera på den smile

Men har ett par bekanta som inte ens skulle få för sig att röra en dumburk wink som är i din ålder då.

Det kan hända att dom är lite rädda för datorer. Kanske behöver dom prova lite grann hos någon så kanske dom blir datafrälsta. Man vet aldrig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
20 september 2017 ·

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:
Du är även en datorentusiast. smile

Njaa, lite kanske! Min första PC hade en processor som hade en snabbhet av 4 mhz och en svindlande stor HDD om 20 mb.

/Benny

Turgubbe!! Min första dator fick vi hem på släpkärra. Farsan vevade igång den och jag fick hålla i chassiet för att jorda den vilket alltid innebar att jag utsattes för 220volt (dvs före 1988). Jag dog flera gången men återupplivades varje gång. Det var en Compis. Den enda jag någonsin haft.

https://scholarlykitchen.sspnet.org/wp- … .jpg?w=300

Lucky You!
Vi hade ingen kärra utan jag bar den på min rygg till ladugårdens hål i dyngrännan vi bodde i. Vi hade ingen ström utan jag fick hålla i en kopparmast under åskväder för att ladda upp en död ko. När kon var laddad fick jag klättra ned och ha en hand på juvret och en över moderkortet. Vi hade ingen monitor utan den kabeln tejpades mot mitt högra öra och av impulserna fick jag berätta vad som föregick.
Lucky You!

Senast redigerat av Evildan (20 september 2017)

it_mutt Avstängd
20 september 2017 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Vettemannen skrev:
Njaa, lite kanske! Min första PC hade en processor som hade en snabbhet av 4 mhz och en svindlande stor HDD om 20 mb.

/Benny

Turgubbe!! Min första dator fick vi hem på släpkärra. Farsan vevade igång den och jag fick hålla i chassiet för att jorda den vilket alltid innebar att jag utsattes för 220volt (dvs före 1988). Jag dog flera gången men återupplivades varje gång. Det var en Compis. Den enda jag någonsin haft.

https://scholarlykitchen.sspnet.org/wp- … .jpg?w=300

Lucky You!
Vi hade ingen kärra utan jag bar den på min rygg till ladugårdens hål i dyngrännan vi bodde i. Vi hade ingen ström utan jag fick hålla i en kopparmast under åskväder för att ladda upp en död ko. När kon var laddad fick jag klättra ned och ha en hand på juvret och en över moderkortet. Vi hade ingen monitor utan den kabeln tejpades mot mitt högra öra och av impulserna fick jag berätta vad som föregick.
Lucky You!

Snacka om lyxlirare!

Bo i en dyngränna!? Vi DRÖMDE om att få bo i en dyngränna! Ja, på den lilla fritiden vi hade. Vi fick gå upp så tidigt på morgonen att det var redan vid 22:00 kvällen innan och blev väckta en halvtimme innan vi hade fått lägga oss. Döda kor? Sån lyx! Vi hade inte ens råd med mat. Än mindre döda kor att använda som batteri. Vi var så fattiga att vi åt grus, eller ja, vi önskade att vi åt grus åtminstone. Hade vi tur slapp vi efterrätt. Datorer...vårt enda nöje var att pappa randade oss gula (blå hade vi inte råd med) med sitt bälte tills vi dog och våra föräldrar dansade på våra gravar. Och dagen efter började skiten om.

Men ja, det var allt bättre förr.



CPU på 4Mhz...låter som en Intel 8088...typ en 5160 eller liknande

Senast redigerat av it_mutt (20 september 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
21 september 2017 ·

Cracksoup skrev:
BMW i3.
170hk
Låg tyngdpunkt
Bakhjulsdriven
Kolfiberkaross
Tonvis med praktisk yta tack vare avsaknaden av växellåda och motor.
Inga sura bensinpengar och löjligt låg årsskatt. Jag är så sugen på en elbil att jag nästan skulle kunna ta ett lån för att köpa en. Jag kanske inte är bilentusiast... Vill ju ha en elbil sad

Har du provkört?
i3 går som satan faktiskt. Problemen med REX är tydligen åtgärdade även på levererade bilar.
Jag, stoppa pressarna, blev erbjuden en sådan tidigare i våras men hade (  tre Aurisar plus PIP jag åker i ) så jag avstod och den såldes samma dag, men det är en kul liten stor bil som nu är nere i priser runt 200000kr. Mitt enda aber är att jag har bara 6Ah att trycka i den men den står ju hela nätterna så...
Köp en är min slutknorr.
Jag kommer hugga på nästa jag erbjuds till rätt pengar.
Entusiast? Bara en sann entusiast vill synas i en i3 eller för den delen vadsomhelst från koncernen. wink

Jokabsson
21 september 2017 · 1 175 Inlägg

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:
BMW i3.
170hk
Låg tyngdpunkt
Bakhjulsdriven
Kolfiberkaross
Tonvis med praktisk yta tack vare avsaknaden av växellåda och motor.
Inga sura bensinpengar och löjligt låg årsskatt. Jag är så sugen på en elbil att jag nästan skulle kunna ta ett lån för att köpa en. Jag kanske inte är bilentusiast... Vill ju ha en elbil sad

Har du provkört?
i3 går som satan faktiskt. Problemen med REX är tydligen åtgärdade även på levererade bilar.
Jag, stoppa pressarna, blev erbjuden en sådan tidigare i våras men hade (  tre Aurisar plus PIP jag åker i ) så jag avstod och den såldes samma dag, men det är en kul liten stor bil som nu är nere i priser runt 200000kr. Mitt enda aber är att jag har bara 6Ah att trycka i den men den står ju hela nätterna så...
Köp en är min slutknorr.
Jag kommer hugga på nästa jag erbjuds till rätt pengar.
Entusiast? Bara en sann entusiast vill synas i en i3 eller för den delen vadsomhelst från koncernen. wink

Provköra vågar jag inte göra... Kommer inte kunna hålla mig. Tänk dig själv att prova en i3 hos handlaren, tacka nej till den och åka hem i en törstig 325i från 2007 som måste värmas upp i en evighet och varva 4000rpm för att bli jämförbar med i3an. Blir deprimerad av blotta tanken wink

Tyvärr funkar det inte att ladda hemma för mig, då min hyresvärd inte ser tillräcklig efterfrågan. När jag sedan köper lägenhet i framtiden, kommer laddmöjligheter vara en prioritet!

Meckade faktiskt lite med min fossil idag efter jobbet, så lite entusiasm finns ändå kvar wink

Senast redigerat av Cracksoup (21 september 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Evildan
21 september 2017 ·

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:
BMW i3.
170hk
Låg tyngdpunkt
Bakhjulsdriven
Kolfiberkaross
Tonvis med praktisk yta tack vare avsaknaden av växellåda och motor.
Inga sura bensinpengar och löjligt låg årsskatt. Jag är så sugen på en elbil att jag nästan skulle kunna ta ett lån för att köpa en. Jag kanske inte är bilentusiast... Vill ju ha en elbil sad

Har du provkört?
i3 går som satan faktiskt. Problemen med REX är tydligen åtgärdade även på levererade bilar.
Jag, stoppa pressarna, blev erbjuden en sådan tidigare i våras men hade (  tre Aurisar plus PIP jag åker i ) så jag avstod och den såldes samma dag, men det är en kul liten stor bil som nu är nere i priser runt 200000kr. Mitt enda aber är att jag har bara 6Ah att trycka i den men den står ju hela nätterna så...
Köp en är min slutknorr.
Jag kommer hugga på nästa jag erbjuds till rätt pengar.
Entusiast? Bara en sann entusiast vill synas i en i3 eller för den delen vadsomhelst från koncernen. wink

Provköra vågar jag inte göra... Kommer inte kunna hålla mig. Tänk dig själv att prova en i3 hos handlaren, tacka nej till den och åka hem i en törstig 325i från 2007 som måste värmas upp i en evighet och varva 4000rpm för att bli jämförbar med i3an. Blir deprimerad av blotta tanken wink

Tyvärr funkar det inte att ladda hemma för mig, då min hyresvärd inte ser tillräcklig efterfrågan. När jag sedan köper lägenhet i framtiden, kommer laddmöjligheter vara en prioritet!

Meckade faktiskt lite med min fossil idag efter jobbet, så lite entusiasm finns ändå kvar wink

4000rpm, det var väl flera miljoner rpm?  wink

Det är faktiskt ett fint bygge i3 och hur den byggs bidrar även det till mitt gillande...fast det är en BMW.
Vår förening undersöker med hjälp av kommunens kunniga hur vi ska på smidigaste (läs billigaste) vis få upp laddstationer. Under tiden har jag fått tillåtelse att använda alla 6Ah som motorvärmaruttaget är uppsäkrat till att ladda. Det satt dock djupt inne eftersom det pratas om att schuko-kontakten inte klarar att ladda sådana strömmar. Men en kupe/motorvärmare på något mer effekt är inget hinder. Nu kan dom betydligt mer om detta med laddhybrider/elbilar och de ynkliga 3.7Kw jag laddar.

Mekade du? Du är nog en entusiast trots allt. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang