Varför kan inte en nyare miljömässigt snällare bil vara en entusiastbil?

Jokabsson
21 september 2017 · 1 177 Inlägg

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

Har du provkört?
i3 går som satan faktiskt. Problemen med REX är tydligen åtgärdade även på levererade bilar.
Jag, stoppa pressarna, blev erbjuden en sådan tidigare i våras men hade (  tre Aurisar plus PIP jag åker i ) så jag avstod och den såldes samma dag, men det är en kul liten stor bil som nu är nere i priser runt 200000kr. Mitt enda aber är att jag har bara 6Ah att trycka i den men den står ju hela nätterna så...
Köp en är min slutknorr.
Jag kommer hugga på nästa jag erbjuds till rätt pengar.
Entusiast? Bara en sann entusiast vill synas i en i3 eller för den delen vadsomhelst från koncernen. wink

Provköra vågar jag inte göra... Kommer inte kunna hålla mig. Tänk dig själv att prova en i3 hos handlaren, tacka nej till den och åka hem i en törstig 325i från 2007 som måste värmas upp i en evighet och varva 4000rpm för att bli jämförbar med i3an. Blir deprimerad av blotta tanken wink

Tyvärr funkar det inte att ladda hemma för mig, då min hyresvärd inte ser tillräcklig efterfrågan. När jag sedan köper lägenhet i framtiden, kommer laddmöjligheter vara en prioritet!

Meckade faktiskt lite med min fossil idag efter jobbet, så lite entusiasm finns ändå kvar wink

4000rpm, det var väl flera miljoner rpm?  wink

Det är faktiskt ett fint bygge i3 och hur den byggs bidrar även det till mitt gillande...fast det är en BMW.
Vår förening undersöker med hjälp av kommunens kunniga hur vi ska på smidigaste (läs billigaste) vis få upp laddstationer. Under tiden har jag fått tillåtelse att använda alla 6Ah som motorvärmaruttaget är uppsäkrat till att ladda. Det satt dock djupt inne eftersom det pratas om att schuko-kontakten inte klarar att ladda sådana strömmar. Men en kupe/motorvärmare på något mer effekt är inget hinder. Nu kan dom betydligt mer om detta med laddhybrider/elbilar och de ynkliga 3.7Kw jag laddar.

Mekade du? Du är nog en entusiast trots allt. big_smile

Ursäkta, mitt fel. Enligt säkra källor kommer full kraft vid 4 000 000rpm en fikarast senare big_smile

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
21 september 2017 · 1 128 Inlägg

Tråkigt att BMWs tid är över nu. I3 ser förjävlig ut. Ingen riktig BMW-entusiast kan ta en sån ful elbil på allvar. Och vad är BMW utan sina förbränningsmotorer? Inte ett skit.

Nöjeskör närproducerat
caromania Forummoderator
21 september 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Tråkigt att BMWs tid är över nu. I3 ser förjävlig ut. Ingen riktig BMW-entusiast kan ta en sån ful elbil på allvar. Och vad är BMW utan sina förbränningsmotorer? Inte ett skit.

Jag trodde BMW framförallt uppskattades för sina fina vägegenskaper? Motorernas kvalitet har ju alltid haft mer att önska.

Tänk nu på att inte gå offtopic _Blue_Speed_.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
22 september 2017 ·

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:

Provköra vågar jag inte göra... Kommer inte kunna hålla mig. Tänk dig själv att prova en i3 hos handlaren, tacka nej till den och åka hem i en törstig 325i från 2007 som måste värmas upp i en evighet och varva 4000rpm för att bli jämförbar med i3an. Blir deprimerad av blotta tanken wink

Tyvärr funkar det inte att ladda hemma för mig, då min hyresvärd inte ser tillräcklig efterfrågan. När jag sedan köper lägenhet i framtiden, kommer laddmöjligheter vara en prioritet!

Meckade faktiskt lite med min fossil idag efter jobbet, så lite entusiasm finns ändå kvar wink

4000rpm, det var väl flera miljoner rpm?  wink

Det är faktiskt ett fint bygge i3 och hur den byggs bidrar även det till mitt gillande...fast det är en BMW.
Vår förening undersöker med hjälp av kommunens kunniga hur vi ska på smidigaste (läs billigaste) vis få upp laddstationer. Under tiden har jag fått tillåtelse att använda alla 6Ah som motorvärmaruttaget är uppsäkrat till att ladda. Det satt dock djupt inne eftersom det pratas om att schuko-kontakten inte klarar att ladda sådana strömmar. Men en kupe/motorvärmare på något mer effekt är inget hinder. Nu kan dom betydligt mer om detta med laddhybrider/elbilar och de ynkliga 3.7Kw jag laddar.

Mekade du? Du är nog en entusiast trots allt. big_smile

Ursäkta, mitt fel. Enligt säkra källor kommer full kraft vid 4 000 000rpm en fikarast senare big_smile

Det finns ju även 535 ActiveHybrid 5 om laddning inte går att fixa och du trivs lite med märket.
199900kr begärda.
https://m.blocket.se/helsingborg/BMW_53 … 12&w=3
big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang