Volvo 850 SE - taklister och vinge

J7
18 september 2017 · 2 Inlägg

Hej!
Köpte en 850GL från -94 för några veckor sedan. Det är lite saker jag skulle vilja göra iordning, främst är det taklisterna och att montera på en vinge. Det är alltså två saker jag undrar över men tar det i samma tråd ändå.

1. Taklister. Dessa flagnar rejält och det ser inte fint ut helt enkelt. Går att pilla/dra av färgen med fingrarna hur lätt som helst. Hur fixar man bäst detta? Ta av och slipa, sedan måla? Om ja, vad ska jag använda för att slipa och vad för typ av färg? (Ska vara svart).

2. Vinge. Har kollat lite på olika hemsidor där man kan beställa t.ex. R vinge, men blir ganska dyrt. Finns det vingar från andra modeller som passar på min bil man kan köpa begagnat utan att behöva ändra så mycket? Och hur fäster man då denna på bästa sätt?

Alla svar/tankar uppskattas! Båda frågorna behöver inte besvaras.

Brådhis * Voff voff *
18 september 2017 · 10 280 Inlägg

Köp taklister på skroten från en S70 så får du nya utförandet (som leder bort smutsvatten från rutan) och tåligare lister.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
J7
19 september 2017 · 2 Inlägg

Brådhis skrev:
Köp taklister på skroten från en S70 så får du nya utförandet (som leder bort smutsvatten från rutan) och tåligare lister.

//Brådhis

Tack för tipset! Det är alltså samma storlek på S70 listerna som på min bil?

Brådhis * Voff voff *
19 september 2017 · 10 280 Inlägg

J7 skrev:

Brådhis skrev:
Köp taklister på skroten från en S70 så får du nya utförandet (som leder bort smutsvatten från rutan) och tåligare lister.

//Brådhis

Tack för tipset! Det är alltså samma storlek på S70 listerna som på min bil?

Jepp!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang