Är det såna du menar? Man får lite olika uppfattning om vad dom heter om man går efter Internet. Vissa säger dom heter 100+ andra Phoenix Medans andra säger det är mk18 i 15"
Dessa jag har gav ja några 100 lappar för bara
Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
100+ är en fälgtillverkare, Phoenix är namnet på en fälg från 100+ som ser ut ungefär så där. När fälgen kommer från JP så heter den Mk18. De är snarlika så jag vet inte hur man skiljer dem åt....
Mk16 är den som ser ut som en dålig kopia på Pentafälgar ungefär.
tummen upp precis sånna är det jag har. tycker dom är snyggare än turbo fälgar iaf. några 100 lappar. kanske jag som tycker dom passar in bra. en smaksak kanske? ser bra ut iaf!
Knugcab skrev:
100+ är en fälgtillverkare, Phoenix är namnet på en fälg från 100+ som ser ut ungefär så där. När fälgen kommer från JP så heter den Mk18. De är snarlika så jag vet inte hur man skiljer dem åt....
Ja håller med. Dom fälgarna är ganska fina tycker jag. 740 turbo fälgar gillar ja dock inte . Men ska du sälja dom å dom är i bra skick så borde du kunna få en slant för dom tycker ja.
Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
tummen upp precis sånna är det jag har. tycker dom är snyggare än turbo fälgar iaf. några 100 lappar. kanske jag som tycker dom passar in bra. en smaksak kanske? ser bra ut iaf!
Knugcab skrev:
står jp på navkapslen iaf. så jp mk15 dom är 15"
Nej är det JP så är det Mk18. Mk15 ser helt annorlunda ut.
Knugcab skrev:
Vad heter mk15 då? Kan inte hitta några på blocket iaf.
Ja håller med. Dom fälgarna är ganska fina tycker jag. 740 turbo fälgar gillar ja dock inte . Men ska du sälja dom å dom är i bra skick så borde du kunna få en slant för dom tycker ja.
Mej jag vill inte sälja dom tycker dom passar in på bilen. 740 tubro fälgar är så vanliga tycker dom är mest tråkiga
här ser du vad JP fälgarna hette, uppe till vänster har du MK15 , siffrorna är modell på fälg och inte tum.. modell 15, modell 18 osv. för att hitta fälgarna du menar söker man på JP MK18 15 eller 15" alltså JP modell 18 i 15 tum.
De stora Mk18 var ju dessutom inte i 18" utan 17" (18 var extremt på den tiden!), så vore ju helt ologiskt om beteckningen skulle ha med storleken att göra...
De stora Mk18 var ju dessutom inte i 18" utan 17" (18 var extremt på den tiden!), så vore ju helt ologiskt om beteckningen skulle ha med storleken att göra...
här ser du vad JP fälgarna hette, uppe till vänster har du MK15 , siffrorna är modell på fälg och inte tum.. modell 15, modell 18 osv. för att hitta fälgarna du menar söker man på JP MK18 15 eller 15" alltså JP modell 18 i 15 tum.
haha den här diskussionen har varit uppe så många gånger och bilden oxå vet inte varför alla envisas att tro att det är storleken som gör namnet..
hade själv mk18 på min 240 bara älskade dom fälgarna målade om dom det första jag gjorde.. sedan kom dom som antrasitgråa oxå men dom fanns bara i silver när jag köpte mina..
haha den här diskussionen har varit uppe så många gånger och bilden oxå vet inte varför alla envisas att tro att det är storleken som gör namnet..
hade själv mk18 på min 240 bara älskade dom fälgarna målade om dom det första jag gjorde.. sedan kom dom som antrasitgråa oxå men dom fanns bara i silver när jag köpte mina..
Ja du man kan fråga sig varför folk inte tar till sig informationen som återkommande ges, oavsett om det gäller fälgar eller hur ett hybridsystem fungerar.
Vilken tillverkare har gjort dina fälgar? Har du något egentaget foto på dom, utsida som insida?
Eller är det så att Volvo i större utsträckning än andra tillverkare haft problem med avgasläckage in i kupén, speciellt på 90-talsmodellerna, alternativt att 90-tals Volvoplast avger lättflyktiga ämnen som vid långvarigt bruk kan ge en lite lätt för att minnas fel?
Iofs. kör bror min en 945a och han är ungefär på en helt annan planet, så det skulle ju förklara ett och annat.