Multimedia enhet med gps utan kartor

anonym123
26 september 2017 · 3 Inlägg

Jag har en radio av okänt märke med gps bland annat inbyggt som en funktion men den har inga kartor. Det finns bland annat ett micro usb uttag och ett sd-kort uttag på enheten som jag tänker att man kanske använder för att få dit en karta men var ska man köpa / ladda ner en karta?
Såhär ser min enhet ut:  https://imgur.com/a/MS5Lc
Tacksam för tips!

it_mutt Avstängd
26 september 2017 · 10 388 Inlägg

anonym123 skrev:
Jag har en radio av okänt märke med gps bland annat inbyggt som en funktion men den har inga kartor. Det finns bland annat ett micro usb uttag och ett sd-kort uttag på enheten som jag tänker att man kanske använder för att få dit en karta men var ska man köpa / ladda ner en karta?
Såhär ser min enhet ut:  https://imgur.com/a/MS5Lc
Tacksam för tips!

Utan att veta vilket system den använder blir svaret givetvis svävande.

Är det en WinCE-enhet är det vanligt att man kör iGo (mest för att detta program är ett av få som fortfarande har stöd för WinCE). Är det android, så...ptja; valfritt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
anonym123
26 september 2017 · 3 Inlägg

Jag är ganska säker på att det inte är android men jag har inte kopplat in den än. Är det WINCE som återstår då eller kan det även vara andra system? Tack för svar!

Senast redigerat av anonym123 (26 september 2017)

it_mutt Avstängd
26 september 2017 · 10 388 Inlägg

anonym123 skrev:
Jag är ganska säker på att det inte är android men jag har inte kopplat in den än. Är det WINCE som återstår då eller kan det även vara andra system? Tack för svar!

Det KAN vara andra system, men det är de två absolut vanligaste. WinCE var vanligt för något år sedan innan Androidenheterna började komma. WinCE börjar däremot, på nya enheter idag, bli ganska ovanligt, då Android är så ofantligt mycket mer flexibelt (då det delar appar över de olika enheterna, med vissa begränsningar sett till skärm, processorer, androidversion osv givetvis).

Pluggar du in den så bör du kunna hitta något "om" bland instälnningar eller liknande, så ser du exakt vilken version det är frågan om också, vilket i sin tur är, idag, väldigt avgörande för huruvida det finns någon mjukvara alls att använda.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
anonym123
27 september 2017 · 3 Inlägg

Det verkar som systemet är android men det känns som att det kan vara en ganska gammal version av android systemet. Vet duom det går att uppdatera till dem senare versionerna?

Presidento Of World
27 september 2017 · 3 324 Inlägg

Det där är en chingchong stereo från typ wish tror att gps bara funkar där borta ochså om den inte är såld i europa, antagligen såld via wish/ebay. Kan därför vara svårt att uppdatera eller låsa upp som jag läst mig till när jag var på G att köpa en typ likadan stereo från kina.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang