Saab 9-5 Vector Förstabilsrenovering

En Renovering utav min förstabil

VinternNoll02

• 56 Följare
  • 33 906 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 december
1 263 Inlägg
Skrivet 2 december #221

Bra jobbat! Skulle behöva göra detsamma på min brukis.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Är man rädd för döden är man redan död · 404 Inlägg
Skrivet 3 december · Inlägg av trådskaparen #222

Mr_Lööf skrev:

Tack! Jo det är ju ett väldigt välbehövligt jobb, rosten var ju i sista sekund och bussningarna var ju helt slut.

Dämparna var dessutom helt galet slut, tryckte ihop en av de gamla förra veckan, fortfarande inte rört sig en millimeter big_smile

1 263 Inlägg
Skrivet 3 december #223

VinternNoll02 skrev:

Mr_Lööf skrev:

Tack! Jo det är ju ett väldigt välbehövligt jobb, rosten var ju i sista sekund och bussningarna var ju helt slut.

Dämparna var dessutom helt galet slut, tryckte ihop en av de gamla förra veckan, fortfarande inte rört sig en millimeter big_smile

Bytte stötdämpare och fjädrar runt om på min 9-5 i sept. smile Blev Saab sportchassi dämpare och Maptun sänkfjädrar.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
117 Inlägg
Skrivet 3 december #224

Riktigt kul att se!
Man känner ju igen sig lite från det jag gjorde på forden i somras smile
Otroligt härligt när man är färdig och underredet är nästintill finare än när den rullade ut från fabriken.
Jag har dock funderat på hur bra det är med hammarlack egentligen. Jag målade min subframe med det men ångrar nog att jag inte vanlig lack som jag uppfattar blir hårdare och fäster bättre. Men att jobba med bil är ju lite forskning, man får testa sig fram vad som funkar. o i värsta fall får man göra om det haha

Skrivet 3 december · Inlägg av trådskaparen #225

Mr_Lööf skrev:

VinternNoll02 skrev:

Mr_Lööf skrev:

Bytte stötdämpare och fjädrar runt om på min 9-5 i sept. smile Blev Saab sportchassi dämpare och Maptun sänkfjädrar.

Körde på vanliga Monroe Reflex, rätt bra vad jag har lärt mig tongue Men hade helst kört på Bilstein O_o

Skrivet 3 december · Inlägg av trådskaparen #226

fordsson skrev:
Riktigt kul att se!
Man känner ju igen sig lite från det jag gjorde på forden i somras smile
Otroligt härligt när man är färdig och underredet är nästintill finare än när den rullade ut från fabriken.
Jag har dock funderat på hur bra det är med hammarlack egentligen. Jag målade min subframe med det men ångrar nog att jag inte vanlig lack som jag uppfattar blir hårdare och fäster bättre. Men att jobba med bil är ju lite forskning, man får testa sig fram vad som funkar. o i värsta fall får man göra om det haha

Målade mina grejer i hammerlack faktiskt, men vad jag lärt mig brukar de hålla rätt bra sålänge grunden är ren och rostfri och man har några lager, dock sket jag i 2k primer som jag körde på underredet, men tror det är lugnt

Sponsrade tjänster