Förslag till Audi A4 -98

Kurushio
10 oktober 2017 · 6 Inlägg

Har precis bytt från en gammal Golf till en inte lika gammal Audi. I Golfen hade jag Focal 165 AS dörrarna och en 10" Dayton Audio Titanic MK4 i bagaget.

Basen går att återvända, men tyvärr passar inte fronthögtalarna då det som störst går att trycka in 5,25" där fram med adapter.

Den här gången har jag varken ork eller vilja att göra jobbet själv, så jag tänkte låta BRL sköta installationen. (Om ingen har något bättre förslag i Jönköpingstrakten)

Frågan är nu: Borde jag låta dem bygga om insidan av dörren för att få plats med större högtalare, eller, nöja mig med mindre högtalare där fram och få dem att installera ett par 6x9 i hatthyllan? Eller både och?

Viktigast för mig är inte att det går att spela högt, även om det är trevligt ibland. Lyssnar mest på metal och vill inte att baskaggen urartar till gröt när dubbeltrampet går igång.

Bassiehof
10 oktober 2017 · 1 777 Inlägg

Det beror på om du kan låta Dayton spela midbas. Testa, om du kan, att använda ett hpf till midbasen (Focal) och höj till 160-200 hz samtidigt som du låter basen gå högre upp i frekvens. Om Dayton är tillräckligt snabb kan du nöja dig med 5,25".

Senast redigerat av Bassiehof (10 oktober 2017)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang