Mazda-fälgar på en Renault Mégane?

Cesus
20 oktober 2017 · 3 Inlägg

Hej alla kunniga (jag är definitivt INTE inräknad här).

Behöver skaffa fälgar till mina befintliga vinterdäck (17"), har en Mégane Z -13 och hittade begagnade (mitt enda alternativ när pengar saknas) som tillhört en Mazda 6. Då är alltså frågan om de kommer att fungera till min Mégane? Förstår att hålbilden (5x114,3) stämmer efter att ha kollat runt på nätet, dock är jag helt j-vla lost när det kommer till alla andra mått.

Skulle någon kunna ha överseende med en, i vanliga fall ganska med på banan, helt förvirrad själ?

Cesus
20 oktober 2017 · 3 Inlägg

xXSammy skrev:
https://www.specialfalgar.se/f%C3%A4lgar/f%C3%A4lgguide.aspx

Tack, men det hjälper mig inte, som jag skrev, fattar verkligen ingenting av siffrorna och ber om att en vänlig person berättar för mig om det funkar eller inte...

Senast redigerat av Cesus (20 oktober 2017)

xXSammy
20 oktober 2017 · 6 569 Inlägg

Bultcirkeln är samma, 5 x 114,3.
Sen har du ET, det är djupet på fälgen. Här är jag helt okunnig så kan ha sagt fel redan där c:

Däremot så har du större axeldiameter på Mazdan, 67.1 emot 66.1
Så du kan behöva en distansring mellan fälgen och hjulnavet för att slippa vibrationer då hjulet kan "hoppa" lite

Senast redigerat av xXSammy (20 oktober 2017)

De/Dem
Cesus
20 oktober 2017 · 3 Inlägg

Wow, tack!

Håller förhoppningen kvar att någon annan vågar ge sig på att svara om det där med ET då, låter inte som axeldiameter/distansring är något stort problem iallafall...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang