Bältesvarnare piper fast bältet är på enbart när min gravida tjej kör bilen? vw passat 08

ohman_91
21 oktober 2017 · 3 Inlägg

hej

bältesvarnaren piper fast bältet är på, enbart när min gravida fru kör bilen inte när jag eller någon annan kört bilen.

någon annan som varit med om detta och vad kan det bero på?

tacksam för svar

mb_pucken
21 oktober 2017 · 5 083 Inlägg

Kan det vara så att hon lägger handväskan i passagerarstolen?
Inte alls ovanligt att folk klagar på bältesvarningen och sen visar det sig att dom ställer ifrån sig diverse saker i passagerarstolen vilket gör att bilen tror någon sitter där.
Sitter en kännare i stolen :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Mack Forum- och sitemoderator
21 oktober 2017 · 26 111 Inlägg

mb_pucken skrev:
Kan det vara så att hon lägger handväskan i passagerarstolen?
Inte alls ovanligt att folk klagar på bältesvarningen och sen visar det sig att dom ställer ifrån sig diverse saker i passagerarstolen vilket gör att bilen tror någon sitter där.
Sitter en kännare i stolen :-)

Satt och funderade länge på vad fasen som kan vara fel, och jag tror du är något på spåren.
Vad kan det annars vara?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
21 oktober 2017 ·

Är det för att varnaren inte tillåter två personer att använda samma bälte?  wink

Kan det vara något med själva bälteshållarenn, att hon som gravid och försiktig i sina rörelser inte pressar in bältet lika hårt som du och microbrytaren är lite sliten och då inte uppfattar att bältet är i hållaren?
Om hon inte lägger väskan på passagerarsätet som redan föreslagits.

Evildan
21 oktober 2017 ·

Eller: Är det stor skillnad i kroppslängd så hon lyfter/sänker drar fram/bak stilen väldigt långt?
Då kanske någon kabel inte riktigt räcker till och en kontakt får isär lite grann för att sedan återgå till sitt läge vid annat stolsläge?

ohman_91
22 oktober 2017 · 3 Inlägg

mb_pucken skrev:
Kan det vara så att hon lägger handväskan i passagerarstolen?
Inte alls ovanligt att folk klagar på bältesvarningen och sen visar det sig att dom ställer ifrån sig diverse saker i passagerarstolen vilket gör att bilen tror någon sitter där.
Sitter en kännare i stolen :-)

är ju inte det smile när jag körde bilen häromdagen så satt frugan i passagerarsättet inget pipande men sen provade vi att byta chaufför så hon fick köra och det började pipa direkt

ohman_91
22 oktober 2017 · 3 Inlägg

Evildan skrev:
Är det för att varnaren inte tillåter två personer att använda samma bälte?  wink

Kan det vara något med själva bälteshållarenn, att hon som gravid och försiktig i sina rörelser inte pressar in bältet lika hårt som du och microbrytaren är lite sliten och då inte uppfattar att bältet är i hållaren?
Om hon inte lägger väskan på passagerarsätet som redan föreslagits.

hehe måste vara det wink

nä men är så märkligt för när vi åkt båda två och jag kört så piper det ingenting men när vi provat bytta
chaufför så hon får köra så börjar det pipa direkt  och båda har bältet på sig.

vi är nästan lika långa så vi har samma inställning på stolen.

CC72
22 oktober 2017 · 1 661 Inlägg

Hon är för lätt och givaren är dålig smile

Om du trycker ner sittdynan lite när hon sitter där, slutar det då?

xXSammy
22 oktober 2017 · 6 566 Inlägg

Byt bälteslås, finns ingen viktavkännare på förarsidan då det alltid sitter någon där ändå.

Om du inte åker baksätet på en självkörande Tesla för att skapa lite spänning i vardagen och tycker att bilen ska göra allt åt dig

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang